-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vartotojai dažniau kredito paraiškas teikia keletui finansų įstaigų

Vartotojai vis dažniau kredito paraiškas pateikia į daugiau nei vieną finansų įstaigą. Vieni siekia palyginti finansavimo sąlygas ir išsirinkti geriausią pasiūlymą, kiti – gauti finansavimą po atmestos paraiškos kitoje įstaigoje, rodo kredito istorijos sistemos „Mano Creditinfo“ duomenys.
Pinigai
Pinigai / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Tarp vartotojų, kurie 2016 m. ketino skolintis iš bankų, į du ir daugiau bankų kreipėsi 11%. Palyginimui, 2013 m. tarp visų besikreipusių į bankus paraiškas bent dviems pateikė 9%. Panašios tendencijos stebimos gyventojams kreipiantis ir į kitas finansų įstaigas.

Štai lizingo ir stambesnio vartojimo kredito segmente kredito paraiškas dvejose ir daugiau įstaigų 2013 m. užpildydavo vidutiniškai 31% besiskolinančiųjų, o 2016 m. jų dalis išaugo iki 33%. Gyventojai kreipiasi ir į daugiau smulkaus kredito bendrovių. Besiskolinančiųjų dalis, kuri užpildė dviejų ir daugiau įmonių kredito paraiškas, 2013-2016 m. padidėjo nuo 43% iki 51%.

„Keletą metų stebime augančią vartotojų dalį, kuri, skolindamasi, kreipiasi į daugiau nei vieną finansų įstaigą. Viena vertus, tai gerai, nes vartotojai kreipiasi į daugiau finansuotojų ir taip gali palyginti jų siūlomas sąlygas. Kita vertus, 2016 m. išryškėjo, kad į daugiau nei vieną finansų įstaigą dažniau kreipiasi vartotojai, kurių paraiška kreditoriaus buvo atmesta. Finansų įstaigos, priklausomai nuo segmento, pernai atmetė vidutiniškai 6-8 paraiškas iš 10, todėl kredito negavę klientai ieškojo finansavimo pas konkurentus“, – pranešime cituojamas Andrius Bogdanovičius, kredito biuro „Creditinfo“ generalinis direktorius.

Tiesa, „Mano Creditinfo“ duomenys rodo, kad po atmestos paraiškos pasiskolinti pas konkurentą pavyksta retai. Pavyzdžiui, 2015 m. vartotojų dalis, kuri po atmestos paraiškos kreipėsi kredito pas konkurentą ir kreditą gavo, sudarė 29%, o 2016 m. tokių klientų dalis sumažėjo iki 20%.

Dažniausiai pasitaikančios kredito paraiškos atmetimo priežastys yra kliento viršijamos 40% pajamų ir fin. įsipareigojimų „lubos“, nestabilios pajamos, įtempta arba bloga kredito istorija, paraiška pildoma be sutuoktinio sutikimo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius