Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Juodosios dėmės Lietuvos keliuose: kurie ruožai pavojingiausi

Lietuva per pastarąjį dešimtmetį padarė didelę pažangą gerindama eismo saugumą. Lietuvos automobilių kelių direkcijos duomenimis, vien nuo 2007 iki 2018 m. žuvusiųjų avarijose sumažėjo daugiau nei keturis kartus – nuo 760 iki 170. Tačiau eismo įvykių ir avarijų skaičius pastaraisiais metais didėja.
Pareigūnai tikrino vairuotojų greitį
Saugus greitis / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Transporto priemonių draudimo skyriaus vadovas Rimvydas Pocius pastebi, kad šalyje vis dar yra vadinamųjų juodųjų dėmių, kuriose kasmet žūsta nemažai žmonių. Ekspertas atskleidžia pavojingiausias vietas vairuotojams ir pataria, kaip jas saugiai įveikti, rašoma pranešime.

LAKD nuotr./„Juodųjų dėmių“ žemėlapis 2019 m.
LAKD nuotr./„Juodųjų dėmių“ žemėlapis 2019 m.

Juodųjų dėmių sumažėjo

Kaip paaiškina R. Pocius, juodoji dėmė – tai kelio ruožas, kuriame avaringumas didesnis ir rodikliai čia yra pasiekę arba viršiję ribines reikšmes. Remiantis reglamentu, kelio ruožas priskiriamas juodajai dėmei, jei per ketverių metų laikotarpį ne ilgesniame kaip 500 metrų kelio ruože įvyksta ne mažiau nei keturi eismo įvykiai, kuriuose sužeidžiami ar žūsta žmonės.

„Prieš dešimt metų tokių juodųjų dėmių Lietuvoje buvo beveik 200, ypač daug jų buvo aplink didmiesčius. Vien aplink Vilnių jų buvo per 15, o visa „Via Baltica“ apskritai vadinta „mirties keliu“ ir čia tragiškų avarijų įvykdavo itin dažnai. Bet dabar situacija tikrai pagerėjusi“, – kalba R. Pocius.

LAKD nuotr./„Juodųjų dėmių“ žemėlapis 2009 m.
LAKD nuotr./„Juodųjų dėmių“ žemėlapis 2009 m.

Ekspertas skaičiuoja, kad šiandien Lietuvoje nėra nė 20 juodųjų dėmių. Tarp vis dar pavojingų ruožų yra atkarpos keliuose Vilnius–Utena ir Vilnius–Panevėžys, 4 juodosios dėmės išskiriamos pagrindiniame šalies kelyje Vilnius–Kaunas–Klaipėda, dar tiek pat – kelyje Panevėžys–Radviliškis–Šiauliai–Telšiai. Likę pavieniai itin avaringi ruožai išsibarstę prie Marijampolės, Tauragės, Raseinių.

Įspėja kelio ženklai

R. Pocius primena, kad apie juodąsias dėmes, o taip pat apie visus avaringesnius ir didesnį pavojų eismo dalyvių saugumui keliančius ruožus įspėja specialus kelio ženklas – juodas apskritimas baltame fone. „Į šį kelio ženklą negalima žiūrėti pro pirštus, jis ten įrengtas ne veltui. Vairuotojo koncentracija prie vairo visada turi būti maksimali, bet įvažiavus į tokį ruožą jis turi elgtis dar atsakingiau“, – pabrėžia draudiko atstovas.

Vienas esminių eksperto patarimų vairuotojams – stebėti kelio ženklus. Šalikelėje pastatyti kelio ženklai vairuotojus įprastai įspėja, kokie didžiausi pavojai gali tykoti konkrečioje kelio atkarpoje. „Reikia žiūrėti, ar vairuotojus ženklai įspėja dėl pėsčiųjų, laukinių gyvūnų, galbūt nurodoma sulėtinti greitį, draudžiama lenkti ir panašiai. Vairuotojai tai turi įvertinti ir atitinkamai reaguoti, pavyzdžiui, sulėtindami greitį“, – pataria R. Pocius.

Draudiko atstovas priduria, kad maksimali koncentracija specialiai pažymėtame kelio ruože nereiškia, jog šiam pasibaigus vairuotojas vėl gali atsipalaiduoti, nepaisyti Kelių eismo taisyklių ir galbūt stipriau spustelėti akceleratorių.

„Reikia suprasti, kad būtent mūsų elgesys lemia juodųjų dėmių atsiradimą ar išnykimą. Jeigu per dešimt metų mums pavyko sumažinti pavojingų atkarpų skaičių, tai dėl mūsų pačių šių juodųjų dėmių gali vėl padaugėti, jos gali pasislinkti į kitą vietą. Tad prie vairo elkimės atsakingai“, – sako R. Pocius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius