Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Trys Charleso Darwino pamokos verslui

Anglų gamtininko Charleso Darwino teorija dabar neretai kelia asociacijas su verslu per „darvinistinės ekonomikos“ prizmę. Anot jos, rinkose klesti tos organizacijos, kurios sugeba geriausiai prisitaikyti prie ją supančios aplinkos. Tačiau ką dar, kaip įmonės vadovas, jūs galite išmokti iš Charleso Darwino? Yra trys dalykai, kurių negalite ignoruoti
Charlesas Darwinas
Charlesas Darwinas / „Scanpix“ nuotr.
Temos: 1 Finansai

Tiesiog stebėkite aplinką

Daugelis vadovų yra užsiėmę sprendimų priėmimu bei problemų analizavimu, todėl per mažai dėmesio skiria paprasčiausiam stebėjimui. Tuo tarpu Charlesas Darwinas didžiąją savo karjeros dalį praleido stebėdamas aplinką. Jis šešerius metus bandė apibūdinti baltaskruostės berniklės struktūrą!

Jeigu jūs stebite aplinką, negalite jos analizuoti – ir atvirkščiai. Ir būtent stebėjimo dėka, Charlesas Darwinas suformavo savo idėjos, pakeisiančios žmonių supratimą apie pasaulį, pagrindus. Penkerius metus trukusios kelionės „Beagle“ laivu metu didis gamtininkas paėmė tūkstančių įvairių gyvūnų rūšių pavyzdžius.

Atidus stebėjimas neatsiejamas nuo „išėjimo laukan“, savo pradinių nuostatų bei prielaidų ignoravimo bei užsirašinėjimo. Stebėjimas neįmanomas sėdint prie rašomojo stalo ir analizuojant statistiką bei faktus, kad ir kokie iškalbūs šie būtų.

Tarkim, mažmeninės prekybos atstovas galėtų padidinti pardavimus, jei daugybę kartų perrūšiuotų ant lentynos gulinčių produktų variacijas ir stebėtų, kaip vartotojai reaguoja į naujus išdėstymus. Tai gali sutaupyti daug laiko – tereikia paprasčiausiai stebėti vartotojų elgseną realiuoju laiku.

Kiek laiko jūs praleidžiate stebėdami pirmutinės linijos darbuotojų veiklą bei vartotojų reakcijas ir elgsenas? Ir kiek laiko analizuojate antrinius ar net tretinius duomenis apie esamus bei potencialius vartotojus?

Dairykitės inovacijų proveržių praeityje

Charlesas Darwinas nebuvo pirmasis žmogus įžvelgęs evoliucijos koncepciją. Tiesą pasakius, jis nebuvo pirmasis žmogus turėjęs galvoje tokią idėją savo šeimoje. Charleso Darwino senelis Erasmusas Darwinas paskleidė idėją, jog visi gyvūnai turi bendrą kilmę. Tai nutiko dar prieš gimstant „Apie rūšių atsiradimą“ autoriui!

Labai panašiai jūs galite įžvelgti idėjų jungimąsi inovacijų kūrimosi procese. Tarkim, Lou Gersteneris pakeitė IBM strateginę kryptį iš kompiuterinės įrangos į paslaugų teikimą bei konsultavimą sujungdamas savo ankstesnę (negatyvią) patirtį kaip IBM klientas su „McKinsey“ bendrovėje įgyta aktyvių pardavimų patirtimi.

Šis strateginės krypties pakeitimas transformavo rekordinius nuostolius devintajame dešimtmetyje patiriančią IBM į multimilijardinius pelnus generuojančią bendrovę praėjusio amžiaus pabaigoje.

Kokių veiksmų imatės, kad atrastumėte naujus ryšius tarp senų ir naujų, originalių bei inovatyvių koncepcijų? Ar matote bendrą savo įmonės veiklos paveikslą, kuris galbūt padiktuos pelningesnę veiklos kryptį ateityje?

Keiskite pasaulį veiksmais, ne mintimis

Charlesas Darwinas net 17 metų vystė savo teoriją prieš publikuodamas „Apie rūšių atsiradimą“. Jis pristabdė teorijos publikavimą tuo metu, kai šia nebūtų daugelis patikėję, juo labiau, kad trūko įrodymų. Kai konkurentai publikavo panašaus kryptingumo tekstus, jo idėjos tik įgavo patvirtinimą. Dabar reikėjo įrodyti pasauliui, kad jis pats, Charlesas Darwinas, yra evoliucijos teorijos pradininkas.

Labai panašiai, konkretūs veiksmai ir pamatuotos rizikos yra verslo plėtros būtinybė. Norint išgyventi ir suklestėti būtina užimti puolimo, o ne gynybos strategiją. Tarkim, „Gillette“ rinkos lyderiu tapo nuolat kurdama inovacijas, kurios ankstesnius bendrovės produktus pavertė atgyvena. Kaip teigė vyriausiasis „Gillette“ vadovas: „Mes niekuomet neįvedėme į rinką naujo produkto nesukūrę jo paties įpėdinio, ilgainiui pakeisiančio naują produktą“.

Kūrybiškumas ir konkretūs veiksmai yra būtini elementai kiekvienai verslo organizacijai. Kaip galite panaudoti šias pamokas, jog jūsų atstovaujama įmonė 2003-iais taptų dar stipresnė ją supančioje rinkoje?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius