Karštas vasaros pasiūlymas! Prenumerata visai vasarai tik - 1,49 Eur.
Išbandyti

LAKD atstovas: „Orlen Lietuvos“ reaktorius didelės žalos keliams nepadarė

Gabenant milžinišką reaktorių iš Klaipėdos uosto į naftos perdirbimo bendrovės „Orlen Lietuva“ gamyklą šalia Mažeikių 2,5 tūkst. tonų krovinys keliams didelės žalos nepadarė, sako Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) atstovas. Pasak Remigijaus Lipkevičiaus, pažeidimai nustatyti tik vienoje vietoje, juos sutvarkys ir apmokės pervežimo organizatorius.
Transportuojamas  apie 1500 tonų sveriantis reaktorius
Transportuojamas apie 1500 tonų sveriantis reaktorius / Matas Baranauskas/BNS

„Iš esmės galima konstatuoti, kad tas vežimas pavyko be didesnės žalos valstybinės reikšmės keliams, o tose vietose, kur dėl vienų ar kitų priežasčių buvo nustatyti pažeidimai, rangovas ar vežėjas sutvarkys“, – BNS sakė direkcijos patarėjas R.Lipkevičius.

Anot jo, kelio dangos pažeidimus LAKD specialistai nustatė tik Mažeikių rajone, Židikuose, maždaug 70 metrų atkarpoje.

„Atlikta viso maršruto peržiūra, buvo nustatyti tam tikri pažeidimai Židikuose, susitikta su vežėjais, sutarta dėl tų pažeidimų pašalinimo ir turi būti atliktas iki spalio 27 dienos, tie pažeidimai dangos turi būti sutvarkyti, sprendinys techninis suderintas su Kelių direkcija“, – BNS sakė R.Lipkevičius.

Židikuose apie 2,5 tūkst. tonų sveriantis krovinys stovėjo rugpjūčio 17–21 dienomis, kai jo kelionė pristabdyta dėl aukštos oro temperatūros.

R.Lipkevičius sako, kad finansinės žalos direkcija neskaičiavo: „Tai jau ne mūsų klausimas, jeigu būtų atsisakyta taisyti, tai tada mes turėtume vertinti, atlikti pirkimą, tvarkyti ir pateikti sąskaitą“.

LAKD ir reaktoriaus pervežimą Lietuvoje organizavusi įmonė „Mammoet Baltic“ įsipareigojo atlyginti įrenginio gabenimo metu keliams padarytą žalą. Direkcija kelių dangos būklę vertino ir prieš, ir po kelionės.

„Rangovas ir vežėjas laikėsi susitarimų, kurie buvo pasirašyti prieš vežant krovinį, buvo pateikęs informaciją ir pasiūlymus, kaip tie pažeidimai bus šalinami“, – sakė R.Lipkevičius.

Anksčiau nustatyta, kad asfalto danga buvo apgadinta Klaipėdoje, Tilžės gatvėje, kur krovinys stovėjo per naktį, už šių pažeidimų tvarkymą taip pat sumokėjo krovinio vežėjas, savivaldybei iš anksto palikęs 1 mln. eurų užstatą. Gabenant krovinį uostamiesčio gatvėse buvo klojami specialūs lakštai, apsaugantys požemines komunikacijas.

Organizuojant pervežimą 145 kilometrų ilgio maršrute, kuris driekėsi per Klaipėdos, Kretingos, Skuodo ir Mažeikių rajonus, sutvarkyti devyni tiltai, du iš jų perstatyti iš naujo, įrengta apie 64 kilometrai papildomų kelkraščių, kai kur buvo keičiama danga.

Italijoje pagamintas 100 metrų ilgio, 6,5 metro pločio ir 10 metrų aukščio reaktorius specialiu laivu į Klaipėdos uostą buvo atgabentas rugpjūčio 1-ąją ir iškrautas bendrovėje „Bega“, iš ten įrenginys išvežtas rugpjūčio 6-osios naktį ir „Orlen Lietuva“ gamyklą prie Mažeikių pasiekė rugpjūčio 21-ąją.

Reaktorius montuojamas gamyklos giluminio naftos perdirbimo įrenginyje. Bendrovės vadovas Michalas Rudnickis anksčiau teigė, kad įrenginys gamybą pavers efektyvesne ir leis ateityje dirbti pelningai, nepriklausomai nuo ekonominės situacijos pasaulyje.

Projekto generalinė rangovė yra Didžiosios Britanijos „Petrofac International“. Gamyklos modernizavimo vertė siekia apie 970 mln. eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Geriausia investicija – rūpinimasis savo sveikata
Reklama
Leiskite sau pasijusti geriau
Reklama
„Huawei Watch Fit 3“ – laikrodis, skatinantis pozityvius sveikatos įpročius
Reklama
Pekla ar gyvybės pradžia? Atskleidė, kaip kiekvienas grožio entuziastas gali prisidėti prie pelkių išsaugojimo
Užsisakykite
15min naujienlaiškius