-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„LG Cargo“ šiemet prognozuoja iki 12 proc. krovinių kritimą

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimo įmonė „LG Cargo“ prognozuoja, kad dėl koronaviruso ir kitų nepalankių veiksnių krovinių apimtys šiemet smuks  7-12 proc.
Krovininiai vagonai
Krovininiai vagonai / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Per tris šių metų mėnesius „LG Cargo“ pervežė 12,084 mln. tonų krovinių – 12 proc. mažiau nei tuo pat laiku pernai. Vien kovo mėnesį, palyginti su pernai kovu, krovinių srautas smuko 6,7 proc. iki 4,332 mln. tonų.

Pasak „LG Cargo“ vadovo Egidijaus Lazausko, kovo mėnesį krovinių srautui postūmį suteikė grūdinių kultūrų bei baltarusiškų trąšų pervežimai.

„Yra nemaža dalis judančių grūdinių kultūrų, nes jos vis tiek yra sukaupiamos. Taip pat matome baltarusiškų trąšų didesnį kiekį, lyginant su sausiu, kai visiškai praktiškai nevažiavo. Čia yra esminiai du faktoriai“, – BNS sakė E.Lazauskas.

„Mes matome, kad atsigauname šiek tiek ir gegužės mėnesį matysime realią situaciją, kaip mes tuos metus užbaigsime. Kol kas kreivės rodo, kad mes iš didžiosios duobės išlipame“, – pridūrė jis.

„LG Cargo“ skaičiuoja, kad šiemet dėl koronaviruso ir kitų nepalankių faktorių krovinių pervežimai kris 7-12 proc. Pernai pervežta 55,2 mln. tonų krovinių.

Per tris šių metų mėnesius „LG Cargo“ pervežė 12,084 mln. tonų krovinių – 12 proc. mažiau nei tuo pat laiku pernai.

Pagal optimistiškesnį scenarijų, pagal kurį viruso įtaka tęsis iki ketvirtojo ketvirčio, krovinių pervežimai kristų 7 proc. iki 51,4 mln. tonų, pagal labiau pesimistinį, kai neigiamų veiksnių įtaka truktų iki metų pabaigos, – 12 proc. iki 48,4 mln. tonų.

„Aš nenorėčiau tai vadinti vien viruso įtaka. Yra keli faktoriai. Dėl to, kad yra virusas, atsiranda kiti faktoriai, kurie šį efektą padaugina“, – sakė E.Lazauskas.

„Jei šnekame apie mažesnį šviesių naftos produktų naudojimą, tai įsuka kitą ratą, tada kitos sritys, kurios naudoja tą produktą, pradeda stagnuoti, tada pas juos problemos atsiranda ir taip toliau. Čia yra sniego gniūžtės efektas“, – teigė jis.

„LG Cargo“ prognozuoja, kad krovinių pervežimai šiemet kris beveik visuose pagrindiniuose segmentuose, o viruso įtaka gali siekti 11-19 proc. per mėnesį.

Šviesių naftos produktų pervežimai antrąjį ir trečiąjį ketvirčiais turėtų kristi apie 11 proc., trąšų – apie 16 proc., metalų poreikis – 18 proc., sumažėjusios statybų apimtys taip pat mažina cemento, skaldos ir kitų medžiagų paklausą, dėl ko jų pervežimai gali kristi apie 6 proc.

Tačiau E. Lazauskas sako matąs pakilimą pervežant grūdines kultūras, nes šiemet dėl šiltos žiemos nusimato geras derlius.

„Apie grūdus kalbant, tai yra vienas iš produktų, kurį, matydami visą rinkos kritimą, matome didžiausią potencialą šiais metais. Šilta žiema, panašu, prives prie 20 proc. didesnio derliaus ir tai yra vienas iš nedaugelio produktų, kuriuose mes matome kilimą, nepaisant netgi koronaviruso konteksto“, – sakė „LG Cargo“ vadovas.

Nesėkmingiausias įmonei buvo sausis, kai Rusijai ir Baltarusijai nesutariant dėl naftos importo bei sumažėjus trąšų paklausai, krovinių srautas sumažėjo 24,1 proc. iki 3,821 mln. tonų.

Praėjusiais metais „LG Cargo“ pervežė 55,2 mln. tonų krovinių – 3 proc. mažiau nei 2018-aisiais (56,8 mln. tonų).

29 proc. pernai pervežtų krovinių sudarė cheminės ir mineralinės trąšos, 25 proc. – nafta ir jos produktai, 15 proc. – statybinės medžiagos, 12 proc. – maisto ir augalinės kilmės produktai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius