Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Prekybininkai: vuvuzelos buvo atradimas

Nurimus Pietų Afrikos Respublikoje vykusio pasaulio futbolo čempionato aistroms, verslininkai trina rankas ir skaičiuoja sporto sirgalių sukrautą pelną. Šie iš lentynų šlavė savo komandų favoričių atributiką, alų ir prie jo derančius užkandžius. Pašnekovai su šypsena prisimena, kad kai kuriuos pirkėjus teko mokyti pūsti vuvuzelas.
Vilniečiai stebi futbolo čempionato finalą
Futbolo čempionato finalą stebintys vilniečiai / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

„Atributikos pardavimas labiausiai buvo išaugęs likus savaitei iki čempionato pradžios ir pirmąsias dvi savaites. Pavyzdžiui, alaus pardavimas, jeigu lygintume dešimt dienų prieš čempionatą ir dešimt čempionato dienų, išaugo beveik penktadaliu. Tam daug įtakos turėjo ir pasiūlytos specialios akcijos bei geri orai“, – 15min.lt sakė bendrovės „Rimi Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Jovita Bagdonaitė.

Bendrovės „Maxima LT“ atstovė ryšiams su visuomene Renata Saulytė sakė, kad pasaulio futbolo čempionato paskatinto pardavimo rezultatai „buvo netgi labai neblogi“. Ji tikino, kad per futbolo čempionatą padidėjo pardavimas tų produktų, kurie buvo papuošti čempionato simbolika.

„Aktyviausi čempionato metu buvo patys gamintojai, ant pakuočių naudoję čempionato simboliką – aludariai ir traškučių gamintojai. Čempionato metu pardavėme 10 mln. alaus butelių“, – skaičiavo R.Saulytė. Populiariausi užkandžiai, anot jos, buvo traškučiai, sūdytos bulvių lazdelės.

„Specialia pasaulio čempionatui skirta atributika neprekiavome, tačiau pastebėjome, kad vykstant pasaulio futbolo čempionatui daugiau negu dešimtadaliu padidėjo alaus ir bulvių traškučių pardavimas“, – sakė bendrovės „Palink“, valdančios parduotuvių tinklą „Iki“, Komunikacijos skyriaus vadovas Valdas Lopeta.

Mokė naudotis vuvuzelomis

J.Bagdonaitės teigimu, populiariausia čempionato atributika buvo marškinėliai, kurių kaina siekė 10 litų. Marškinėlių parduotuvių „Rimi“ klientai nupirko ypač daug – jų teko užsakyti papildomai. Jaunesni futbolo gerbėjai, anot J.Bagdonaitės, noriai pirko oficialius pasaulio futbolo čempionato lipdukų katalogus ir lipdukus su garsiausiais žaidėjais.

„Mūsų užsakymu buvo pagaminti marškinėliai bei kepuraitės su futbolo čempionate žaidžiančių komandų simbolika ir nacionalinėmis spalvomis. Daugiausia nupirkta marškinėlių su Olandijos, Brazilijos, Ispanijos ir Prancūzijos simbolika“, – vardijo R.Saulytė. Jos teigimu, prekybos centruose parduoti beveik visi pagal specialų užsakymą pasiūti marškinėliai. Kiek daugiau liko tik kepuraičių.

Anot R.Saulytės, išskirtiniu čempionato simboliu ir pirkėjų geidžiamiausia preke tapo vuvuzelos. „Kai kam vuvuzelos buvo atradimas, mūsų darbuotojai ne vienam pirkėjui aiškino, kas tai yra ir kaip tomis sirenomis taisyklingai naudotis, kaip išgauti garsą.“

Noriai pirko internetu

Sporto sirgalių atributikos parduotuvės internete superfanas.lt direktorius Arūnas Puščius sakė, kad čempionato metu besidominčiųjų srautas buvo padidėjęs bene trigubai, o perkančiųjų – maždaug dvigubai.

„Daugiausia pirko originalius Argentinos ir Vokietijos marškinėlius, tokius, su kokiais rungtyniauja žaidėjai. Tada – paprasti sirgalių marškinėliai ir kamuoliai“, – vardijo A.Puščius.

Anot jo, prekyba sirgalių atributika iš inercijos dar vyksta, tačiau prekių greitai neliks. „Ką turėjome, viską pardavėme. O „Adidas“ uždaro šią kolekciją ir ji bus prieinama tik prieš kitą čempionatą“, – sakė superfanas.lt vadovas.

Stebėti gyvai vyko negausiai

Tiesa, norinčiųjų vykti į Pietų Afrikos Respubliką ir ten gyvai stebėti futbolo čempionato aistras buvo nedaug. Kelionę į čempionatą organizavusios kelionių agentūros „Saitas“ Vilniaus padalinio vadovas Vadimas Gorlinas naujienų portalui 15min.lt sakė, kad į PAR išvyko apie 10 žmonių. Visi jie – aukštas pareigas einantys, žinomi verslininkai.

V.Gorlino teigimu, vos paskelbus apie kelionę besidominčiųjų buvo gausu, bet daugelį atbaidė  brangūs kelialapiai – nuo 10 tūkst. litų vienam žmogui. „Tikėtis pigių kelialapių į pasaulinio lygio renginį būtų sudėtinga“, – sakė vadovas.

Anot jo, visi penki keliautojams siūlyti paketai buvo panašūs. Pasirinkusieji pirmą ir antrą kelionės paketus vyko stebėti skirtingų grupių rungtynių, pasirinkusieji trečią – grupių rungtynių ir aštuntfinalio, ketvirtą – ketvirtfinalio, o penktą – aštuntfinalio ir ketvirtfinalio.

„Skrydis į PAR buvo pasiūlytas per Vokietiją. Kelialapis buvo maždaug savaitės trukmės. Tam tikromis dienomis vyko rungtynės, o laisvomis dienomis buvo organizuojamos papildomos pramogos: išvykos į safarį, pažintis su vietos gyventojų tradicijomis, buitimi“, – sakė V.Gorlinas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Reklama
Top 5 „Dreame“ dulkių siurbliai 2024
Užsisakykite 15min naujienlaiškius