-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Tiesioginės prekybos rinka praėjusiais metais išlaikė rekordinį augimą

Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijos (LTPA) narių mažmeniniai pardavimai praėjusiais metais išaugo rekordiniais 12,8 proc. iki 47,7 mln. eurų be PVM. Tuo tarpu asmenų, bendradarbiaujančių su tiesioginės prekybos įmonėmis, skaičius padidėjo daugiau nei 4 proc. ir siekė beveik 48 tūkstančius Lietuvos gyventojų, rašoma pranešime spaudai.
Elektroninė prekyba
Elektroninė prekyba / 123RF.com nuotr.
Temos: 2 Verslas Prekyba

„Praėjusiais metais besitęsianti COVID-19 pandemija vertė tiesioginės prekybos įmonės ir jų pardavėjus toliau veikti naujos realybės sąlygomis: griežto karantino laikotarpiais įmonių pardavėjai aktyviai naudojo skaitmeninius pardavimo įrankius (mobilias aplikacijas, interneto svetaines, socialinius tinklus) ir rengė virtualias konsultacijas bei produktų demonstracijas, o kai tiesioginiai kontaktai nebuvo ribojami, stengėsi konsultuoti ir aptarnauti klientus gyvų susitikimų metu”,– komentuoja LTPA direktorius ir generalinis sekretorius Baltijos šalims Gintautas Zaleckas.

Pasak G.Zalecko, šiuolaikinėje prekyboje didėjant konkurencijai dėl klientų dėmesio ir pasitikėjimo, tiesioginiai pardavimai yra išskirtinis būdas įgyti lojalių klientų, nes tiesioginės prekybos įmonės gali pasiūlyti ne tik aukštos kokybės produktus, bet ir profesionalią tiesioginio pardavėjo konsultaciją ir individualius asmenine patirtimi grįstus patarimus. Pavyzdžiui, 69 proc. Lietuvos gyventojų, pirkusių prekes tiesioginės prekybos būdu, tiesioginio pardavėjo profesionalumą vertina labai gerai ar gerai1, t.y. kad pardavėjas-konsultantas buvo labai gerai pasiruošęs (turėjo reikiamas žinias apie produktą) ir galėjo atsakyti į visus kliento klausimus.

Antroje praėjusių metu pusėje ir ypatingai paskutinį ketvirtį buvo stebimas augantis asmenų, bendradarbiaujančių su tiesioginės prekybos įmonėmis, skaičius, nes dėl sparčios infliacijos reguliarių pajamų mažėjimas dalį žmonių paskatino atrasti tiesioginę prekybą kaip lanksčių papildomų pajamų, ar netgi kaip savo pardavimų verslo galimybę.

Pasak G.Zalecko, esant didelei infliacijai ši tendencija turėtų tęstis ir toliau, taip pat labai svarbu, kad vis daugiau žmonių domisi ne tradicinėmis darbo formomis ir lanksčiomis uždarbio galimybėmis. LTPA užsakymu atlikto tyrimo duomenimis, net du trečdaliai (66 proc.) Lietuvos gyventojų atsakė, kad juos domintų lankstus būdas užsidirbti pinigų per ateinančius 12 mėnesių ne „tradiciniame“ darbe2.

Tarp skirtingų tiesioginės prekybos įmonių parduodamų prekių kategorijų kaip ir praėjusiais metais labiausiai augo sveikatingumo prekių paklausa ir pardavimai, tačiau kosmetikos ir asmens priežiūros prekės ir toliau išlieka didžiausia prekių kategorija.

Lyginant Baltijos šalis, 2021 metais tiesioginės prekybos asociacijos narių pardavimų apimtys Latvijoje augo – 13,5 proc., o Estijoje – 4,5 proc. ir siekė atitinkamai 34,2 ir 21,7 mln. eurų. Asmenų, bendradarbiaujančių su tiesioginės prekybos įmonėmis, skaičius Latvijoje padidėjo 4 proc., o Estijoje – 2 proc. ir atitinkamai sudarė 36,5 ir 23,5 tūkst. gyventojų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius