Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Linava“: vežėjams pradeda kritiškai trūkti vairuotojų

Transporto sektoriaus įmonės skambina pavojaus varpais, nes sparčiai artėja prie kritinės ribos – po kelių mėnesių trūks dar daugiau vairuotojų ir nebeliks kam sėsti prie vilkikų vairo. Trūksta ne tik lietuvių, bet ir vairuotojų iš užsienio šalių, o dėl besitęsiančios koronaviruso (COVID-19) pandemijos užsienio vairuotojams norint gauti darbo vizas Lietuvoje procedūros pailgėjo iki pusmečio. Tad vežėjai prašo ne tik Vyriausybės pagalbos, bet ir kviečia žmones darbintis transporto įmonėse vairuotojais, rašoma Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ pranešime spaudai.
Avarija kelyje Prienai–Aukštadvaris
Vilkikai / Arno Strumilos / 15min nuotr.

„Lietuvos nacionalinė automobiliais vežėjų asociacija „Linava“ jau ne kartą kreipėsi į Vyriausybę, Susisiekimo, Socialinės apsaugos ir darbo, Vidaus reikalų ministerijas prašydama spręsti šią problemą ir keisti teisės aktus, kuriais nustatytos maksimalios ribos (kvotos) atvykti dirbti į Lietuvos transporto sektorių vairuotojams iš Ukrainos, Baltarusijos ir kitų ne Europos Sąjungos (ES) šalių.

Tokie reikalavimai numatyti socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakyme, kuris patvirtintas praėjusių metų spalį net neįsiklausius į vežėjų pasiūlymus. Be to, vairuotojai yra įtraukti į profesijų sąrašą, kurių darbuotojų trūksta Lietuvoje“, - rašoma pranešime.

Asociacijos generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo teigimu, transporto sektoriuje visada trūkdavo vairuotojų, bet ypač sudėtinga situacija susidarė nuo šių metų sausio, kai įsigaliojo nauji ribojimai ir į Lietuvą dirbti per metus gali atvykti tik 11 600 vairuotojų iš trečiųjų šalių.

„Akivaizdu, kad tai yra per mažas skaičius – tai netenkina transporto sektoriaus rinkos. Štai vien per sausį ir vasarį jau išnaudota virš 30 proc. šios kvotos – iš užsienio jau atvyko dirbti 4042 tolimųjų reisų vairuotojai, o per artimiausius kelis mėnesius likę skaičiai tiesiog ištirps. Tad labai kviečiame mūsų kraštiečius, ieškančius darbo, darbintis transporto įmonėse vairuotojais, bent jau laikinai, o valstybės institucijų prašome peržiūrėti nustatytus reikalavimus“, – sako Z.Buivydas.

Asociacijos „Linava“ duomenimis, vidutinis vieno vairuotojo atlyginimas 2000 eurų į rankas, o kai kurie vairuotojai uždirba ir kelis tūkstančius eurų.

„Vairuotojų trūkumas – didžiulė problema visiems vežėjams, gabenantiems krovinius ir Lietuvoje, ir už jos ribų. Dar labiau situaciją apsunkina tai, kad reikia laikytis Mobilumo paketo reikalavimų ir vairuotojai turi kas 4 savaites grįžti pailsėti į registracijos šalį. Tai reiškia, kad įmonėms reikia kur kas daugiau vairuotojų, norint išpildyti šį reikalavimą ir organizuoti pamainas. Ypač daug kvotų sumažina vadinamosios įmonės „pašto dėžutės“, kai registracijos dokumentai ir kiti formalumai sutvarkomi Lietuvoje, bet vairuotojai ir transporto priemonės dirba užsienio šalyse, o Lietuvoje fiziškai net nėra jų“, - rašoma pranešime.

„Linavos“ Prezidiumo narys, Socialinių klausimų komiteto pirmininkas Artūras Telmentas tvirtina, kad kritinė situacija susidarys po kelių mėnesių, kai bus išnaudotos visos kvotos, o užsienio šalių vairuotojai dėl pernelyg išsitęsusių procedūrų negali gauti darbo vizų įprastais terminais ir yra priversti laukti beveik pusmetį.

„Ši problema – išsprendžiama, tačiau Vyriausybė turi priimti greitus sprendimus ir padėti transporto sektoriui, kuris išgyvena vis sudėtingesnę ekonominę situaciją. Parašyta daugybė raštų į atsakingas institucijas, daug kartų kalbėta, bet kol kas nepriimti jokie sprendimai, o mums brangi kiekviena diena. Kuo ilgau bus delsiama, tuo didesnius praradimus patirs vežėjai. Juk robotų nepasodinsime už vilkikų vairo. Pavyzdžiui, mechanikų, krovikų ir kito techninio personalo galime rasti Lietuvoje, bet vairuotojų, deja, ne“, – sako A.Telmentas.

„Naujausi statistiniai duomenys irgi neteikia optimizmo. Vasarį Užimtumo tarnyboje registruota 23,9 tūkst. laisvų darbo vietų, o transporto ir saugojimo sektorius yra antroje vietoje pagal trūkstamų darbuotojų skaičių. Šiuo metu transporto įmonėse ieškomų darbuotojų skaičius sudaro net 15,6 proc. bendro ieškomo darbuotojų skaičiaus Lietuvoje“, - rašoma pranešime.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius