Astronomai atrado daugiau nei 300 naujų egzoplanetų

Kalifornijos universiteto astronomai nustatė 366 naujas egzoplanetas. Vienas svarbiausių atradimų – planetų sistema, kurią sudaro žvaigždė ir mažiausiai dvi dujinės planetos milžinės, kurių kiekviena yra maždaug Saturno dydžio.
Kosmosas
Kosmosas / 123RF.com nuotr.

Padėjo dirbtinis intelektas

Terminas „egzoplanetos“ vartojamas apibūdinti planetoms, esančioms už mūsų Saulės sistemos ribų. Iš viso astronomai yra nustatę mažiau nei 5000 egzoplanetų, todėl šimtų naujų egzoplanetų nustatymas yra didelė pažanga, praneša phys.org.

Tokie dideli naujos kūnų grupės tyrimai galėtų padėti mokslininkams geriau suprasti, kaip susiformuoja planetos ir kaip vystosi jų orbitos, taip pat galėtų suteikti naujų įžvalgų apie tai, kokia neįprasta yra mūsų Saulės sistema.

„Šimtų naujų egzoplanetų atradimas savaime yra svarbus pasiekimas, tačiau šis darbas išsiskiria tuo, kad jis padės atskleisti visos egzoplanetų populiacijos ypatumus“, – phys.org sakė Erikas Petigura, Kalifornijos universiteto (UCLA) astronomijos profesorius ir vienas iš lapkričio 23d. „The astronomical journal“ publikuoto tyrimo autorių.

Šį atradimą pavyko padaryti naudojant naują planetų aptikimo algoritmą, kurį sukūrė vienas iš tyrimo autorių. Pagrindinis iššūkis nustatant naujas planetas yra tai, kad žvaigždės ryškumo sumažėjimas gali atsirasti dėl prietaiso arba alternatyvaus astrofizikinio šaltinio, kuris imituoja planetos požymį.

Norint išsiaiškinti, kurios planetos yra kurios, reikia atlikti papildomą tyrimą, kuris tradiciškai užima daug laiko ir kurį galima atlikti tik vizualiai apžiūrint. Naujasis algoritmas gali atskirti, kurie signalai rodo planetas, o kurie ne.

Planetų sistemos su dviem dujinėmis planetomis milžinėmis atradimas buvo svarbus dėl to, kad dujinės planetos milžinės, pavyzdžiui, Saturnas, retai būna taip arti savo žvaigždės šeimininkės, kaip šiuo atveju.