Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Paaiškino, ką pamiršta padaryti vairuotojai, kai automobilis sugenda kelyje

Netikėto gedimo ar eismo įvykio kelyje sustabdyti vairuotojai dažnai neįvertina visų aplinkybių ir nepasirūpina savo saugumu, įsitikinę vairavimo profesionalai. Įsitikinę, kad yra puikiai matomi, jie neretai neatsargiai žengia į važiuojamąją kelio dalį net sutemus, o toks elgesys baigiasi sunkiomis traumomis ar net mirtimis.
Įvykio vietoje
Įvykio vietoje / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Atvejų, kai po pro šalį važiuojančių automobilių ratais žūna neatsargiai iš savo vairuojamo automobilio išlipę vairuotojai, netrūksta kasmet. Daugelis eismo įvykių nutinka tamsiu paros metu, mat, nors automobilyje privaloma turėti šviesą atspindinčią liemenę ir ją vilkėti išlipant iš transporto priemonės, dažno vairuotojo automobilyje tokios apskritai nėra arba ji taip toli, kad greitai pasiekti neįmanoma.

Palikti važiuojamąją dalį kuo greičiau

Dinos Sergijenko nuotr./Vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova
Dinos Sergijenko nuotr./Vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova

„Bėda galvose, nes žmonės neįvertina tokių situacijų tinkamai. Štai kad ir šiandien važiuojant namo Vilniuje pamačiau avariją: nedidukas automobilis susidūrė su mikroautobusu. Mikroautobuso vairuotojas sustojo pačioje kairiausioje kelio dalyje ir per visą kelią bėgo į dešinę juostą pasiteirauti, ar viskas gerai kitam vairuotojui. Ir visą tai darė gatvėje, kur eismo srautas juda 80 km/val. ir greičiau“, – pakraupusi pasakojo Olga Židovlenkova, VšĮ „Amplius LT“ vairavimo mokyklos instruktorė.

Pasak jos, pirmiausia vairuotojai turi suprasti, kad automobiliui sugedus, kažkam atsitikus reikia sustoti kaip įmanoma dešiniau. Netgi, pasak instruktorės, atsidarant automobilio dureles tuomet, kai sustojama gatvėje, reikia pasitikrinti, ar nėra pravažiuojančių ir galinčių užkliudyti automobilių. Galiausiai – išlipti iš automobilio reikėtų tik tuomet, kai tą padaryti saugu.

Šviesą atspindinti liemenė visuomet privalo būti vairuotojui greitai pasiekiama.

„Ir būtinai vilkėti liemenę. Ši visuomet privalo būti automobilyje po ranka. Blogiausiu atveju prieš eidamas į gatvę vairuotojas turėtų bent jau užsisegti kelis atšvaitus“, – įsitikinusi pašnekovė.

Taip pat, priminė instruktorė, kad automobiliui priverstinai sustojus Kelių eismo taisyklėse (KET) nurodoma, kad įjungti avarinių šviesų signalą privaloma.

„Automobilis privalo mirksėti, o jeigu avarinių šviesų įjungti neįmanoma, tuomet galima padėti gale įjungtą žibintuvėlį, šviečiantį telefoną, kad pravažiuojantys galėtų orientuotis“, – patarė pašnekovė.

Pamiršta avarinio sustojimo ženklus

Tais atvejais, kalbėjo instruktorė, jei avarinės šviesos signalizacijos nėra, ji sugedusi, arba jei sustojama ten, kur sustojusį automobilį kiti eismo dalyviai pamatytų iki jo likus mažiau nei 100 metrų, privaloma prieš transporto priemonių važiavimo kryptį toje važiuojamosios dalies pusėje pastatyti avarinio sustojimo ženklą.

Nurodoma, kad gyvenvietėse toks ženklas turėtų būti statomas ne arčiau nei 25 metrų atstumu nuo sustojusios transporto priemonės, o už gyvenviečių ribų – ne arčiau nei 50 metrų atstumu.

Jei automobilis sugedo – reikia pasirūpinti viskuo, kad jis būtų matomas, ir pagalbos laukti stovint tolėliau, šalikelėje, kur saugu.

„Visgi labai dažnai žmonės pamiršta šią taisyklę ir apskritai trikampio ženklo nededa. Nors aš sakyčiau, kad retkarčiais praverstų net du tokie ženklai: vienas tolėliau, kitas arčiau, mat dažnai pravažiuojantys automobiliai ženklą nuverčia arba pervažiuoja ir jo nebesimato. Teko matyti, kad vilkikų vairuotojai dažnai naudoja po du ženklus“, – komentavo specialistė.

Ne saugumui, o techninei apžiūrai

Galiausiai, tikino O.Židovlenkova, ne viena nelaimė nutinka todėl, kad sugedusio automobilio vairuotojai ir keleiviai kažkodėl išlipę iš transporto priemonės stovi važiuojamojoje kelio dalyje.

„Be šviesą atspindinčių liemenių, ypač tokiu oru, kaip dabar, anksti ryte ar vakarop, jie yra paprasčiausiai nematomi. Jei automobilis sugedo – reikia pasirūpinti viskuo, kad jis būtų matomas, ir pagalbos laukti stovint tolėliau, šalikelėje, kur saugu“, – akcentavo specialistė.

Priekaištų vairavimo instruktorė turėjo ir nedrausmingiems vairuotojams, kurie nesusimąsto, jog privalomų automobilyje daiktų sąrašas KET nurodytas ne šiaip sau.

„Visiems atrodo, kad, pavyzdžiui, tas pačias liemenes reikia turėti techninei apžiūrai, o ne dėl savo saugumo. Ne kartą teko matyti, kai prieš techninę apžiūrą vairuotojai skolinasi viską, ką turėtų turėti patys. Greičiausiai jei dabar gatvėje sustabdytumėte dešimt automobilių, gal tik trejuose būtų viskas, kas privaloma“, – prognozavo saugaus eismo specialistė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius