Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Artėja žiema – kur vairuotojams tobulinti įgūdžius?

Ruduo yra svarbus metas visiems vairuotojams. Rugsėjį baigiasi atostogų sezonas ir gatvės užsikiša automobiliais, spalį prasideda pirmosios naktinės šalnos, o kartais ir sniegas, kuriam daugelis nebūna pasiruošę ir tuos išbandymus patiria vasarinėmis padangomis. Lapkritį gali pasitaikyti dar įvairesnių iššūkių.
Žiemos vairavimo aikštelės pristatymas
Žiemos vairavimo aikštelės pristatymas / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Paskutinį rudens mėnesį jau būtina montuoti žiemai skirtas padangas, nes kone kiekvieną naktį temperatūra būna neigiama, o to pasekmė – slidūs keliai. Vairuotojams reikia kitokių įgūdžių nei vasarą.

Vpfoto.lt nuotr./Darius Grinbergas
Vpfoto.lt nuotr./Darius Grinbergas

Mąstymo pakeitimas

„Kiekvienais metais mes visi kartu stengiamės vairuotojams priminti, kad artėja šiek tiek sudėtingesnio vairavimo metas, bet visuomet jie sėkmingai ignoruoja patarimus. Nei vienas vairuotojas neparengs tinkamai nei savęs, nei automobilio, jei vieną kartą gyvenime nesuvoks, jog vairavimas yra sunkus darbas, kurį atlikti reikia profesionaliai“, – įsitikinęs ekstremalaus vairavimo instruktorius, „Lexus“ vairavimo akademijos vadovas Darius Grinbergas.

Jis pateikė paprastą pavyzdį: juk medkirtys nebandys nukirsti medžio su atšipusiu kirviu, nes suvokia, kad tai teoriškai įmanoma, bet reikalauja labai daug jėgų, užtrunka ilgiau ir netgi nėra saugu.

Kiekvienais metais mes visi kartu stengiamės vairuotojams priminti, kad artėja šiek tiek sudėtingesnio vairavimo metas, bet visuomet jie sėkmingai ignoruoja patarimus.

„Bet po darbo miške jis vėl sės į savo barškančią, vos spingsinčiomis šviesomis „audinę“ ar „kregždę“, apautą plikomis padangomis, ir raižys vieškelius“, – ironizavo instruktorius.

D.Grinbergas teigia, kad vienas didžiausias saugaus vairavimo priešas – greitis. Tamsiu paros metu net trumpomis šviesomis važiuoti 90 km/val. greičiu nėra saugu, nes matomas kelias yra trumpesnis nei stabdymo kelias iki visiško sustojimo.

„Protingas vairuotojas užėjus rūkui sumažins greitį. Ryte pamatęs apledijusį automobilio stiklą suvoks, kad toks pat ledas gali būti ant kelio ir važiuos atsargiau, o prieš žiemą patikrins automobilio techninę būklę pas patikimus meistrus ir sumontuos geras žiemines padangas. Tačiau jeigu jis sakys, kad tokiems dalykams nėra pinigų, tuomet patarsiu jam vaikščioti pėsčiam ar važinėti visuomeniniu transportu“, – kalbėjo specialistas.

Vpfoto.lt nuotr./„Lexus“ renginys klientams Panevėžio vairavimo mokymo centre
Vpfoto.lt nuotr./„Lexus“ renginys klientams Panevėžio vairavimo mokymo centre

Įgūdžiams gerinti vietų yra

Dalis vairuotojų skundžiasi, neva jiems nėra vietų, kur gedinti vairavimo įgūdžius, o specializuoti ekstremalaus vairavimo kursai kainuoja daug. Tai tiesa – „Lexus“ ar BMW atstovų vykdomi ekstremalaus vairavimo kursai kainuoja daugiau nei po 500 eurų žmogui, tad jų suteikiamą naudą eiliniam vairuotojui įvertinti sudėtinga.

Vos pasnigus slidinėti automobilių stovėjimo aikštelėse yra nelegalu – tai baudžiama. Priklausomai nuo to, kaip bus įvertintas pažeidimas (pavojingas ar chuliganiškas vairavimas), už stovėjimo stabdžio truktelėjimą galima ne tik prarasti vairuotojo pažymėjimą, bet ir gauti kelių šimtų eurų baudą.

Yra ir trečias variantas – specializuotos vairuotojų tobulinimo aikštelės. Trys jų veikia didžiuosiuose Lietuvos miestuose (Panevėžyje, Klaipėdoje ir Šiauliuose), o ketvirta kitąmet turėtų būti atidaryta Vilniuje. Jose už priimtiną kainą visi vairuotojai gali patobulinti savo įgūdžius valdant automobilį slydimo metu bei suprasti, kaip jis elgiasi įvairiose situacijose.

Praėjusiais metais „Nemuno žiedas“ su „Lietuvos draudimu“ buvo įrengęs aikštelę, padengtą dirbtiniu sniegu, kur vairuotojai už simbolinį mokestį taip pat galėdavo atvažiuoti ir slydinėti į valias.

„Dar svarbiau už bet kokius įgūdžius yra galvoti smegenimis ir prisiminti bent mokyklinį fizikos kursą. O jei „vairuotojas“ (specialiai užkabinau kabutes, nes didžioji dalis vis tik yra keleiviai prie vairo) yra įsitikinęs, kad pradėjus slysti automobilio galui, vairuotojo veiksmai vairu skiriasi priklausomai nuo to, ar varantieji automobilio ratai yra galiniai, ar priekiniai, tuomet jam jokie patarimai nepadės – jis beviltiškas“, – „puikiais vairuotojais“ save laikančių žmonių tipą apibūdino D.Grinbergas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Reklama
Top 5 „Dreame“ dulkių siurbliai 2024
Užsisakykite 15min naujienlaiškius