Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Jei vairuotojai laikysis šių taisyklių, pėstieji bus saugūs

Pėstieji – pažeidžiamiausia eismo dalyvių grupė. Pėsčiųjų perėja – vieta, kurioje pėstieji gali saugiai pereiti gavę. Tai du teiginiai, kurie nei vienam eismo dalyviui neturi kelti abejonių.

Tačiau, nors eismo saugumo situacija ir kultūra Lietuvos keliuose gerėja, beveik kiekvieną dieną vis dar tenka žurnalistams rašyti apie eismo įvykio metu nukentėjusius pėsčiuosius.

2022 metais Lietuvos keliuose žuvo 120 žmonių. 31 iš jų buvo pėsčiasis... 12 jų žuvo ten, kur jiems turėjo būti saugiausia – pėsčiųjų perėjoje.

Jei pažvelgsime į eismo įvykių, kurių metu buvo sužeisti eismo dalyviai statistiką, pamatysime, kad net 16-oje procentų tokių įvykių nukentėjo pėstieji, nes vairuotojai nepraleido jų pėsčiųjų perėjoje ir nevykdė kitų pareigų pėstiesiems nevykdymas. Daugiau kaip 500 pėsčiųjų sužaloti per vienus metus.

Parengėme trumpą video su keliomis esminėmis taisyklėmis. Jei vairuotojai jų laikysis, perėjose pėstieji bus saugūs.

VIDEO: Kad pėstieji perėjose būtų saugūs

Atmintinė vairuotojams

Primename esminius reikalavimus vairuotojams dėl pėsčiųjų:

Artėdamas prie nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos, vairuotojas privalo sulėtinti greitį arba sustoti prieš kelio ženklą „Pėsčiųjų perėja“, kad praleistų į bet kurią jo važiavimo krypties eismo juostą, o keliuose su viena eismo juosta kiekviena kryptimi – į bet kurią eismo juostą perėjoje įžengusį, žengiantį arba prieš pat eismo juostą (važiuojamosios dalies kraštą) stovintį ir laukiantį galimybės įžengti pėsčiąjį.

Transporto priemonių vairuotojai privalo imtis papildomų atsargumo priemonių tamsiuoju paros metu, esant blogam matomumui arba tais atvejais, kai pėsčiųjų perėja iš vairuotojo vietos nėra gerai apžvelgiama, ir įsitikinti, kad pėsčiųjų perėjoje nėra pėsčiųjų, kuriuos turėtų praleisti.

Jeigu prieš pėsčiųjų perėją sustojo transporto priemonė, ta pačia kryptimi važiuojantis vairuotojas privalo sustoti ir vėl pradėti važiuoti tik įsitikinęs, kad perėjoje nėra pėsčiojo, kuriam jis galėtų sutrukdyti arba sukelti pavojų. Jeigu prieš pėsčiųjų perėją transporto priemonė sulėtino greitį, ta pačia kryptimi važiuojantis vairuotojas privalo sulėtinti greitį arba sustoti ir vėl pradėti važiuoti tik įsitikinęs, kad perėjoje nėra pėsčiojo, kuriam jis galėtų sutrukdyti arba sukelti pavojų.

Vairuotojui draudžiama įvažiuoti į pėsčiųjų perėją, kol pėstieji, kuriuos privaloma praleisti, neišėjo iš jo užimamos eismo juostos, taip pat jeigu už jos yra kliūtis (grūstis ir panašiai), dėl kurios reikėtų sustabdyti transporto priemonę.

Vairuotojas privalo sustoti ir praleisti važiuojamąją dalį kertančią organizuotą vaikų grupę, jeigu ją lydintis asmuo signalizuoja reguliuotojo lazdele, skrituliu su raudonu atšvaitu ar ryškiaspalve vėliavėle.

Artėdamas prie sustojusios transporto priemonės su vaikų vežimo skiriamaisiais ženklais ir įjungta avarine šviesos signalizacija ar prie sustojusio mokyklinio autobuso su įjungtomis įspėjamosiomis mirksinčiomis oranžinėmis šviesomis, vairuotojas privalo sulėtinti greitį, prireikus – ir sustoti, kad praleistų vaikus ir juos lydintį asmenį.


Saugaus eismo skiltis „Kieno pirmumas?“ rengiama kartu su VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Lidl“ parduotuvėse – išskirtinės „UEFA EURO 2024“ kortelės: kviečia surinkti visą kolekciją
Reklama
Lauko baldų ekspertas P.Kelbauskis pataria, kaip lengvai įsirengti lauko terasas ir nepermokėti
Reklama
Sutelktinio finansavimo ir tarpusavio skolinimosi platformos – ką reikia žinoti renkantis, kur investuoti
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius