Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kauniečius varginančių geležinkelio pervažų neliks – automobiliai važiuos požeminiais tuneliais

Per Amalių geležinkelio pervažą Petrašiūnuose dažnai važiuojantys ir spūstis keiksnojantys vairuotojai galės atsipūsti – jos nebeliks, nes įgyvendinant projektą „Rail Baltica“ vietoj jos po geležinkeliu bus įrengti erdvūs požeminiai tuneliai automobiliams, dviratininkams bei pėstiesiems
Kauno Petrašiūnų mikrorajone po geležinkeliu pradėtos tunelių statybos automobiliams, pėstiesiems ir dviratininkams
Kauno Petrašiūnų mikrorajone po geležinkeliu pradėtos tunelių statybos automobiliams, pėstiesiems ir dviratininkams. / Partnerio nuotr.

Jau kitąmet, panaikinus Amalių pervažą Ateities plente, jos prieigose bus įrengti net du dideli požeminiai geležinkelio kirtimo taškai.

Sujungs aplinkelį

Pagrindinis požeminis geležinkelio kirtimo taškas bus už pusės kilometro nuo esamos Amalių pervažos, Kauno marių kryptimi.

Šis požeminis infrastruktūrinis objektas po geležinkeliu taps pagrindiniu, kuriuo bus organizuojamas automobilių eismas Kauno pietrytiniu aplinkkeliu. Tunelio statybos finansuojamos pagal „Rail Baltica“ projekto geležinkelio ruožo Kaunas – Palemonas rekonstrukciją.

Pagrindinį statinį sudarys 4 arkų požeminis tunelis: per jo vidurį suprojektuoti du tuneliai automobiliams, o iš abiejų pusių du mažesni tuneliai pėstiesiems ir dviračiams.

Antrasis požeminis geležinkelio kirtimo taškas Amaliuose – tai Kauno miesto savivaldybės atskiru projektu statomas tunelis pėstiesiems, dviratininkams, o taip pat specialiajam transportui: policijos pareigūnų, medikų ir ugniagesių automobiliams. Šis požeminis tunelis po geležinkeliu statomas maždaug už 150 metrų šiaurės vakarų kryptimi nuo esamos Amalių pervažos. Tunelis sujungs Chemijos ir R.Kalantos gatves.

Aliaus Koroliovo / 15min nuotr./Kauno Petrašiūnų mikrorajone po geležinkeliu pradėtos tunelių statybos automobiliams, pėstiesiems ir dviratininkams.
Aliaus Koroliovo / 15min nuotr./Kauno Petrašiūnų mikrorajone po geležinkeliu pradėtos tunelių statybos automobiliams, pėstiesiems ir dviratininkams.

Pagerės ekologija ir saugumas

Amalų pervaža laikoma viena pagrindinių mikrorajono taršos kaltininkių – jos nelikus, gyventojai galės atsikvėpti lengviau. Be to, per pervažą į mokyklą vaikšto vaikai, todėl ji yra pavojinga geležinkelio kirtimo vieta. Įrengus požeminius pėsčiųjų tunelius, juose bus įrengtas apšvietimas ir stebėjimo kameros, todėl gyventojų saugumas pagerės.

Per Petrašiūnus į kitus Kauno mikrorajonus arba sostinės link važiuoja daug automobilių iš Rokų, Vaišvydavos, kitų priemiesčio gyvenviečių, o į pramonės įmones važiuoja sunkvežimiai. Atvykstant nuo greitkelio Vilnius–Kaunas per Amalius patogu važiuojantiesiems į Garliavą, Panemunę, Marijampolę.

Todėl Amalių pervaža Petrašiūnuose laikoma vienu iš didžiausių automobilių spūstis sukeliančių taškų. Ją kasdien kerta apie 15 tūkst. automobilių.

Aliaus Koroliovo / 15min nuotr./Kauno Petrašiūnų mikrorajone po geležinkeliu pradėtos tunelių statybos automobiliams, pėstiesiems ir dviratininkams.
Aliaus Koroliovo / 15min nuotr./Kauno Petrašiūnų mikrorajone po geležinkeliu pradėtos tunelių statybos automobiliams, pėstiesiems ir dviratininkams.

Tuneliai panaikins automobilių spūstis

Traukiniai pro Amalių pervažą prarieda kartais kas valandą. Tada neišvengiamai nusidriekia ilgos mašinų virtinės. Dar didesnės eilės išsirikiuoja darbo dienomis rytais ir vakarais. Todėl nemažai vairuotojų specialiai daro ilgesnį lankstą, bijodami įstrigti ties Amalių pervaža.

Skaičiuojama, kad dėl pravažiuojančių traukinių, kai stabdomas automobilių eismas, prastovos siekia kelias valandas. Jas pavertus patiriamais laiko, degalų sąnaudų nuostoliais, susidaro apie 1 mln. eurų per metus.

Dar vienas požeminis tunelis automobiliams ir pėstiesiems bus įrengtas netoli Palemono geležinkelio stoties. Šis tunelis sujungs Palemono ir Marių gatves.

Partnerio nuotr./Projekto eiga
Partnerio nuotr./Projekto eiga

Už šį turinį atsakingas tik autorius. Europos Sąjunga neatsako už galimą jame pateiktos informacijos naudojimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius