Asociacijos prašo ES transporto komisarės Adinos Valean skubiai peržiūrėti sunkvežimių grįžimo namo reikalavimą, siekiant išvengti įrodyto neigiamo poveikio ES kelių transporto rinkai, taip pat ambicingam ES žaliajam kursui.
Anot jų, įsigaliojus vilkikus grąžinti kas 8 savaites įpareigojančiai nuostatai Rytų Europos šalių įmonės patirtų didelių nuostolių.
„Vien Lenkijos, Lietuvos, Bulgarijos ir Vengrijos vežėjų lauktų atitinkamai 6,21 mlrd., 1,17 mlrd., 0,53 mlrd. ir 0,8 mlrd. eurų papildomos išlaidos. (...) 1 tūkst. Lietuvos, 4,5 tūkst. Lenkijos, 2,4 tūkst. Bulgarijos ir 500 Vengrijos sunkvežimių kasdien grįžtų į registracijos šalį, važiuodami pro ES šalis tušti arba nepilnais pajėgumais“, – pabrėžė asociacijos.
Anot vežėjų, šios išlaidos galiausiai nuguls ant galutinio vartotojo pečių, padidindamos ne tik transporto sektoriaus, bet ir pramonės kaštus.
„Privalomas sunkvežimių grąžinimas namo niekaip nepagerins vilkikų vairuotojų darbo sąlygų, kas, pasak ES, yra vienas iš pagrindinių Mobilumo paketo tikslų (...). Norėtume paprašyti EK pasinaudoti viena iš jos turimų teisinių priemonių ir pasiūlyti moratoriumą sunkvežimių grąžinimo namo nuostatai iki šiuo klausimu bus paskalbtas ES Teisingumo Teismo sprendimas“, – teigia vežėjų atstovai.
Lietuva 2020 metais pateikė du ieškinius ES Teisingumo Teismui – ji skundžia vilkiko grąžinimo kas 8 savaites, tarptautinių operacijų skaidymo, kabotažo ribojimo ir poilsio taisyklių nesant atitinkamos infrastruktūros nuostatas. Kol kas neaišku, kada byla bus pradėta nagrinėti.
Kartu su TTLA į EK kreipėsi Lietuvos vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ bei Lenkijos, Bulgarijos, Rumunijos, Vengrijos ir Kroatijos vežėjų atstovai.