Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Aistros dėl „Bitės“ interneto persikėlė į Latviją: suabejota, ar jis greičiausias

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė“, savo reklamose teigianti, kad jos 4G internetas greičiausias šalyje, sulaukė nepalankių nacionalinio Latvijos Vartotojų teisių gynimo centro išvadų, rašo Latvijos žiniasklaida. Lietuvoje kiek anksčiau taip pat buvo kilę ginčų, ar galima, remiantis speedtest.net matavimais, teigti, kad bendrovės internetas greičiausias.
5G internetas
5G internetas / Vida Press iliustr.

Kaip rašo portalas 46.lv, Latvijos vartotojų teisių gynimo centras (VTGC) ir Visuomeninių paslaugų reguliavimo komisija (VPRK) paskelbė bendrą pareiškimą, kuriame prašo Latvijos mobiliojo ryšio operatorių atsisakyti praktikos, kai, reklamuojant paslaugas, remiamasi Speedtest metodologija. Šių reguliuotojų nuomone, vartotojui, pamačiusiam tokią reklamą, gali susidaryti įspūdis, kad šis operatorius iš tikrųjų siūlo greitesnį internetą, nei kitos bendrovės. Todėl, paveiktas tokios reklamos, vartotojas gali apsispręsti ir sudaryti sutartį būtent su „Bite“.

Speedtest metodika nėra tinkama, norint apibendrinti, daryti išvadas apie paslaugos kokybę.

„Bitė“ tiek Latvijos, tiek Lietuvos reklaminėse kampanijose remiasi OOKLA platformos speedtest.net matavimais, kurie gaunami iš pačių vartotojų atliktų interneto greičio testų.

Latvijos Nacionalinis Vartotojų teisių gynimo centras teigia, kad speedtest.net metodas neatitinka Latvijos normatyviniuose aktuose įvardijamos greičio nustatymo metodikos. Taigi, Latvijos VTGC ir VPRK nuomone, Speedtest metodika nėra tinkama, norint apibendrinti, daryti išsamias išvadas apie paslaugos kokybę. Kitaip tariant, neobjektyvi.

Centro išvadose teigiama, kad speedtest.net metodu matuojamas greitis tik iki konkretaus serverio ir kad iš tokių padrikų duomenų negalima daryti apibendrinimų, kad „Bitės“ tinklas yra geresnis negu konkurentų.

Kaip praneša Latvijos žiniasklaida, „Bitė“ Latvijoje jau nebetransliuoja reklamos, pagrįstos Speedtest matavimų rezultatais.

Latvijos VTGC operatoriaus reklaminę kampaniją apskundė „Tele2“. Pastaroji tą patį padarė ir Lietuvoje.

Lietuvoje nevyriausybinė organizacija Vartotojų teisių gynimo centras po „TelcoQ“ atlikto tyrimo buvo pranešusi, kad „Bitės“ 4G internetas lėčiausias iš visų trijų operatorių, tačiau vėliau Konkurencijos tarnyba atsisakė pradėti reklamos nagrinėjimo procedūrą ir pripažino, kad „Bitės“ reklamoje apie greičiausią internetą naudoti teiginiai buvo teisingi.

„Bitės“ komentaras: reklama baigėsi, nes taip buvo suplanuota

Bendrovės „Bitė Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir ryšių su visuomene vadovė Žana Jakevičienė 15min šią situaciją pakomentavo taip:

  • Abiejose šalyse reklama „Bitės 4G internetas – sparčiausias Lietuvoje/Latvijoje“ buvo naudojama nuo š. m. sausio mėn. iki gegužės mėn. (imtinai), kaip ir buvo numatyta pradiniame šios reklamos plane.
  • Nė vienoje šalyje šį reklama nebuvo nutraukta anksčiau, nei planuota.
  • Tiek Lietuvoje, tiek Latvijoje reklamoje buvo aiškiai nurodoma, kad OOKLA (www.speedtest.net) apdovanojimas „Bitės 4G internetas – sparčiausias Lietuvoje/Latvijoje“ buvo suteiktas remiantis pačių vartotojų Lietuvoje ir Latvijoje atliktais interneto greičio matavimo testais 2015 m. II ir III ketvirčiais. Daugiau informacijos apie tai galima rasti čia. Informaciją apie OOKLA taikomą metodologiją galima rasti čia, taip pat ir čia.
  • Lietuvoje Konkurencijos taryba, nagrinėdama „Tele 2“ prašymą ištirti „Bitės“ reklamą, kreipėsi į „Bitę“, gavo išsamią informaciją (107 puslapių) apie „Ookla“ taikomą metodologiją ir gautus interneto greičio matavimo rezultatus ir atsisakė pradėti tyrimą.
  • Latvijoje Vartotojų teisių gynimo tarnyba rekomendavo „Bitei“ nutraukti reklamą remiantis vien vietinio reguliuotojo vertinimu. Jokia institucija Latvijoje neprašė „Bitės“ pateikti išsamią informaciją apie „Ookla“ metodologiją ir gautus matavimo rezultatus.
  • Gavusi Vartotojų teisių gynimo tarnybos rekomendaciją Latvijoje „Bitė“ išsiuntė atsakymą, kuriame nesutiko su minimais argumentais ir informavo, kad bet kuriuo atveju reklamos laikas baigsis iki š. m. birželio 1 d. Daugiau jokių užklausų iš Vartotojų teisinių gynimo tarnybos Latvijoje „Bitė“ negavo. Latvijoje oficialus tyrimas dėl šios reklamos pradėtas nebuvo.

TAIP PAT SKAITYKITE: 15min eksperimentas: kuris internetas ir kur yra greičiausias

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius