Metinė prenumerata vos už 7,99 Eur. 15-tos dienos proga!
Prenumeruoti
2023 08 07

5 patarimai: kaip išgyventi kelyje užklupus liūčiai

Staiga užklupusi didžiausia šiais metais liūčių savaitė tapo išbandymu daugeliui vairuotojų. Pablogėjus sukibimui su keliu (akvaplanavimas) ir dėl tamsių debesų bei lietaus šuorų sumažėjus matomumui, daugelis pradėjo važiuoti lėčiau. Bet ar saugiau? Ar visi suvokia, kas vyksta, automobiliui važiuojant šlapiu paviršiumi?
Tropinė liūtis skalauja Vilnių
Tropinė liūtis skalauja Vilnių / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Didėjant automobilio greičiui, padangų sukibimas su keliu mažėja. O esant šlapiai kelio dangai šis reiškinys vyksta dar intensyviau. Todėl automobilis per liūtį gali tapti nevaldomas net tiesiame kelyje. Iš pradžių dėl šlapių dulkių, tepalo ir suodžių dalelių sluoksnio, kuris veikia panašiai kaip plona sniego pliurzė. Vėliau, liūčiai įsibėgėjus ir nuplovus nuo kelio nešvarumus – dėl vandens sluoksnio tarp kelio paviršiaus ir padangos protektoriaus.

Pavyzdžiui, važiuojant 80 km/val., kai vandens plėvelės storis 1 mm, padangų sukibimas sumažėja maždaug dvigubai. Jei lietus pila kaip iš kibiro – net 5 kartus.

Turbūt esate pajutę: kuo didesnis greitis ir stipresnis lietus, tuo dažniau aplanko jausmas, kad automobilio vairas „tuščias“, „nejautrus“, „plaukiojantis“. Tai labai apsunkina ne tik stabdymą, bet ir elementarų manevravimą.

Pavyzdžiui, jei, važiuodami tuo pačiu 80 km/val. greičiu, bandysite sustabdyti automobilį, jums prireiks 1,5 karto ilgesnio „nusileidimo tako“, nei normaliomis sąlygomis. Stabdymo kelias tokiu atveju pailgės maždaug 20 m. Taigi, jei vairuotojas pagavo žioplį ir neapskaičiavo savo jėgų, avarijos išvengti bus sunku.

Vandens pleištas ir akvaplanavimas

Kuo didesnis greitis, tuo greičiau artėjate prie akvaplanavimo – būsenos, kai padangos protektorius jau nebesugebės išstumti vandens ir prieš ratą susidarys vandens pleištas. Kitaip tariant, jūsų automobilis ims „plaukti“.

Kuo didesnis greitis, tuo greičiau artėjate prie akvaplanavimo – protektorius jau nebesugebės išstumti vandens.

Važiuojant minėtu greičiu (kuris, pripažinkime, daugeliui neatrodo didelis), norint per lietų išsaugoti sukibimą su keliu, padanga turi sugebėti išspjauti arba išstumti apie 25 l vandens per sekundę.

Ar duosite jai tam pakankamai laiko? Antraip automobilis taps nevalomas ir nuplauks į šalikelę.

Todėl siūlome jums pasinaudoti šiais 5 patarimais ir išvengti nemalonumų lietaus metu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Sutelktinio finansavimo ir tarpusavio skolinimosi platformos – ką reikia žinoti renkantis, kur investuoti
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Užsisakykite 15min naujienlaiškius