Prekybininkai buvo nepatenkinti pernai padidintais tarifais už vagonų prastovas, pačių vagonų trūkumu piko metu. Jei nebūtų prieitas kompromiso, didžiosios grūdų prekybos įmonės žadėjo didinti sunkvežimiais vežamų grūdų kiekius, ketvirtadienį rašo dienraštis „Verslo žinios“.
„Geležinkeliai nori kuo detaliau žinoti, kiek mums reikės vagonų per rugiapjūtę, ir žada pritraukti vagonų iš Rusijos ir Ukrainos. Kai turėsime duomenis, kalbėsimės toliau“, – sakė bendrovės „Linas Agro Group“ prekybos direktorius Baltijos šalims Dainius Pilkauskas.
„Lietuvos geležinkeliai“ javapjūtei žada surinkti iki 800 vagonu, o vagonų stovėjimo iki 3 parų nuomos kaina sumažinta nuo 5 iki 3,7 lito už valandą – ši kaina galios tik Klaipėdos uoste. Laikant vagoną 3 ir daugiau parų, įkainis padidintas nuo 12,2 iki 14,2 lito už valandą.
„Suprantame prekybininkų argumentus, kad, kai reikia pakrauti mažesnius laivus, į kuriuos javai pilami tiesiai iš vagonų, kartais vagonus uosto prieigose reikia pralaikyti iki 2 parų. Šiam laikotarpiui bus nuolaidų“,– sakė „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Albertas Šimėnas.
Anot jo, įmonei teko susidurti su piktnaudžiavimu, kai eksportuotojai vagonuose grūdus tiesiog sandėliuodavo, nes tai buvo palyginti pigu. Dėl to ilgesniam laikotarpiui nuomos įkainiai padidinti.