-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Žagtelėjo nuo „Revolut“ praktikos: per darbo pokalbius prašo padirbėti nemokamai

Jei nori įsidarbinti „Revolut“ – prieš tai pritrauk bent 200 naujų vartotojų. Jei dirbi prasčiau, nei iš tavęs tikimasi, ir nebandai prisivyti savaitgaliais – būsi atleistas be derybų. Tokią informaciją pagal gautus vidinius susirašinėjimus atskleidė „Wired“ ir „Forbes“ autorius Emilijano Mellino.
„Disney“ sukurtas Skrudžas
„Disney“ sukurtas Skrudžas / Kadras iš „Youtube“

Pretendentai į startuolio „Revolut“ darbo vietas buvo prašomi dirbti už dyką, o vidinė darbo kultūra paremta šiurkštumu ir didele darbuotojų kaita, rašoma E.Mellino paskelbtoje „Wired“ publikacijoje.

Buvę „Revolut“ darbuotojai teigia, kad startuolio sėkmė grįsta darbuotojų ašaromis – neapmokėtu darbu, nepasiekiamais tikslais, didele kaita.

Laura (vardas pakeistas) nežinojo, ko tikėtis, kai pernai kandidatavo į verslo plėtros vadybininkės poziciją Ispanijoje. Jai tiesiog patiko produktas – programėlė ir kortelė, kuri leido be mokesčių atlikti pavedimus ir naudotis kitomis paslaugomis.

Per 30 minučių darbo pokalbį su dabar jau buvusiu „Revolut“ verslo plėtros vadovu Andriumi Bičeika per „Google Hangouts“ paaiškėjo, kad norint patekti į kitą etapą teks atlikti mažą testą.

„Siurprizas buvo tai, kai gavau užduotį, kurioje manęs buvo prašoma kompanijai pritraukti kuo daugiau naujų klientų, kurie į programėlę pervestų bent 10 eurų“, – teigia Laura.

Instrukcijoje nurodoma, kad kandidatas turėtų pritraukti bent 200 klientų per savaitę, kad turėtų šansą pereiti į kitą etapą. Ir tai be jokios garantijos, kad kandidatas automatiškai dalyvaus tolesniuose pokalbiuose. Kuomet Laura atsisakė ir atrašė, kad yra nusivylusi, kad kompanija išnaudoja darbo ieškančiuosius, gavo atsakymą, kad ji yra vienintelė iš 350 kandidatų, kuri skundžiasi dėl šios užduoties.

„Apgailestaujame, kad negali pademonstruoti, ką sugebi“, – atrašyta jai e.paštu. „Wired“ aprašo, kad tokios užduotys buvo keliamos netgi ir įdarbinant viešųjų ryšių atstovus.

Kai ši informacija paviešinta Ispanijos žiniasklaidoje, „Revolut“ patikino, kad tokia praktika nutraukta „nedelsiant“, tačiau įmonės atstovai nepaaiškino, kiek klientų įgyta būtent tokiu būdu.

Keli buvę „Revolut“ darbuotojai tikina, kad tokie tikslai atspindi vidinę kultūrą, nukreiptą į tikslų pasiekimą bet kokia kaina ir neapsiribojančia darbu nuo 9 iki 17 val.

„Wired“ pateikia nutekėjusį „Revolut“ vadovo Nikolajaus Storonskio laišką, išsiųstą visiems bendrovės darbuotojams per „Slack“ programą: „Pastebėjau, kad keli produktų savininkai (PO), komandų vadovai yra reikšmingai žemiau užbrėžtų tikslų ir vis dar nedirba savaitgaliais, kad prisivytų. Yra paprasta taisyklė: PO ir komandų nariai, kurių rezultatų reitingas yra reikšmingai žemiau lūkesčių, po peržiūros bus atleisti be derybų. Žmonės ir komandos, įvertintos „žemiau lūkesčių“, bus įtrauktos į stebimųjų sąrašą“.

Emiliano Mellino nuotr./N.Storonskio laiškas darbuotojams
Emiliano Mellino nuotr./N.Storonskio laiškas darbuotojams

Taip pat laiške teigiama, kad jei komanda nepasiekia tikslų, asmeninės premijos taip pat nepriklausys, „net jei esi puikus darbuotojas“: „Tad spauskite juos!“.

„LinkedIn“ atlikta analizė parodė, kad iš 147 patikrintų asmenų „Revolut“ 80 proc. dirbo mažiau nei metus. Tuo metu, kai komandos nariai neištvėrę išeidavo iš darbo, N.Storonskis duodamas interviu teigė, kad „Revolut“ filosofija yra „padarykite tą š...“ („get shit done“).

15min kreipėsi dėl komentarų į „Revolut“ – gavome atsakymą, kad bendrovės vadovas N.Storonskis dėl šios temos ruošia viešą laišką.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius