-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti

Vargas dėl išmokos: insultą patyręs ir draudikų negalintis aplankyti vyras pinigų laukia 3 mėnesius

Prieš tris mėnesius vyresnio amžiaus vilnietį Nikolajų pakirto insultas – nuo tada šeimą kankina ne tik rūpestis dėl vyro sveikatos. Artimiesiems tenka mindžioti ir banko slenkstį – jiems ir banko specialistams nesusikalbant, draudimo išmokos dėl insulto šeima laukia jau 3 mėnesius. Suma nemenka – apie 2,8 tūkst. eurų.
Naktis Kauno klinikų traumų ir skubios pagalbos centre
Palata / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Greitai pensinio amžiaus sulauksiantį statybininką Nikolajų kovo mėnesį ištiko nelaimė – insultas. Smegenų infarktas turėjo rimtų padarinių – vyras, šeimos teigimu, nelabai gerai supranta aplinką ir pats negali savimi pasirūpinti. Todėl rūpintis juo tenka žmonai ir dukrai su vyru. Ne tik vyro sveikata, bet ir finansiniais reikalais.

Kadangi vyras nuo 2011 metų moka investicinio gyvybės draudimo išmokas, insulto atveju jam priklauso išmoka. Kaip 15min pasakojo vyro žentas – apie 2800 eurų. Taigi suma – nemenka, tačiau gauti jos iki šiol šeimai nepavyksta. Daugiausia – dėl tarpusavio nesusišnekėjimo.

Prašė, kad atvyktų pats ligonis

Likus savaitei iki Velykų Nikolajų ištiko insultas. Jo padariniai yra rimti, ir bent jau kol kas vyro reikalais rūpinasi jo šeima. Ji, nutikus nelaimei, kreipėsi į „SEB gyvybės draudimą“, kuriam Nikolajus daugiau nei penkerius metus kasmet mokėjo šimtą eurų viršijančias įmokas.

Kadangi insultas – draudiminis įvykis, draudikai paskaičiavo, kad šiuo atveju jam priklauso beveik 3 tūkst. eurų, tačiau jų šeima negauna iki šiol. Nikolajaus žmona Ana pasakojo, iš pradžių banko atstovai prašė, kad pats Nikolajus tvarkytų draudimo išmokos klausimą. Tačiau dėl akivaizdžių priežasčių jis to padaryti negali.

„Iš pradžių jie niekaip nenorėjo su mumis bendrauti. Jie sakė, kad viskas yra vyro vardu, ir jis gali tvarkyti. Arba iš vyro elektroninės bankininkystės. Kad jis nieko nesupranta, negali kalbėti, suprasti, ką jam jie pasakys, nesvarbu buvo“, – pasakojo Ana.

Iš banko Nikolajui atkeliavo registruotas laiškas, tačiau niekas iš šeimos narių jo negalėjo paimti. Pasirodo, tame laiške buvo parašyta, kad bankui reikia pristatyti dar vieną pažymą – neurologo išvadą, praėjus 6 savaitėms po insulto, apie vyro sveikatą.

Nežinantys, ką daryti, artimieji įniko skaityti taisykles. Jiems pasirodė, kad reikia papildomai pristatyti ir magnetinio rezonanso rezultatus, tačiau nemokamai tokiai procedūrai eilė yra ilga – anksčiausiai galima užsirašyti rugsėjui.

Vis tik paaiškėjo, kad to daryti nereikia, užtenka neurologo pažymos, kad išmoka būtų sumokėta. Pinigų šeima kol kas, praėjus trims mėnesiams po nelaimės, vis dar negavo.

„Dukra išsiuntė jiems jau (neurologės pažymą). Mes buvome pas neurologę, turėtų viskas būti gerai“, – su viltimi kalbėjo Ana.

Bankas dėl konfidencialumo ir asmens duomenų apsaugos konkrečios situacijos komentuoti negalėjo, tik paaiškino, kaip elgiasi tokiais atvejais.

Reikia laukti 6 savaites

„Remiantis gyvybės draudimo taisyklėmis, apdraustajam patyrus smegenų infarktą (insultą), draudimo suma išmokama, jei apdraustajam lieka liekamųjų neurologinių reiškinių ir įvykis priskiriamas prie kritinių ligų“, – 15min aiškino SEB banko atstovė žiniasklaidai Ieva Dauguvietytė-Daskevičienė.

Atkreipiame dėmesį, kad „SEB gyvybės draudimas“ informaciją klientui apie jo ligą siunčia registruotu paštu, laikydamasis asmens duomenų saugos reikalavimų, kad būtų išsaugotas jautrios informacijos konfidencialumas.

Tokią diagnozę turi patvirtinti gydytojas neurologas praėjus ne mažiau kaip 6 savaitėms nuo smegenų infarkto. Diagnozę reikia patvirtinti kompiuterinės tomografijos arba branduolinio magnetinio rezonanso tyrimais, tačiau jei gyvybės draudimo bendrovei pateiktuose medicininiuose dokumentuose registruojant įvykį jau yra informacija apie klientui darytą magnetinį rezonansą, naujo tyrimo daryti nereikia. Draudimo išmoka yra išmokama iškart gavus minėtą pažymą, patikino banko atstovė.

„Atkreipiame dėmesį, kad „SEB gyvybės draudimas“ informaciją klientui apie jo ligą siunčia registruotu paštu, laikydamasis asmens duomenų saugos reikalavimų, kad būtų išsaugotas jautrios informacijos konfidencialumas. Remiantis praktika, dažniausiai sunkai sergantys klientai notariškai įgalioja (išsikvietus notarą į namus) savo atstovą, kad jis galėtų tvarkyti reikalus ne tik draudimo bendrovėje, bet ir kitose įstaigose ar institucijose, atsiimti pašto siuntas, gauti informaciją atstovaujamo asmens vardu. Jei klientai susiduria su specifinėmis situacijomis, visada bendromis pastangomis ieškome nestandartinių sprendimų“, – pridūrė ji.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius