Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pilaitės prospekto metamorfozės: kodėl vengiama važiuoti naująja trečia juosta?

Prieš savaitę kelininkai patraukė kūgelius iš vienos problemiškiausių sostinės eismo arterijų – Pilaitės prospekto. Galima būtų džiaugtis – nuo sankryžos su Sietyno g. atsirado papildoma eismo juosta. Tačiau, bent kol kas, situacija paradoksali – nauja juosta važiuoja vos vienas kitas, taigi spūstys nemažėja. Kodėl taip yra?
Nauja eismo juosta Pilaitės prospekte
Tuščia Pilaitės pr. trečia juosta / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

15min žurnalistas pabandė prospektu važiuoti ir antrąja, ir nauja trečiąja eismo juosta. Vadovavosi šiuo metu galiojančiu horizontaliuoju žymėjimu ir kelio ženklais.

Iš tiesų, kol kas situacija atrodo labai keista: kirtę sankryžą su Sietyno g., dauguma vairuotojų spaudžiasi dviejose „senose“ juostose. O trečioji – tuščia, nors ja jau galima važiuoti.

VIDEO: Pilaitės prospekto trečioji juosta netikėtai virto naujuoju užtrauktuku

Kur žadėta A juosta?

Prisiminę Vilniaus valdžios pažadus pratęsti simbolinę Pilaitės pr. A juostą (skirtą miesto transportui ir taksi), kai kurie internautai Pilaitės bendruomenės profilyje teigia visiškai nesuprantantys tokio pertvarkymo logikos: A juosta nepratęsta, nors praėjusią savaitę orai kelių žymėjimui buvo palankūs. O išasfaltuota trečia juosta klaidina: atvažiavę ja iki Laisvės pr. estakados ties Spaudos rūmais, vairuotojai lieka it musę kandę, jei nenori priverstinai sukti į kairę.

Nes iš pradžių kelio žymėjimas rodo, kad šia juosta bus galima važiuoti tiesiai. O vėliau, kai jau nebėra kur dingti, „liepia“ sukti kairėn. Todėl dalis vairuotojų, pažeisdami KET, ieško galimybių persirikiuoti atgal į dešinę, taip tik dar labiau padidindami spūstį (filmuoto siužeto pabaiga).

Iš pradžių kelio žymėjimas rodo, kad šia juosta bus galima važiuoti tiesiai.

Tie patys Pilaitės „Facebook“ grupės vartotojai, praėjusią savaitę stebėję įvykius trečioje juostoje, dalijasi skirtingomis patirtimis. Vieni pašiepia važiuojančius trečia juosta ir vėliau besirikiuojančius į antrą (nes taip bandoma „nesąžiningai“ aplenkti spūstį), kiti juos užstoja ir sako, kad „neskubantis“ tolerantiškas vairuotojas visad kolegą įleis. Tik ar rytais daug tokių neskubančių?

Savivaldybė: kantrybės – bus keičiama eismo organizavimo tvarka

Arūnas Visockas, Vilniaus miesto savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento direktoriaus pavaduotojas situaciją komentuoja taip:

„Praėjusią savaitę buvo baigta įrengti 700 metrų ilgio A juosta Pilaitės prospekte, nuo Sietyno gatvės iki Laisvės pr. (centro kryptimi), kuri skirta viešajam transportui. Buvo praplatinta važiuojamoji dalis, siekiant suformuoti dvi eismo juostas bendram transporto priemonių eismui ir papildomai įrengiant eismo juostą skirtą viešojo transporto eismui.

Nauja juosta sudarys sklandų ir greitesnį Pilaitės prospekto atkarpos pravažiavimą centro kryptimi atskira juosta. Šią savaitę bus įrengti kelio ženklai, kurie informuos vairuotojus apie A juostas ir kito transporto važiavimo kryptis. Lygiagrečiai bus atliekamas ir važiuojamosios dalies horizontalusis ženklinimas. Sankryžoje (po estakada) pasikeis eismo kryptys.

Kairiajam posūkiui skirtoje juostoje bus atlikti pakeitimai leidžiant važiuoti ja ir tiesiai. Tikimės, kad šie eismo pakeitimai užtikrins sklandų tiek viešojo transporto, tiek viso transporto eismą.“

Žada pratęsti dviračių taką

Kaip teigia A.Visockas, Vilniaus miesto savivaldybė didelį prioritetą taiko dviračių, viešojo transporto infrastruktūrai. Tad kitąmet bus nuteista papildoma eismo juosta viešajam transportui, nuo Laisvės prospekto iki T.Narbuto stotelės.

Šiemet bus baigtas projektuoti daugiau kaip 5 km kokybiškas dviračių takas palei T.Narbuto gatvę, sujungsiantis Pilaitę su Konstitucijos prospektu. Projektą ketinama pabaigti dar šiemet, o kitąmet prasidėtų ir dviračių tako tiesimo darbai. Ateinančiais metais planuojama sutvarkyti beveik pustrečio kilometro ilgio Taurupės gatvę. Išnagrinėjus perspektyvinius transporto srautus bus projektuojamos eismo juostos. Praplatinus gatvę atsirastų puiki galimybė patekti iš Pilaitės rajono tiesiai į vakarinį aplinkkelį ties Asanavičiūtės gatve Karoliniškėse.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius