Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Pietų Korėjoje vilkikų vairuotojai sutiko nutraukti streiką

Pietų Korėjoje vilkikų vairuotojai, aštuonias dienas streikavę dėl vyriausybės ketinimų panaikinti tam tikras atlyginimų garantijas ir išaugusių degalų sąnaudų, sutiko nutraukti protestą ir trečiadienį grįžti į darbą, kai su vyriausybe buvo pasiektas susitarimas.
Vilkikų vairuotojų streikas Pietų Korėjoje
Vilkikų vairuotojų streikas Pietų Korėjoje / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Streikas sutrikdė gamybą ir tiekimą itin svarbiuose plieno, naftos chemijos ir automobilių sektoriuose.

Krovinių vežėjų profsąjunga „Solidarumas“ vėlų antradienio vakarą pasiekė susitarimą su Transporto ministerija, o vilkikų vairuotojai grįš į darbą nuo trečiadienio, sakoma ministerijos pranešime.

Ministerija pareiškė jaučianti „palengvėjimą“, kad profsąjunga nusprendė nutraukti streiką ir pridūrė „labai atsiprašanti, kad sukėlė nerimą dėl logistikos ir gamybos sutrikimų“.

Vilkikų vairuotojai streiką pradėjo protestuodami dėl staigaus degalų kainų kilimo, infliacijai pasiekus didžiausią per daugiau nei dešimtmetį lygį, ir minimalaus atlyginimo garantijų nutraukimo.

Kiek vėliau šiais metais turėjo baigtis Saugaus krovinių vežimo sunkvežimiais tarifų sistemos galiojimas, tačiau pranešama, kad abi pusės susitarė dėl jos galiojimo pratęsimo.

Minėta politika buvo sukurta siekiant padėti išvengti pavojingo vairavimo ir garantuoti vilkikų vairuotojams minimalius krovinių vežimo tarifus.

„Viskas, ko prašome, yra pašalinti neapibrėžtumą iš mūsų gyvenimo“, – antradienį naujienų agentūrai AFP teigė Krovininių sunkvežimių vairuotojų profsąjungos „Solidarumas“ narys Cho Jeong-jae.

„Mūsų pragyvenimui gresia pavojus“, – pridūrė jis.

„Kai kuro kainos krenta, tai labai greitai atsispindi mažesniuose krovinių gabenimo mokesčiuose, – pažymėjo Cho Jeong-jae. – Tačiau padėtis priešinga, kai degalų kainos kyla. Ant kortos pastatytas mūsų pragyvenimas.“

Streikas ketvirtoje pagal dydį Azijos ekonomikoje tapo dar vienu smūgiu tarptautinėms tiekimo grandinėms, kurios ir taip yra įtemptos dėl su COVID-19 susijusių karantinų Kinijoje ir Rusijos invazijos į Ukrainą.

Pietų Korėja yra didžiausia pasaulyje atminties lustų eksportuotoja, joje įsikūrusi ir pasaulinė lustų gamybos milžinė „Samsung Electronics“, taip pat didelės automobilių kompanijos, įskaitant „Kia“ ir „Hyundai Motors“.

Remiantis Prekybos ministerijos antradienį paskelbtais duomenimis, streikas sutrikdė tiekimą ir gamybą itin svarbiose plieno, naftos chemijos ir automobilių pramonės šakose bei padarė apie 1,6 trln. vonų (1,2 mlrd. JAV dolerių) nuostolių.

Ministras pirmininkas Hanas Duck-soo antradienį per ministrų kabineto posėdį paragino nutraukti streiką, sakydamas, kad „tai sukelia didžiulių kliūčių logistikos tinklui“.

Pasak šalies Susisiekimo ministerijos, pirmadienio duomenimis, 23 profsąjungos „Solidarumas“ nariai buvo suimti už „neteisėtą veiklą“, pavyzdžiui, „trukdymą“ normaliai transporto priemonių eksploatacijai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Užsisakykite 15min naujienlaiškius