Pasitarime pritarta Ministro Pirmininko sudarytos darbo grupės pasiūlymams, sutvarkius bendrovės valdymą, jai parengus veiklos strategiją ir išsprendus finansines problemas bei pasiekus tvarių teigiamų veiklos rezultatų, įvertinti valstybei priklausančių bendrovės akcijų privatizavimo tikslingumą.
Pasitarime taip pat pritarta Susisiekimo ministerijos nuomonei, kad šiuo metu, kai dėl bendrovės finansinių problemų svarbu negaišti laiko, tikslinga paskirti bendrovės vadovą jau paskelbto konkurso būdu. Kartu bus siekiama, kad perspektyvoje bendrovės valdymas būtų iš esmės pertvarkytas, siekiant sukurti motyvacijos sistemą, tinkamesnę bendrovės veiklos efektyvumui didinti.
Šiuo metu bendrovė „Lietuvos jūrų laivininkystė“ (LJL) turi 11 laivų. Valstybei priklauso daugiau kaip pusė, 56, 66 proc. akcijų.
Bendrovės privatizavimo baiminasi jūrininkai, nuogąstaudami, kad bendrovę įsigijus užsieniečiams nuo vienuolikos įmonei priklausančių laivų stiebų dings Lietuvos vėliavos.
Reikia privatizuoti
Anot susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio, norint išlaikyti 435 darbo vietas, įmonei reikalinga finansinė parama, kurios valstybė šiuo metu neturi galimybių suteikti, todėl vienas iš variantų yra investuotojas. E. Masiulis mano, kad viena iš privatizavimo sąlygų galėtų būti, jog laivus įsigijusi bendrovė ir toliau plaukiotų su lietuviška vėliava bent penkerius metus.
„Mūsų, Susisiekimo ministerijos, pozicija yra labai aiški: įmonę reikėtų traukti į privatizuojamų objektų sąrašą“, – teigė E. Masiulis.
Šiuo met yra paskelbtas atviras konkursas bendrovės generalinio direktoriaus pareigoms eiti. Jis turėtų būti išrinktas gegužės pradžioje. Šiuo metu laikinai bendrovei vadovauja įmonės finansų direktorė Sigutė Noreikaitė.
Patyrė nuostolių
Bendrovei vadovavęs generalinis direktorius Vytautas Vismantas iš pareigų pasitraukė balandžio pradžioje. Jis yra užsiminęs, kad „Laivininkystei“ reikia tokio vadovo, kuris paklustų kieno nors valiai, pavyzdžiui, bendrovei „Partija“.
Bendrovės valdybos pirmininkas, susisiekimo viceministras Arūnas Štaras mano, kad „Lietuvos jūrų laivininkystei“ reikia patyrusio, inovatyvaus vadovo, kuris turėtų viziją, kaip bendroę atgaivinti.
Pernai LJL patyrė per 20 mln. litų nuostolių, panašiai kaip ir užpernai.