-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Bandymas parodė, kodėl „Tesla“ autopilotas gali padaryti avariją

„Tesla“ autopilotas žiniasklaidoje linksniuojamas ne iš gerosios pusės. Jau yra įvykusios kelios tragiškos avarijos, kuomet sistema nepajėgė išvengti susidūrimo. Tačiau kokie trūkumai nulemia šiuos autoįvykius?
„Tesla Model S“ bandymai
„Tesla Model S“ bandymai / Stopkadras

Britai atliko bandymą ir parodė, kaip paprastai „Tesla Model S“ su įjungtu autopilotu gali atsitrenkti į kitą automobilį.

„Tesla Model S“ užtikrintai važiuoja greitkeliu, kai priekyje esantis automobilis staiga persirikiuoja. Prieš nosį atsiranda akivaizdi kliūtis – sustojęs automobilis. Tačiau autopilotas nežino ką daryti ir pradeda stabdyti per vėlai. Šįkart nukentėjo tik „Ford Fiesta“ maketas, tačiau panašios tragedijos vyksta nuolat.

Praeitą mėnesį vienas „Tesla Model S“ atsitrenkė į ugniagesių sunkvežimį, kitas – į policijos automobilį. Prieš kelis mėnesius autopiloto vairuojamas „Model X“ pateko į mirtiną avariją, kokios pasitaiko jau kelerius metus. Visą šį laiką „Tesla“ kuria patobulinimus, išleidžia autopiloto programinės įrangos atnaujinimus, tačiau avarijos nesibaigia. Ir nesibaigs.

VIDEO: Can today's cars drive themselves?

Problema nėra pats autopilotas, o žmonių supratimas. Autonominių automobilių keliuose nėra. „Tesla“ automobiliai nėra tokie savarankiški – „Tesla Autopilot“ tėra pagalbinė sistema, padedanti palaikyti automobilio greitį pagal aplinkinius automobilius. Automobiliai išlieka tarp linijų ir saugiai atlieka posūkius, tačiau tai vis tiek tėra tik pagerinta greičio palaikymo technologija. Susidūrusi su neaiškia situacija, sistema iš karto prašo vairuotojo imtis veiksmų. Jei vairuotojas nekreipia dėmesio į kelią, įvyksta avarija.

„Tesla“ jau kelis kartus perspėjo savo automobilių vairuotojus – jie negali patys savarankiškai keliauti greitkeliais. Sistema leidžia žmogui atsipalaiduoti ir tikrai pagerina automobilio saugumą. Tačiau išlaikyti rankas ant vairo vis tiek būtina. Dar svarbiau išlaikyti sutelktą dėmesį. Automobilio sensorius gali suklaidinti ryški saulės šviesa, neaiškus kelio žymėjimas ar neprognozuojami kitų vairuotojų veiksmai.

Britų atliktas eksperimentas vaizdžiai parodė, kas gali nutikti, kai priešais važiuojantis automobilis staiga apvažiuoja kliūtį.

Problema yra ta, kad autopilotas veikia labai gerai pagal savo funkciją. Taip gerai, kad vairuotojai yra tarsi užliūliuojami netikro saugumo jausmo. Jiems ilgą laiką iš tiesų nereikia nieko daryti, todėl jie tarsi persijungia smegenų režimą ir atsipalaiduoja tarsi būtų keleiviai. Tai – labai pavojinga. Bet ką gali padaryti „Tesla“? Nelabai ką – automobiliai ir taip pypsi bei rėkia, kai vairuotojas nebelaiko vairo.

Pasikartojančios avarijos privertė žmones geriau pagalvoti, ar jie tikrai nori autonominių automobilių. Nuomonė apie šią technologiją yra kaip niekada neigiama. Tačiau kiti mano, kad tikri autonominiai automobiliai būtų išeitis – jie bent jau ne be reikalo kurtų tą trapų saugumo jausmą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius