Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvos elektrikai, inžinieriai ir projektuotojai randa darbų Dubajuje ir Indijoje

Lietuvos bendrovės vis drąsiau žvalgosi užsakymų Azijoje ir Afrikoje. Vis dažniau pranešama, kad viena ar kita bendrovė dirba Jungtiniuose Arabų Emyratuose, Saudo Arabijoje ar Indijoje. Tiesa, šiose šalyse užsakymų randa aukštos kvalifikacijos specialistai – inžinieriai ir projektuotojai.
Dubajus naktį
Dubajus naktį / „Scanpix“/„Caters News Agency“ nuotr.

Viena tokių – lietuvių bendrovė „Energy Advice“, kuri įkūrė įmonę Indijoje. Jie į Aziją eksportuoja elektros inžinerijos technologijų programinę įrangą. Taip pat teikia mokymų paslaugas bei atlieka elektros sistemos modeliavimo, tinklo būklės vertinimo paslaugas.

Kitas dydis, kitoks ir darbas

Pasak verslininkų, Indijos įmonių skirstomojo ir perdavimo elektros tinklai daug didesni ir sudėtingesni nei Lietuvoje.

„Indijos rinką pasirinkome dėl potencialo – šalis yra tarp sparčiausiai besivystančių pasaulio valstybių. Ekonomikos augimas lemia elektros poreikio augimą. Valstybė daug skiria lėšų bei skatina investicijas į atsinaujinančių energijos šaltinių sektorių. Indijos įmonės yra pasiruošusios investuoti į savo inžinierių kvalifikacijos kėlimą“, – teigia įmonės vadovas Vytautas Šiožinys.

Shutterstock.com/Tadž Mahalas
Shutterstock.com/Tadž Mahalas

Didžiausiu iššūkiu steigiant įmonę lietuviams buvo teisinis įregistravimas ir dokumentų parengimas, nes procedūros, susijusios su valdžios institucijomis, gali užtrukti labai ilgai. Dėl painios muitų sistemos ir didelių mokesčių vietiniai yra labiau linkę pirkti produktus ir paslaugas iš vietinių įmonių nei importuoti iš užsienio. Didelę įtaką daro ir kultūriniai skirtumai.

„Visų pirma, indai yra linkę išklausyti, suprasti, vengia prieštaravimų, o būtent tai kartais apsunkina bendravimą, nes nežinai, ką iš tiesų galvoja pašnekovas. Kita vertus, jie turi daugumai europiečių verslininkų panašių bruožų: orientuoti į ilgalaikę perspektyvą, o ne į trumpalaikę naudą, jiems svarbus pasitikėjimas, rekomendacijos, asmeninis kontaktas. Vis dėlto, be vietinių partnerių būtų be galo sunku pradėti plėtoti verslą Indijoje“, – sako V.Šiožinys.

Kelioniuakademija.lt nuotr./Mumbajus
Kelioniuakademija.lt nuotr./Mumbajus

Vilioja Dubajaus dangoraižiai

Dar viena bendrovė – „Axis Industries“, kuri šiais metais pradėjo dirbti Jungtiniuose Arabų Emyratuose. Dubajaus centre 55 aukštų Juma Al Majid Tower dangoraižyje lietuviai įdiegė šaldymo energijos ultragarsinius skaitiklius. Šis pastatas kyla šalia aukščiausio planetoje dangoraižio Burj Khalifa, kurio aukštis sudaro 828 metrus.

„Užbaigtas projektas leidžia šiemet planuoti 2-3 panašių užsakymų įgyvendinimą Jungtinių Arabų Emyratų rinkoje“, – skaičiavo „Axis Industries“ komercijos direktorius Vaidas Jakubavičius.

Anot jo, darbas Artimuosiuose Rytuose turi savo specifiką. Šis užsakymas pasižymėjo trumpais įgyvendinimo terminais ir buvo neeilinis daugeliu prasmių.

„Pavyzdžiui, iš mūsų tikimasi operatyvaus reagavimo į iškilusius klausimus ir sekmadieniais, mat ši diena Dubajuje nėra laisvadienis“, – pasakojo V.Jakubavičius.

Skrendu.lt archyvo nuotr./Dubajus
Skrendu.lt archyvo nuotr./Dubajus

Lietuviai prisidės prie milijoninio projekto

Nuo kolegų lietuvių neatsilieka ir inžinerinių konsultacijų ir projektavimo bendrovė „Cowi“. Bendrovė pranešė, kad gavo užsakymą suprojektuoti dvi metro stotis, požemines automobilių stovėjimo aikšteles, tiltus, kelius ir greitkelius 1,2 mln. kv. m ploto teritorijoje.

Prie projekto prisidės 15 lietuvių, kurie dirbs prie Abdul Azizo prospekto infrastruktūros projekto Mekoje, Saudo Arabijoje. Specialistai dirbs tarptautinėje 200 žmonių komandoje, kuri rengs 1,5 mlrd. eurų vertės projektą.

„Šis projektas – didžiausio masto ir apimties, prie kurio darbuosis „Cowi Lietuva“ komanda. Jo tikslas – užtikrinti patogesnį eismą centrine pėsčiųjų alėja, kuria per valandą gali keliauti iki 100 tūkst. žmonių“, – sako bendrovės generalinis direktorius Algirdas Vaškelis.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Meka
AFP/„Scanpix“ nuotr./Meka

Lietuviai atsakingi už keturių 7,5 tūkst. vietų požeminių automobilių aikštelių projektavimą: elektros, gaisro gesinimo, vandentiekio, nuotekų, vėdinimo ir vėsinimo inžinerines sistemas.

Keturiose 270 tūkst. kv. m ploto aikštelėse bus įrengta elektros tiekimo sistema su rezervinio maitinimo įrenginiais, apšvietimas, kurį sudarys apie 12 tūkst. šviestuvų, centrinio vėdinimo sistema. Bus suprojektuota apie 30 tūkst. priešgaisrinių purkštukų, numatyta įrengti apie šimtą galingų 50 kilovatų galios ventiliatorių, skirtų vienu metu ištraukti 3,5 kub. m per sekundę oro aikštelėms vėdinti.

„Cowi“ grupės specialistų iš Danijos, Indijos, Kataro, Jungtinės Karalystės ir kitų šalių komanda per 18 mėnesių turės parengti detalų projektą, kurio didelę dalį sudaro požeminiai objektai, tarp jų ir metro stotys, kurių viena dydžiu prilygs daugiau nei dešimt metro stočių Kopenhagoje, metro tuneliai, 12 tiltų, žiediniai keliai bei požeminė autobusų stotis.

Aplink kelią bus įrengta gyvenamųjų pastatų su 100 tūkst. butų, viešbučių su 28 tūkst. kambarių, rekreacinės zonos bei naujai pastatyta viena didžiausių pasaulio mečečių. Šioms būsimoms erdvėms bendrovė projektuos inžinerines sistemas ir tinklus. Projektą planuojama užbaigti 2017 metų kovą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius