Laisvas žodis nereiškia palaidas.  Prenumeratai iki - 60%
Išbandyti

Lietuvos žaidimų rinkos rugsėjo apžvalga: „Nordcurrent“ ragaus žaidimų leidėjų duonos

Rugsėjis žaidimų pramonėje paprastai yra itin sudėtingas mėnuo, mat būtent rugsėjį prasideda beprotiškas maratonas, kuris tęsis iki pat metų galo. Koks tai maratonas? Ogi darbų, nes per šiuos kelis metų mėnesius, kūrėjai paprastai uždirba daugiau, nei per visus iki tol buvusius metus. Tad visiškai nenuostabu, kad „pletkų“ šį mėnesį mažiau, nes visi sukanda dantis ir dirba.
„Ocean‘s Heart“ titulinis vaizdas
„Ocean‘s Heart“ titulinis vaizdas / Gamintojo nuotr.

Mažiau, nereiškia, kad blogiau! Tiesą sakant, būtent šį rugsėjį Lietuvos žaidimų pramonę sukrėtė žinia, patvirtinusi vieną seną, įsišaknijusį gandą. Žaidimų kūrėjų bendruomenėje dar iki karantino jau sklido spekuliacijos, kad seniausia ir didžiausia Lietuvos studija rengiasi pokyčiams. Buvo spėjimų, kad bendrovė išleis žaidimų asmeniniam kompiuteriui ar konsolėms. Kiti spėliojo, kad mistiški pokyčiai susiję su eksperimentais žaidimų rinkoje taikantis sukurti ypač aukštos kokybės, technologiškai pranašius žaidimus „Apple Arcade“ ar „Google Stadia“ platformoms. Rugsėjį nė viena šių spekuliacijų nepasitvirtino, bet sužinojome, kad „Nordcurrent“ žengia į žaidimų leidybos verslą.

Formaliai „Nordcurrent“ ir iki šiol buvo žaidimų leidėju, bendrovė leido savo žaidimus išmaniesiems, bet dabar kylama į naują lygį. Pirmasis „Nordcurrent“ projektas, Maxo Mrazo sukurtas „Ocean‘s Heart“, bus išleistas „Steam“ tarnyboje. Kviečiu jau dabar susipažinti su žaidimu, o jei patiks, įtraukti jį į savo „wishlist‘a“.

VIDEO: Ocean's Heart Official Announcement Trailer

Be abejo, prieš rašydamas apie šį „Nordcurrent“ žingsnį apie įvykį paklausinėjau ir jų pačių. Atsakydami į klausimus leidėjai buvo tradiciškai šykštūs detalėms, bet šiuo bei tuo pasidalino. Pati studija šį savo žingsnį vertina net ne kaip naujieną, o greičiau kaip grįžimą į ištakas. Savo kelionę į žaidimų pasaulį „Nordcurrent“ (anuomet „Ivolgamus“) išties pradėjo kurdama būtent AK žaidimus ir tik kiek vėliau didžiausią dėmesį sutelkė į populiariausius to meto „Nintendo“ ir „PlayStation“ įrenginius. Atėjus išmaniųjų revoliucijai „Nordcurrent“ neatsisakė žaidimų asmeniniam kompiuteriui, tačiau prioritetu ilgiems metams tapo būtent išmanieji įrenginiai.

Paklausti, „O kodėl „Ocean‘s Heart“?“, leidėjai neslėpė savo susižavėjimo žaidimu, na ir jei būsiu visai atviras, šiuo žaidimu sunku nesižavėti. Bent jau kol skaitai jo aprašymą ar peržiūri ekrano paveikslėlius. Tai ypač mielu grafiniu stiliumi atliktas klasikinio „Zelda“ stiliaus žaidimas tiesiog atakuojantis vyresnio amžiaus žaidėjus šiltomis nostalgijos bangomis.

Gamintojo nuotr./„Ocean‘s Heart“
Gamintojo nuotr./„Ocean‘s Heart“

Negana to, žaidimo kūrėjas Maxas Mrazas akivaizdžiai ne visą savo laiką skyrė vien šiam projektui. Turėjo laiko ir pažaisti, ir įkvėpimo paieškoti, tad vizualiai klasikinis žaidimas pasižymės ir gan šiuolaikiškais sprendimais — slaptos zonos ir lygiai, dinamiškos ir į žaidimo pasaulį įaustos šalutinės užduotys, gilus pasaulio santvarkos išpildymas.

Aišku, klausydamas viso to negalėjau nepaklausti ar „Nordcurrent“ nekuria kokio žaidimo asmeniniam kompiuteriui patys, atsakymas, kaip ir tikėjausi, buvo gan lakoniškas. „Studijos viduje mes visada kuriame naujus projektus, žaismo patirtis ir testuojame idėjas, žvalgomės į industrijos horizontus ieškodami kažko gaivaus, bet kol kas nieko atskleisti negalime.“ Sakykit ką norit, bet teiginys „nieko atskleisti negalime“ suteikia daug daugiau optimizmo, nei paprastas „Ne“.

Lietuviškos VR naujienos ir visai „Nieko“ kontraktai

Rugsėjo mėnesį VR fanus pasiekė netikėta, bet labai maloni žinia. Prieš keletą metų sukurtas ir kaip koncepcija „GameOn“ renginiuose demonstruotas VR žaidimas „HURL VR“ grįžta naujam gyvenimui. Tai dinamiškas ir išties smagus galvosūkių žaidimas, kuriame žaidėjai sprendžia įvairiausias užduotis svaidydami kamuolį. Originaliai sukurtas vidinėje „Telesofto“ studijoje „Rusty Oak“, šis žaidimas kuriam laikui buvo iškritęs iš žaidėjų akiračio. Laimei, prie projekto rankas prikišo VR vandenyse jau kurį laiką plaukiojanti kita kauniečių komanda „SneakyBox“ bei išleido „HURL VR“ „Oculus“ prekyvietėje. Vos kelis eurus tekainuojantis žaidimas nėra ilgas, bet labai smagus žaisti ir peržaisti. Belieka palinkėti sėkmės naujoje parduotuvėje, o paskui ją lauksime žaidimo išplėtimo ir papildymų!

Gamintojo nuotr./„HURL VR“
Gamintojo nuotr./„HURL VR“

Tuo tarpu kita kūrėjų komanda pasivadinusi „Nieko“, praneša, kad pasirašė leidybos kontraktą su leidėju „MeKiwi“. Šis leidėjas taip pat valdo VR prekinį ženklą „VRKiwi“. Šio susitarimo pagrindu dienos šviesą pagaliau išvys jau dvejus metus vystomas virtualios realybės projektas „VR PlayGrounds“. Jei norite sekti šio žaidimo kelionę, galite aplankyti kūrėjų svetainę ir užsiprenumeruoti naujienlaiškį.

Lietuviškų žaidimų naujienos

Rugsėjis buvo gausus ir naujienų apie naujus, kuriamus ar vystomus lietuviškus žaidimus. Visų pirma į akis krenta Arvydo Žemaičio „Craftlands Workshoppe“. Rugsėjo pabaigoje vykusiame virtualiame „digital PAX Online X EGX“ renginyje kūrėjas paskelbė žaidimo išleidimo planus bei informavo gerbėjus apie galimybes susipažinti su žaidimu iš arčiau. Tuo pačiu buvo paskelbta ir išankstinio žaidimo starto diena – spalio 13-oji. Taip, dviem dienomis anksčiau, nei buvo planuota. Greičiausiai tai susiję su kitu virtualiu renginiu „Steam Games Festival: Autumn“ kuriame dalyvauja ir šis žaidimas. „Steam“ festivalis baigiasi spalio 13-ąją, tad kūrėjų noras neprarasti ryšio su užsivedusia publika yra labai suprantamas.

Šias puikias naujienas palydėjo ir naujas, žaidimą pristatantis vaizdo klipas apie darbuotojų motyvaciją. Pažiūrėkime:

VIDEO: Craftlands Workshoppe Worker Interaction Trailer

Kitas, beveik kas mėnesį čia sušmėžuojantis žaidimas — „Human Fall Flat“. Rugsėjį buvo paskelbta, kad šis žaidimas atrinktas į „Stadia PRO“ žaidimų katalogą. Spalio mėnesiui į šį katalogą buvo įtraukti net keli publikos numylėtiniai, tokie megahitai kaip „Dead by Daylight“, „SUPERHOT“, „Lara Croft: Temple of Osiris“, mūsiškis „Human Fall Flat“ ir keletas kitų žaidimų.

Gamintojo nuotr./„Human Fall Flat“ – „Stadia PRO“ žaidimų kataloge
Gamintojo nuotr./„Human Fall Flat“ – „Stadia PRO“ žaidimų kataloge

Rugsėjo darbymečiu plušo ir „Spajaus“ slapyvardžiu žinomas Tomas Varaneckas. Žinia, šis kūrėjas yra išleidęs tikrai kabinantį ir šiek tiek kruviną ralio žaidimą „Bloody Rally Show“. Savo kameros perspektyva jis primena klasikinius „Micro Machines“ stiliaus žaidimais, bet čia panašumai su vaikiškais „brendais“ ir baigiasi. Nes „Bloody Rally Show“ yra kruvinas kovos už būvį žaidimas, išsiskiriantis kabinančiu fizikos modeliu, procedūriškai generuojamomis trasomis ir „roguelite“ elementais. Skamba per gerai, kad būtų tiesa? Patys viskuo įsitikinkite, nes Tomas ką tik pagamino nemokamą demonstracinę versiją. „Steam“ tarnyboje aplankykite „Bloody Rally Show Prologue“ puslapį, įsidėkite žaidimą į savo svajonių krepšelį arba dar geriau — imkite ir atsisiųskite. Gali būti, kad būtent šios pramogos, laukiant antrojo rinkimų turo, norėsis labiausiai.

Gamintojo nuotr./„Bloody Rally Show“
Gamintojo nuotr./„Bloody Rally Show“

Tačiau tai ne viskas ką rugsėjį veikė Tomas. Kol kruvinas ralis ieškojo šalikelėse išsibarsčiusių fanų, kūrėjas darbavosi prie kito projekto „Stardeus“. „Early Access“ programoje startuojančio žaidimo pasirodymas numatytas kitiems metams. Nors „Stardeus“ niekuo nepanašus į kruviną ralį, kūrėjo braižas jaučiamas ir čia. Žaidime turėsime atkurti nuniokotą erdvėlaivį ir išgelbėti žmoniją nuo pražūties, remontuoti laivus ir stotis, tyrinėti žvaigždes, kurti ir plėsti kolonijas — akivaizdu, nebus apsieita ir be procedūriškai generuojamų žemėlapių, tačiau Tomas žada kilstelėti žaidimą į naują lygį pasiūlydamas suderinamumą su žaidėjų kurtomis modifikacijomis. Sudomino? Sekite žaidimo kūrybos procesą „Steam“ tarnyboje.

Gamintojo nuotr./„Stardeus“
Gamintojo nuotr./„Stardeus“

Na ir užbaigsiu šio mėnesio apžvalgėlę dar dviem labai trumpais paminėjimais. Visų pirma norėčiau paraginti nupirkti kūrėjams kavos! Visiškai netikėtai internetuose aptikome lietuviškų šaknų akivaizdžiai turintį projektą TFTC. Žaidimo kūrėjas teigia, kad jo svajonė sukurti „Indiana Jones“ nuotykių įkvėptą žaidimą ir į savo svajonę jis žiūri tikrai rimtai. Kūrimo procese naudojama fotogrametrijos technologija masina augmenija turtingais vaizdais, tačiau įdomių naujienų yra ir kitose srityse — pavyzdžiui, paskelbta apie veikėjų aprangą, pastaroji yra kuriama bendradarbiaujant su metalo grupe „Juodvarnis“.

Gamintojo nuotr./TFTC
Gamintojo nuotr./TFTC

Kad ši svajonė pradėtų savo kelionę realybės link, kūrėjas ieško 100 eurų, kuriuos reikia sumokėti norint patalpinti savo produktą į „Steam“. Jam trūksta labai nedaug, tad dar kartą paraginsiu: spauskite čia ir nupirkite kūrėjui kavos.

Gamintojo nuotr./„[Ne]nugalėtas / [Un]defeated“
Gamintojo nuotr./„[Ne]nugalėtas / [Un]defeated“

Na, o jei nenorite nieko spaudalioti ir nieko vaišinti kava, nes norite žaisti, tai raginčiau atsisiųsti naujausią „SneakyBox“ projektą „[Ne]nugalėtas / [Un]defeated“. Jūsų patogumui pateikiu nuorodas ir Apple, ir Android įrenginių turėtojams, o jei norite žaisti kompiuteriu, darykite tai tiesiog naršyklės lange. Šis žaidimas, nors ir nėra labai gilus žaismo prasme, yra vertas visų mūsų dėmesio dėl kitų priežasčių. „[Ne]nugalėtas“ – tai projektas, kurį „SneakyBox“ kūrė bendradarbiaudami su ULAC (Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centru) ir yra skirtas visuomenės informavimui. Į paauglių auditoriją taikantis žaidimas pateiktas puikiu, interaktyvios grafinės novelės stiliumi ir tikrai stengiasi būti naudingas ir prasmingas. Puikiai, modernia kalba parašytas žaidimo scenarijus, labai smagus meninis stilius ir nekalti žaismo eksperimentai tikrai sukuria progą pabendrauti su šeimoje augančiu paaugliu ne pačiomis lengviausiomis temomis. Šiam žaidimui ketiname skirti daugiau dėmesio ateityje, tad dabar nesiplėsiu, tik dar kartą paraginsiu atsisiųsti, pažaisti ir vaikams parodyti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius