Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ar įspūdinga skraidyklė tikrai praverstų kariuomenei? Taip mano net Prancūzijos prezidentas

Skraidyklė „Flyboard“ yra Franky Zapatos kūrinys. Tai – mažas reaktyvinis orlaivis, tvirtinamas prie piloto kojų ir valdomas rankoje laikomu pulteliu bei viso kūno judesiais. Tai iš tikrųjų yra įspūdingas žaislas, bet ar jis duotų kokios nors naudos karinėms pajėgoms?
Prancūzų išradėjas skraidlente praskriejo virš Eliziejaus laukų
Prancūzų išradėjas skraidlente praskriejo virš Eliziejaus laukų / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

F.Zapata su savo „Flyboard“ Bastilijos paėmimo dienos šventėje pasisukiojo virš Prancūzijos specialiųjų pajėgų. Išradėjo rankose netgi buvo ginklo muliažas.

VIDEO: Prancūzų išradėjas per karinį paradą pademonstravo neregėtą skrydį

Šis susižavėjimo vertas reginys neprasprūdo ir pro Prancūzijos prezidento Emmanuelio Macrono akis, jis išreiškė susižavėjimą Prancūzijos karinių pajėgų išradingumu.

F.Zapata, beje, yra rezervo karys, todėl prezidentas nebuvo visiškai neteisus. Tačiau susižavėjimo šūksnius kėlęs reginys buvo ir reklama jam pačiam – „Flyboard“ puslapyje teigiama, kad šis orlaivis praverstų ir karinėms pajėgoms. Bet ar tikrai?

„Flyboard“ reaktyviniai varikliai gali pilotą pakelti į 150 metrų aukštį. Maksimalus skrydžio greitis – 140 km/val. Tiesa, kompanija teigia, kad ateityje „Flyboard“ pasieks 200 km/val. greitį ir galės pakilti iki 3 km aukščio.

Puslapyje vardinami keli „Flyboard“ panaudojimo karyboje būdai. Teigiama, kad orlaivis puikiai tiks greitoms atskirų karių kelionėms, persikėlimams iš ir į laivus, žvalgybai ir net skverbimuisi į saugomas priešo teritorijas. Tačiau kažkur tai jau esame matę.

wikimedia.org/„Williams X-Jet“ iš tiesų skrido, bet iš jo buvo mažai naudos.
wikimedia.org/„Williams X-Jet“ iš tiesų skrido, bet iš jo buvo mažai naudos.

Tai – „Williams X-Jet“ – vienas iš keleto Šaltojo karo laikų vertikaliai kylančių ir tupiančių prototipų.

Šis orlaivis galėjo skristi 97 km/val. greičiu ir buvo sukurtas taip, kad jį galėtų valdyti ir visai patirties aviacijoje neturintys kariai. Tačiau šis orlaivis, kaip ir visi kiti panašūs prototipai, karinių pajėgų vis dėlto nesudomino.

Nesudomins ir „Flyboard“. Tai yra per brangus daiktas, kad juo galėtų išsilaipinti laivais atplaukę kariai.

„Flyboard“ taip pat yra per daug triukšmingas, kad juo būtų galima vykdyti žvalgybos operacijas – į jas apskritai dabar siunčiami bepiločiai.

O ir puolimo šiais orlaiviais vykdyti nepavyks – taip atskridęs karys taptų lengvu taikiniu. Karinės paskirties bepilotės skraidyklės ir sraigtasparniai gali atlikti viską, ką nuveikia „Flyboard“, tik dar efektyviau.

Beje, šiuo metu „Flyboard“ ore išsilaiko tik 6 minutes. Ateityje net su 200 kg svoriu orlaivis ore išsilaikys apie pusvalandį, tačiau ir tai bus per trumpai.

„Williams X-Jet“ ore išbūdavo po 45 minutes ir vis tiek buvo peikiamas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius