Mažiausiai 75 proc. Rusijos oro vežėjų lėktuvų yra registruoti būtent Bermudų salose.
Kovo 12 d. Bermudų Civilinės aviacijos administracija sustabdė Rusijos oro vežėjų pažymėjimų galiojimą. Panaikinus sertifikatus, skrydžiai turėjo būti uždrausti, kadangi jokia šalis nebebuvo atsakinga už jų saugumą.
Organizacijos pareiškime teigiama, kad Rusijai taikomos sankcijų priemonės apribojo saugumo užtikrinimo galimybes, todėl reguliavimo institucija negalėjo „užtikrintai tvirtinti, kad šie orlaiviai yra tinkami skraidyti“, rašo laikraštis „Kommersant“.
Skraidyti lėktuvais be atitinkamų pažymėjimų taip pat draudžia Rusijos įstatymai.
Nepaisant to Rusijos oro linijos ir toliau skraido lėktuvais su Bermudų registracijos kodu, rašo „Kommersant“ išnagrinėjęs „Flightradar24“ platformos duomenis. Vien kovo 13 d. jie kas valandą į dangų pakeldavo apie 100 salose registruotų orlaivių su sustabdytu tinkamumo skraidyti pažymėjimu. Radaruose buvo pastebėti visų penkių pagrindinių vežėjų ir mažesnių bendrovių „Airbus“ ir „Boeing“ lėktuvai su Bermudų registracijos kodais.
Pirmos Bermudų registracijos raidės yra VQ arba VP, kai tuo tarpu rusiška registracija prasideda raidėmis RA. Bermudų salos yra Jungtinės Karalystės užjūrio teritorija, o ši valstybė išlieka viena aktyviausių sankcijas Rusijai skelbiančių ir tolesnį jų griežtinimą palaikančių valstybių.
Rusijos aviacijos bendrovės lėktuvus Bermuduose registruoja jau ne vienerius metus – pagrindinės priežastys yra mažesni mokesčiai ir lengvesnis lėktuvų draudimas užsienyje. Iš viso Rusija turi virš 700 Bermuduose registruotų lėktuvų iš daugiau kaip 980 šalies lėktuvų parko, rašo „Kommersant“.
Tiesa, po Vakarų paskelbtų sankcijų, Rusija pradėjo perregistruoti dalį savo lėktuvų į savo nacionalinį registrą. Skelbiama, kad nuo vasario pabaigos šalyje tokiu būdu perregistruota apie 180 lėktuvų.
Tai – toli gražu ne vienintelis Rusijos oro linijų galvos skausmas. Rusijai ES taikomos sankcijos numato, kad ES registruotos orolaivius nuomojančios bendrovės turi nutraukti nuomos sutartis Rusijai iki kovo 28 d.
Konsultacijų agentūra IBA skaičiuoja, kad Rusijos oro linijoms užsienio bendrovės yra išnuomavusios net 523 orlaivius.
Vis dėlto, aviacijos ekspertai tvirtina, kad lėktuvų atsiėmimo scenarijus yra labai komplikuotas, be to, per optimistiškas. Realiausia, kad Rusijos oro linijos nepaisys ilgalaikių pasekmių ir savavališkai pasiliks didžiąją dalį išnuomotų lėktuvų.
Siekdama apsidrausti nuo teisinio tokių lėktuvų grąžinimo, Maskva apribojo Rusijos orlaivių skrydžius į daugelį užsienio šalių. Jų oro uostuose nusileidę lėktuvai galėtų būti areštuoti ir grąžinti teisėtiems šeimininkams.
Didžiają Rusijos lėktuvų parko dalį sudaro „Airbus“ ir „Boeing“ orlaiviai. Protestuodamos prieš Rusijos sukeltą karą Ukrainoje abi bendrovės pranešė nebetieksiančios oro linijoms atsarginių lėktuvų dalių ir serviso paslaugų. Kai kurie analitikai spėja, kad atsisakius didžiumos tarptautinių skrydžių ir taip sumažinus lėktuvų paklausą, kai kurie „Airbus“ ir „Boeing“ lėktuvai gali būti išardyti dalimis.
ES Rusijos oro linijoms uždraudus tiesioginius ir tranzitinius skrydžius užsidarė daugelis maršrutų, kuriais Rusijos oro linijos skraidydavo prieš karą Ukrainoje.
Šalies oro linijų bendrovės gali tiesiogiai skraidyti tik į tokias šalis kaip Serbija, Turkija, JAE, Kataras, Marokas, Iranas, Indija ir Kinija ir kai kurias kitas. Šios sankcijos negalioja kitų šalių oro linijoms, skrendančioms iš Rusijos oro uostų.