-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Metavisatos: kur jose gyvensime ir kaip jose rengsimės?

Po 20 metų vieni kitus lankysime virtualiuose namuose? Dalyvausime skaitmeninių mados kolekcijų pristatymuose ir rengsimės virtualiais drabužiais? Tokie scenarijai vis labiau panašėja į realybę: metavisatų populiarumas nuolat auga, virtualių sklypų kainos jau lenkia butus Londono ar Paryžiaus centre, o realios drabužių kolekcijos pristatinėjamos virtualiai.
Virtuali realybė
Virtuali realybė / 123RF.com nuotr.

Apie metavisatas, kuriose jau dygsta ir lietuvių statomi gyvenamieji dangoraižiai „Skylum“ ir kuriami lietuviški mados namai, daugelis žmonių dar nežino arba mano, kad tai – laikinas ir išpūstas burbulas. Vis dėlto, jos neišvengiamai paveiks mūsų gyvenimus, pranešime spaudai teigia viena iš virtualios mados prekės ženklo „The Rebels“ kūrėjų Indrė Viltrakytė.

„Naujo pobūdžio internetas ar „Web3“, paremtas decentralizuotomis blokų grandinėmis, atveria labai daug galimybių skaitmeninio meno, virtualių pasaulių ir visos virtualios infrastruktūros kūrėjams. NFT yra unikalūs ir lengvai autentifikuojami kūriniai – tai pirmas kartas, kai skaitmeninio turinio autorystę, retumą ir vertę galima lengvai patikrinti ir beveik neįmanoma suklastoti. Taigi, anksti atradus būsimus talentus ar perspektyvius projektus galima įsitraukti į „Web3“ ekosistemos pradžią, kuri dar tik kuriasi“, – komentuoja I.Viltrakytė.

Virtualus NT už milijonus

Metavisatos sparčiai populiarėja tarp tarptautinių verslų, veikiančių visose srityse – ne išimtis ir nekilnojamasis turtas (NT). Jau dabar pusę milijardo JAV dolerių viršijusi virtualaus NT rinka kasmet turėtų augti maždaug trečdaliu, rodo „BrandEssence“ paskelbtos tyrimų išvados.

Yra pora pagrindinių priežasčių, kodėl žmonės perka virtualų NT, sako lietuvių startuolio „Crypto House Capital“ vadovas Tomas Naščišonis.

„Pirmoji – noras metavisatoje turėti savo asmeninę erdvę, kurioje galima laikyti kitą savo virtualią nuosavybę, taip pat leisti laiką su draugais. Ši priežastis šiek tiek primena asmeninės svetainės arba tinklaraščio turėjimą prieš 15 metų arba socialinių medijų paskyrą dabar. Antroji – investavimas. Augant susidomėjimu metavisatomis, virtualaus NT projektų kainos dideliu greičiu taip pat kyla ir tampa patrauklia investicine galimybe“, – pasakoja T.Naščišonis.

2017 m. virtualūs sklypai buvo parduodami už keliasdešimt dolerių. Šiandien už pigiausią sklypą tenka sumokėti bent 11 tūkst. dolerių. Vienas brangiausių sandorių – pernai lapkritį metavisotoje „Sandbox“ žemės sklypas buvo parduotas už 4,3 mln. JAV dolerių.

„Kaip ir realiame pasaulyje, taip ir metavisatoje, vieta, renkantis virtualų sklypą, vaidina pagrindinį vaidmenį. Prabangiausiuose rajonuose kaina kur kas aukštesnė. Labai didelę įtaką turi atstumas nuo žinomų prekių ženklų bei garsenybių žemės sklypų ar projektų. Metavisatose jau spėjo įsikurti „Samsung“, „Miller Lite“ „Coca Cola“ ir kt. Taip pat Paris Hilton ir Snoop Dogg. Už sklypą pastarojo kaimynystėje praėjusių metų gruodį anoniminis pirkėjas išleido 450 tūkst. JAV dolerių“, – sako T.Naščišonis.

Metavisatoje – lietuvių kuriami dangoraižiai

Virtualioje erdvėje kyla lietuvių dangoraižiai: ant Viršuliškių kalvos sostinėje kuriami dangoraižiai „Skylum“ bus perkelti ir į populiariausią tarptautinę „Sandbox“ metavisatą bei taps pirmaisiais virtualiais daugiabučiais pasaulyje.

Meta/Metavisatos dirbtinis pasaulis, sukurtas naudojant dirbtinį intelektą
Meta/Metavisatos dirbtinis pasaulis, sukurtas naudojant dirbtinį intelektą

„Nors virtuali ekonomika ir virtualus NT yra labai ankstyvoje vystymosi stadijoje, tačiau matome neįtikėtinai greitą šios rinkos augimą. „Skylum“ brėžinius padovanojome virtualų projektą kuriančiam lietuvių startuoliui „Crypto House Capital“, taip siekdami palaikyti ir padėti jam kurti inovacijas bei garsinti Vilnių“, – sako NT bendrovės „Omberg group“ rinkodaros ir komunikacijos vadovė Agnė Belickaitė.

Virtualaus „Skylum“ pardavimus etapais pradėti planuojama jau pirmoje metų pusėje, o projektas „Sandbox“ metavisatoje statyti bus baigtas trečio ketvirčio metu. Dangoraižius planuojama statyti ir kitose didžiosiose metavisatų platformose.

Lietuviai kuria ir greitąją skaitmeninę madą

Į virtualų pasaulį pamažu keliasi ir mados namai. JAV investicinis bankas „Morgan Stanley“ dar praėjusiais metais paskelbė, kad per ateinantį dešimtmetį prabangos prekių prekės ženklai metavisatose gali užaugti iki 50 mlrd. JAV dolerių rinkos. Metavisatose savo prekes, madų šou ar kitas virtualias patirtis jau yra pristatę „Balenciaga“, „Gucci“, „Ralph Lauren“, „Burberry“ ir kt.

Tačiau metavisatose nebūtina rengtis tik prabangiais drabužiais. Greitosios mados gigantė „Zara“ balandžio pradžioje paskelbė naują pavasario–vasaros kolekciją „Lime Glam“. Drabužius galima įsigyti ne tik fiziniu, tačiau ir virtualiu pavidalu.

123RF.com nuotr./NFT parduodamų kūrinių puslapis
123RF.com nuotr./NFT parduodamų kūrinių puslapis

Virtualią madą kuria ir lietuviai. Vienas tokių pavyzdžių – Lietuvos dizainerio Roberto Kalinkino sukurtas prekės ženklas „The Rebels“ su 10 101 vienetų unikalių NFT. Kiekvienas NFT – VIP bilietas į komandos kuriamus virtualios mados namus.

„The Rebels by House of Kalinkin“ NFT, kuriuos išplatinome, nėra vienkartinė kolekcija. Tai – tarsi prenumerata visoms ateitiems kolekcijoms ir partnerystėms. NFT suteikia pirmumo galimybę įsigyti fizinius ir virtualius mūsų kolekcijų gaminius, prisidėti kuriant kolekcijas, gauti papildomą naudą iš didelės apimties partnerysčių su virtualiais ir fiziniais prekių ženklais“, – pasakoja viena iš „The Rebels“ kūrėjų I.Viltrakytė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius