-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Tyrimas: 4 iš 10 gyventojų bent kartą per mėnesį perka internetu, dažniausiai – bilietus

4 iš 10 šalies gyventojų bent kartą per mėnesį ką nors perka internetu, o dešimtadalis taip apsiperka bent kartą per savaitę. Apie penktadalį nėra išmėginę šio pirkimo būdo, rodo „Kantar“ Atlas tyrimas. 
Blokuojamos internetos svetainės
Blokuojamos internetos svetainės / Luko Balandžio / 15min nuotr.
Temos: 2 Internetas Prekyba

Šalyje atsirado įprotis internetu pirkti bilietus į renginius, elektronikos prekes, draudimo paslaugas. Drabužiai yra trečia pagal populiarumą kategorija – internetu juos yra pirkę daugiau nei kas ketvirtas gyventojas (27,5 proc.). Elektroninės parduotuvės, kuriose dažniausiai lankosi pirkėjai, yra Pigu.lt, senukai.lt, aliexpress.com, bilietai.lt ir tiketa.lt.

„Įdomu, kad drabužių kategorija, kurioje yra poreikis prekes pasimatuoti, patenka tarp trijų populiariausių. Žmonėms įvertinus savo laiko, pinigų ir energijos sąnaudas, skiriamas pirkiniams, noras paliesti, pajausti, pamatuoti perkamą daiktą tampa ne esminis, ypač tada, kai yra tinkamos grąžinimo sąlygos“, – pranešime sako „Kantar“ rinkos tyrimų vadovė Skaistė Varnienė.

Pasak jos, galimybė paliesti daiktą prieš jį įsigyjant nėra svarbi maždaug pusei vartotojų ir tai liudija avalynės e.prekybos kategorijos pardavimų statistika: internetu avalynę yra pirkę penktadalis respondentų.

„Avalynės kategorijoje yra paplitusi praktika, kai netenkinančios išvaizdos ar netinkamo dydžio nenaudotas prekes galima grąžinti per porą savaičių, mėnesį, o kai kuriose parduotuvėse net metus, taip griaunant nepasitikėjimo bei nuogąstavimų barjerą, kuris e.prekyboje yra vienas didžiausių kliuvinių naujiems vartotojams įgyti“, – sakė ji.

Pirkti kliudo susiformavę įpročiai

Pasak S.Varnienės, tyrimai rodo, jog pagrindinis barjeras e.prekybai Lietuvoje – susiformavęs įprotis, prisirišimas prie fizinių parduotuvių (tokią priežastį įvardijo apie 31 proc. apklaustųjų, nieko nepirkusių internetu per pastaruosius metus).

Dešimtadalis gyventojų, nepirkusių internetu, kaip kliūtį įvardija jau minėtą pasitikėjimo trūkumą ir nuogąstavimą, kaip seksis gauti užsakytą prekę, kas bus, jei pirkinys netiks ar nepatiks. Trečia populiariausia priežastis – neužtikrintumas dėl prekės pristatymo termino.

Pasak „Kantar“ ekspertės, skaičiai rodo, kad, išmėginus pirkimą internetu, tokia galimybe naudojamasi ir toliau bei dažniau: tik dešimtadalis pirkusių internete čia perka kartą per pusmetį arba rečiau.

Dar stipresnės e.prekybos pozicijos yra tarp Z kartos žmonių – du iš trijų šios kartos žmonių per pastarąjį mėnesį pirko internete bilietus į renginius (67 proc.), kas antras – elektronikos prekių, drabužių ar transporto bilietų.

Vis dėlto lyginant su ES vidurkiu, Lietuva dar atsilieka. Europos Sąjungoje, paskutiniais 2017 m. „Eurostat“ duomenimis, internetu vidutiniškai per metus yra pirkę daugiau nei pusė visų internetu besinaudojančių ES gyventojų (58 proc.), kai Lietuvoje – 43 proc.

„Kantar“ interneto naudotojų tyrime vasarį – balandį apklausti 1799 respondentai, kurių amžius nuo 16 iki 74 metų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius