Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Sunkmetis keičia poilsiautojų įpročius

Kelionių organizatoriai teigia jaučiantys poilsiautojų srauto sumažėjimą, tačiau bando prisivilioti daugiau klientų skelbdami įvairias akcijas.
Poilsis
Poilsis / Kęstučio Vanago/BFL nuotr.
Temos: 1 Kelionės

Krizė palietė ir turizmo sektorių

 Vieno didžiausių Lietuvoje kelionių agentūrų tinklo „Baltic Clipper“ rinkodaros vadybininkė Dana Miškinytė teigia, kad krizė tiesiogiai paveikė ir turizmo sritį.

„Šiemet turizmo srityje tikrai nesitikime didesnių pardavimų. Klientai keliones renkasi labai kruopščiai ir atidžiai. Nors vasario vidurys paprastai yra kelionių pirkimo įkarštis, tačiau šiais metais tikrai pastebimas kelionių pirkimo mažėjimas“, – teigė D. Miškinytė. „Baltic Clipper“ kelionių agentūra kas savaitę klientams pasiūlo vis naujų akcijų ir galimybių keliaujant, kad potencialūs klientai kuo lengviau galėtų nusipirkti kelionę.

Panašią strategiją vykdo ir kelionių organizatorius „Novaturas“. „Vasario – kovo mėnesiais vykdėme 25 proc. akciją įsigyjant keliones vasarai. Šių pardavimų metu buvo nupirkta beveik trečdalis visų „Novaturo“ organizuojamų vasaros sezono kelionių. Balandį paskelbėme Afrikos mėnesiu, kurio metu keliones į Tunisą ir Egiptą galima nusipirkti labai mažomis kainomis“, – pasakojo kelionių organizatoriaus „Novaturas“ komunikacijos direktorė Brigita Sabaliauskaitė.

Tačiau krizę jaučia ne visos keliones organizuojančios įmonės. Štai UAB „Eurotravel LT“ direktorės Ingos Stankevičienės teigimu, jų įmonė nepastebėjo jokio žymaus keliautojų antplūdžio sumažėjimo, taigi dėl to nė nevykdo jokių specialių akcijų, kurios pritrauktų kuo daugiau keliauti norinčių klientų.

Netradiciniai keliavimo būdai – vis populiaresni

Kelionių agentūros vienbalsiai pripažįsta, kad labiausiai klientus traukia paskutinės minutės pasiūlymai, kai kelionę galima įsigyti iš tiesų pusvelčiui. Tačiau susidomėjimo sulaukia ne tik pigios kelionės, bet ir tos, kurių metu siūloma pamatyti egzotiškus kraštus.

„Dabar vis populiaresni tampa netradiciniai keliavimo būdai, t.y. vis mažiau renkamasi kelionių lėktuvu. Keliautojai noriai renkasi keliones kruizu, autobusu, automobiliu. Taip pat išbando pažintinius ir dviračių turus“, – patirtimi dalijosi „Baltic Clipper“ rinkodaros vadybininkė D. Miškinytė.

Vaikų į keliones nebesiveš

Nors keliaujančiųjų amžiaus grupė nepasikeitė – didžioji „poilsinių“ keliautojų dalis yra poros, šeimos, draugų kompanijos, – tačiau, anot „Eurotravel LT“ direktorės Ingos Stankevičienės, pakito turistų segmentas.

„Dabar daugiau sulaukiame klientų su didesnėmis pajamomis, o taupančiųjų sumažėjo“, – teigė I. Stankevičienė.

Anot „Novaturo“ komercijos direktorės, pastebima tendencija, kad vis daugiau keliautojų, kurie anksčiau keliaudavo su šeimomis, šiemet yra linkę vaikus palikti pas senelius kaime, ir leistis į keliones vieni, nes taip pigiau.

Poilsinė ar pažintinė kelionė?

„Nors vis dar populiariausios yra poilsinės kelionės, tačiau pažintinės taip pat susilaukia turistų dėmesio, nes po intensyvaus apžvalginio turo po šalį visuomet siūlome galimybę bent keletui dienų pratęsti kelionę ir pasimėgauti poilsiu“, – pasakojo D. Miškinytė.

O „Novaturas“ vykdo atvirkštinę strategiją – poilsinių kelionių metu siūlo įvairias ekskursijas ir taip stengiasi pasyvų poilsį suderinti su aktyviu laiko praleidimu.

Mėgstamiausiomis išlieka tradicinės šalys

„Kelerius metus iš eilės žmonės buvo linkę ieškoti įdomesnių, tolimesnių, brangesnių maršrutų, tačiau šiemet, mūsų prognozėmis, vėl bus vykstama į prieš kelerius metus išbandytas populiariausias atostogų kryptis – Turkiją, Graikiją, Tunisą“, – teigė B. Sabaliauskaitė.

Tokios pačios nuomonės laikosi ir „Balltic Clipper“ rinkodaros vadybininkė, tik dar priduria, kad neįtikėtinai didelio dėmesio šiemet sulaukė Sicilija ir Kroatija.

Prognozuojama, kad sunkmečio periodu turėtų trumpėti atostogų trukmė. Paskutiniuosius kelerius metus sparčiai populiarėjo 10–14 dienų poilsis, tačiau šiemet numatoma, kad dauguma žmonių grįš prie tradicinės atostogų trukmės, truksiančios vieną savaitę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius