Kalbama apie informaciją, surinktą bilietų užsakymo bei registravimosi skrydžiui metu: keleivių pavardes, kelionės datą, maršrutą, kontaktinius duomenis, bagažo duomenis, mokėjimo informaciją ir pan. Šie duomenys turės būti saugojami penkerius metus nuo kelionės. Pasibaigus pirmajam pusmečiui, visa asmeninė informacija – tokia kaip vardai ir pavardės, kartu keliaujančiųjų duomenys bei skaičius, adresas ir pan. – turės būti užmaskuota.
Duomenys galės būti naudojami tik siekiant užkirsti kelią sunkiems nusikaltimams, juos atsekti, tirti ir bausti už juos. Tarp tokių yra teroro išpuoliai, prekyba žmonėmis, dalyvavimas nusikalstamoje organizacijoje, kibernetiniai nusikaltimai, vaikų pornografija bei ginklų prekyba.
EP ir Tarybos atstovai sutarė, kad direktyva būtų privalomai taikoma visiems skrydžiams iš ES šalių į sąjungai nepriklausančias šalis arba priešinga kryptimi. Vis dėlto to pageidaujančioms ES šalims bus leidžiama direktyvą taikyti ir ES vidaus skrydžiams, apie tai iš anksto pranešus Europos Komisijai.
Europarlamentarai pasiekė, kad kiekvienoje ES šalyje būtų paskirtas duomenų apsaugos pareigūnas, kuris prižiūrėtų direktyvos įgyvendinimą. Jiems taip pat pavyko sugriežtinti prieigą prie keleivių duomenų pasibaigus pirmajam pusmečiui po kelionės. Keleiviai turės būti informuojami apie tai, kad jų duomenys renkami, ir jų teises.
Direktyvos projektui pritarė 38 EP Piliečių laisvių komiteto nariai, nepritarė 19, o susilaikė 2. Visas Parlamentas dėl jo ketina balsuoti kitų metų pradžioje. Kadangi jau pasiektas kompromisas su ES Taryba, tekstas neturėtų keistis. ES šalys turės šią direktyvą perkelti į savo teisę per dvejus metus. Europarlamentarai pasiekė, kad dar po dvejų metų ji būtų persvarstyta. Direktyva nebus taikoma Jungtinėje Karalystėje, Airijoje bei Danijoje – tačiau šios šalys galės sukurti atskiras keleivių duomenų įrašų sistemas.
„Pasirinkimas buvo ne tarp keleivių duomenų įrašų sistemos buvimo ar nebuvimo, o tarp ES keleivių duomenų įrašų sistemos ir 28 atskirų sistemų ES šalyse, kurioms būtų taikomi skirtingi keleivių duomenų apdorojimo standartai arba jų išvis nebūtų“, – paaiškino pagrindinis EP derybininkas šiuo klausimu Timothy Kirkhope.