Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Senstant darbo jėgai, Kinija gręžiasi į robotus

Plokšti oranžinės spalvos robotai įvažiuoja po stovinčiais automobiliais ir gabena juos į tuščias automobilių stovėjimo aikštelės vietas, efektyviau naudodami plotą ir, kaip sako jų kūrėjai, mažindami stresą, kurį patiria vairuotojai.
Robotai žengia į mūsų kasdieninį pasaulį
Robotai žengia į mūsų kasdieninį pasaulį / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Tai tik vienas iš daugelio elegantiškų – ir brangių – mechaninių sprendimų, į kuriuos gręžiasi Kinija, susidūrusi su gyventojų senėjimo problema, dėl kurios darbuotojų ima stokoti net ir didžiausią gyventojų skaičių turinti pasaulio šalis.

Kinijos keliuose vis daugėjant automobilių, įmonė „Hikvision“ Vuzeno mieste, esančiame už 130 kilometrų į vakarus nuo Šanchajaus, jau kurį laiką testuoja robotizuotą automobilių statymo sistemą.

„Kalbant apie technologijas ir sektoriaus mastą, viskas dar tik prasideda, – pareiškė Wu Yonghai, įmonės robotų technikos skyriaus vadovas. – Dabar mes bandome rasti automobilių statymo problemos sprendimą.“

Dauguma šio sektoriaus įmonių sutelkia dėmesį į pramoninius robotus, o ne į aptarnavimo robotus, tai yra robotus, kurie, pavyzdžiui, gali šluoti buto grindis arba palaikyti draugiją senyvo amžiaus žmonėms. Dėl „vieno vaiko“ politikos, kurios jau atsisakyta, Kinijos darbo jėga mažėja, todėl antras pagal dydį pasaulio ūkis ima gręžtis į mašinas, kad užpildytų šią spragą.

Oficialiais duomenimis, darbingo, t.y. 15–59 metų amžiaus gyventojų skaičius 2012 metais sumažėjo pirmą kartą per kelis dešimtmečius ir nuo to laiko vis mažėja. Manoma, kad ši smukimo tendencija tęsis bent iki 2030 metų. Lėtėja ir ekonomikos augimo tempas.

Nuo pernai metų Kinija poroms leido turėti antrą vaiką, tačiau darbo jėgos trūkumo problemai išspręsti prireiks ne vieno dešimtmečio. Gali nutikti ir taip, kad jos išspręsti nepavyks.

Kinija jau yra didžiausia pasaulyje mechaninių pagalbininkų rinka, kuri neabejotinai toliau didės, prognozuoja Tarptautinė robotų federacija. Jos skaičiavimais, iki 2019 metų Kinijai teks 40 proc. pasaulio pramoninių robotų rinkos.

„Šalis susiduria su daugybe problemų. Viena iš jų yra spartus darbo sąnaudų augimas, – pareiškė Wang Hesheng, Šanchajaus Jiaotong universiteto robotų technikos profesorius. – Kinija robotų technikos strategiją vertina labai rimtai. Visos valstybės lygmeniu.“

Vyriausybė dosniai investuoja į mokslinius tyrimus robotų technikos srityje, pridūrė jis.

Didėjant paklausai, Kinijos prezidentas Xi Jinpingas šalies robotų gamintojus paragino padidinti vidaus rinkoje, kurioje šiuo metu dominuoja užsienio gamintojai, užimamą dalį.

Tačiau, atsižvelgiant į išlaidas ir techninius iššūkius, praeis daug laiko, kol robotai taps kasdienio gyvenimo dalimi.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Reklama
Top 5 „Dreame“ dulkių siurbliai 2024
Užsisakykite 15min naujienlaiškius