Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Lietuvos jūrų laivininkystė“ kol kas nebus privatizuojama

Pasitarime pas Ministrą Pirmininką Andrių Kubilių pirmadienį svarstytos valstybės valdomos Klaipėdos trampinių laivų (neturinčių nustatyto grafiko) bendrovės „Lietuvos jūrų laivininkystė“ problemos, jų sprendimo būdai, valdymo sistema ir veiklos perspektyvos.
Klaipėdos uostas
Klaipėdos uostas / Egidijaus Jankausko/15min nuotr.

Pasitarime pritarta Ministro Pirmininko sudarytos darbo grupės pasiūlymams, sutvarkius bendrovės valdymą, jai parengus veiklos strategiją ir išsprendus finansines problemas bei pasiekus tvarių teigiamų veiklos rezultatų, įvertinti valstybei priklausančių bendrovės akcijų privatizavimo tikslingumą.

Pasitarime taip pat pritarta Susisiekimo ministerijos nuomonei, kad šiuo metu, kai dėl bendrovės finansinių problemų svarbu negaišti laiko, tikslinga paskirti bendrovės vadovą jau paskelbto konkurso būdu. Kartu bus siekiama, kad perspektyvoje bendrovės valdymas būtų iš esmės pertvarkytas, siekiant sukurti motyvacijos sistemą, tinkamesnę bendrovės veiklos efektyvumui didinti.

Šiuo metu bendrovė „Lietuvos jūrų laivininkystė“ (LJL) turi 11 laivų. Valstybei priklauso daugiau kaip pusė, 56, 66 proc. akcijų.

Bendrovės privatizavimo baiminasi jūrininkai, nuogąstaudami, kad bendrovę įsigijus užsieniečiams nuo vienuolikos įmonei priklausančių laivų stiebų dings Lietuvos vėliavos.

Reikia privatizuoti

Anot susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio, norint išlaikyti 435 darbo vietas, įmonei reikalinga finansinė parama, kurios valstybė šiuo metu neturi galimybių suteikti, todėl vienas iš variantų yra investuotojas. E. Masiulis mano, kad viena iš privatizavimo sąlygų galėtų būti, jog laivus įsigijusi bendrovė ir toliau plaukiotų su lietuviška vėliava bent penkerius metus.  

„Mūsų, Susisiekimo ministerijos, pozicija yra labai aiški: įmonę reikėtų traukti į privatizuojamų objektų sąrašą“, – teigė E. Masiulis.

Šiuo met yra paskelbtas atviras konkursas bendrovės generalinio direktoriaus pareigoms eiti. Jis turėtų būti išrinktas gegužės pradžioje. Šiuo metu laikinai bendrovei vadovauja įmonės finansų direktorė Sigutė Noreikaitė.

Patyrė nuostolių

Bendrovei vadovavęs generalinis direktorius Vytautas Vismantas iš pareigų pasitraukė balandžio pradžioje. Jis yra užsiminęs, kad „Laivininkystei“ reikia tokio vadovo, kuris paklustų kieno nors valiai, pavyzdžiui, bendrovei „Partija“.

Bendrovės valdybos pirmininkas, susisiekimo viceministras Arūnas Štaras mano, kad „Lietuvos jūrų laivininkystei“ reikia patyrusio, inovatyvaus vadovo, kuris turėtų viziją, kaip bendroę atgaivinti.

Pernai LJL patyrė per 20 mln. litų nuostolių, panašiai kaip ir užpernai. 
 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Reklama
Top 5 „Dreame“ dulkių siurbliai 2024
Užsisakykite 15min naujienlaiškius