-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pamatykite: Vilniuje atidaryta parduotuvė be darbuotojų – apsipirkimui užtenka telefono

Gruodžio viduryje lietuvių startuolis „Traxlo“ Vilniuje atidarė mikroparduotuvę „Gott 2 Go“, kurioje nėra nė vieno nuolatinio darbuotojo. Šioje parduotuvėje gyventojai gali ne tik apsipirkti, bet ir užsidirbti papildomų pajamų – patikrinti produktų galiojimo datas ar sutvarkyti lentynas. Startuolio bendraįkūrėjis Paulius Vėželis 15min papasakojo, kodėl nusprendė plėtoti tokią idėją ir kaip parduotuvei sekėsi per pirmąją veikimo savaitę.

Prekybos sektoriaus ateitis

Saulėtekyje, šalia Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) centrinio pastato, atidaryta pirmoji „Gott 2 Go“ parduotuvė yra bendras dviejų Lietuvos ir Švedijos startuolių projektas: lietuvių startuolis „Traxlo“ tapo parduotuvės operatoriumi ir valdo visus procesus išmaniąja programėle „Tasku.app“, o švedų startuolis „HonestBox“ sukūrė pirkimų, mokėjimų ir pirkėjų srautų valdymo sistemą.

Apsilankymas tokioje parduotuvėje labai paprastas: norint apsipirkti, reikia nuskanuoti ant laukinių durų esantį QR kodą ir mobiliuoju telefonu prisijungti per SMART-ID, tuomet durys atsirakina automatiškai.

Apsipirkimas parduotuvėje unikalus tuo, kad joje nėra nė vieno darbuotojo. Išsirinkus prekes, už jas sumokama taip pat telefonu, ir tik tada durys atsirakina, išleisdamos klientą. Ši parduotuvė veikia visą parą. Vadovas pasakojo, kad pasitaiko pirkėjų ir trečią, ir ketvirtą valandą ryto.

P.Vėželio teigimu, tokios nuotoliniu būdu valdomos parduotuvės yra mažmeninės prekybos sektoriaus ateitis.

„Konkuruojame su degalinėmis“, – juokaudamas komentavo bendraįkūrėjis.

Paklaustas, kaip užtikrina saugumą niekieno neprižiūrimoje parduotuvėje, pašnekovas atsakė, jog koncepto idėja remiasi žmonių sąmoningumu ir pasitikėjimu klientais. Parduotuvėje taip pat veikia saugos kameros.

E.Šulco/15min nuotr./„Gott 2 Go“ parduotuvė
E.Šulco/15min nuotr./„Gott 2 Go“ parduotuvė

Be to, „Gott 2 Go“ parduotuvėje galima realiu laiku stebėti prekių asortimento pokyčius, kontroliuoti žmonių srautus ir prižiūrėti atliekamus mokėjimus.

Nors parduotuvėje nėra šviežių maisto produktų, tokių, kaip mėsos ar pieno, pasirinkimas nėra skurdus. Kadangi „Gott 2 Go“ įsikūrusi studentų miestelyje, prekių pasiūla yra atitinkama: galima rasti tualetinio popieriaus rulonėlių, užpilamų makaronų, užkandžių, gėrimų, mandarinų ir netgi kelis pliušinius meškinus.

Galima ne tik apsipirkti, bet ir užsidirbti

Įdomu, kad „Gott 2 Go“ parduotuvės įkūrėjai – bene pirmieji iš prekybininkų – nutarė žengti į dalijimosi ekonomikos sritį. Ši parduotuvė panašiai, kaip ir keleivių pavėžėjimo „Bolt“ ar maisto išvežiojimo „Wolt“ platformos, remsis ne nuolatiniais darbuotojais, bet norinčiais papildomai užsidirbti gyventojais.

Tad šioje parduotuvėje galima ne tik apsipirkti, bet ir užsidirbti pinigų, tampant jos darbuotoju. Nuskenavus QR kodą, galima pamatyti sąrašą siūlomų užduočių: nuo prekių galiojimo datų patikrinimo iki produktų išrūšiavimo. Prekes taip pat pristato laisvai samdomi laikini darbuotojai (angl. gig workers).

P.Vėželio teigimu, keli asmenys jau pasinaudojo tokia papildomo uždarbio galimybe.

Sulaukė susidomėjimo

„Traxlo“ ir „HonestBox“ komandos šioje parduotuvėje iki 2022 m. vasaros testuos įvairias inovacijas ir galutinai išvysčiusios „parduotuvės be darbuotojų“ sprendimą, šią platformą pradės diegti didžiuosiuose Švedijos miestuose.

P.Vėželio teigimu, po atidarymo parduotuvės konceptas sulaukė dėmesio ir Lietuvoje: skambino bendrijų, gyvenviečių atstovai, norėdami tokią parduotuvę matyti savo aplinkoje.

Bendraįkūrėjis neslepia, kad ateityje tinklą ketiną plėsti ir atidaryti daugiau „Gott 2 Go“ vietų visoje Lietuvoje.

Šiuo metu „Traxlo“ yra pritraukęs 100 tūkst. eurų investiciją iš vieno didžiausių pasaulyje akceleratorių „Antler“, taip pat baigia derybas su naujais Lietuvos ir Švedijos investuotojais.

Tiesa, nors „Gott 2 Go“ prisistato, kaip pirmoji parduotuvė be darbuotojų, tokių Lietuvoje būta jau ir anksčiau. Pirmąją Lietuvoje ir, kaip skelbta, Europoje dirbtiniu intelektu valdomą parduotuvę Vilniaus senamiestyje 2019 metais įkūrė Lietuvos technologijų bendrovė „Magma Solutions“, valdanti prekės ženklą „Pixevia“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius