Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kerpami mažosios aviacijos sparnai

Po „pliušinio desanto“ įvykio atgijo diskusijos dėl oro erdvės organizavimo taisyklių naudingumo. Mažosios aviacijos bendruomenė su nerimu laukia teisės aktų pakeitimų, kai bus nustatyti nauji ribojimai skrydžiams nevaldomoje oro erdvėje. Prieš šešis metus įvestus apribojimus lakūnai vadina būdingais tik totalitarinėms valstybėms. Ar gali būti dar blogiau?
Lėktuvai
Lėktuvai / BFL nuotr.

Aviatoriai piktinasi esama tvarka

Lietuvos kariuomenės karinės oro pajėgos reikalauja telefonu informuoti prieš kiekvieną skrydį nevaldomoje oro erdvėje. Apie skrydį pilotai privalo pranešti Karinių oro pajėgų vadui ar jo įgaliotam karininkui telefonu. Tai sukelia nepatogumų žmogui, kuris ruošiasi skristi. Tam nepritaria mažosios aviacijos lakūnai.

„Tai žmogaus laisvių ir teisių suvaržymas, nesiderinantis su demokratinės valstybės principais“, – teigia A.Rimkevičius.

„Tai žmogaus laisvių ir teisių suvaržymas, nesiderinantis su demokratinės valstybės principais. Viduryje Lietuvos, ten yra nevaldoma (G) zona, skrendantis orlaivis nėra pažeidėjas, todėl nėra reikalo jo „identifikuoti“ ar kaip nors kitaip riboti jo laisvę. Yra speciali pasienio zona, kurioje ir turi būti taikoma kita tvarka“, – komentavo aviakonstruktorius ir lakūnas Andrius Rimkevičius.

Aviatorių akimis situacija tik blogėja. Jeigu ankščiau privalėjo skambinti tik tie pilotai, kurie neturėjo įrengto radiolokacinio atsakiklio, tai nuo 2011 m. liepos skambinti turi visi, kurie skrenda nevaldoma oro erdve ir nė neketina kirsti šalies sienų. „Tai kokia gi čia nevaldoma oro erdvė, jeigu ji – kontroliuojama it pro padidinamąjį stiklą. Juk automobilių vairuotojai neprivalo niekam pranešti, kur ir kada važiuoja“, – piktinasi mažosios aviacijos atstovai.

Reikalavimą siekiama sugriežtinti

Krašto apsaugos ministerija rugsėjį pasiūlė dar labiau sugriežtinti esamą tvarką. Rekomenduojama Lietuvos erdve skraidančiuose orlaiviuose įrengti papildomą įrangą –  radiolokacinius atsakiklius privaloma tvarka. Siūloma nustatyti administracinę atsakomybę už oro erdvės organizavimo taisyklių pažeidimus.

Aviatorius labiausiai neramina faktas, kad informavimas apie skrydį telefonu ir privalomas atsakiklių montavimas nepakeis oro erdvės saugumo situacijos.

„Oro erdvės pažeidėjas, žinoma, niekada neinformuos apie tikrus savo ketinimus, tačiau atsakomybė užkraunama nekaltiems pilotams, kurie nė nemano nustatytų taisyklių pažeidinėti. Įvesti apribojimai tėra neefektyvi spaudimo priemonė“, – sako Lietuvos aeroklubo prezidentas Jonas Mažintas.

Diskutuojama ir dėl radiolokacinių atsakiklių spinduliavimo. Pasak aviatorių, radiolokaciniai atsakikliai spinduliuoja galingus impulsus, kurie kenkia sveikatai, naudoja daug elektros energijos, o orlaivių elektros generatoriai neturi reikalingų galios atsargų. Minimalaus saugaus atstumo (2 m)  tarp atsakiklio ir žmogaus neįmanoma užtikrinti nei sklandytuve, nei ultralengvąjame orlaivyje. Aviatoriai skundžiasi ir tuo, kad atsakikliai brangiai kainuoja. Atsakiklio kaina gali siekti ir 8000 litų. Taip spendžiami spąstai bendrosios aviacijos vystymuisi.

Aviatorius labiausiai neramina faktas, kad informavimas apie skrydį telefonu ir privalomas atsakiklių montavimas nepakeis oro erdvės saugumo situacijos. Tai parodė vasarą įvykusi „pliušinio desanto“ akcija. Švedai turėjo atsakiklį ir privalėjo skambučiu informuoti apie planuojamą skrydį, tačiau šios priemonės negalėjo sutrukdyti jų sumanytam valstybės sienos kirtimui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius