Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

„LTG cargo“ iš Ukrainos į Klaipėdą ateityje žada vežti apie milijoną tonų produkcijos

Verslui skundžiantis, kad „Lietuvos geležinkeliai“ nevykdo pažadų dėl ukrainietiškų grūdų vežimo per Lenkiją į Klaipėdos uostą, valstybės valdoma įmonė teigia po kelerių metų planuojanti šiuo maršrutu gabenti apie milijoną tonų žemės ūkio produkcijos. Tuo metu pernai jos pervežta tik 84 tūkst. tonų.
Panerių geležinkelio stotyje sulaikytas galimai baltarusiškų trąšų krovinys
„LTG cargo“ / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Bendrovė daro viską, kas nuo jos priklauso, kad šie kroviniai iš Ukrainos į Klaipėdos jūrų uostą per Lenkiją judėtų sklandžiai“, – teigiama „LTG Cargo“ komentare BNS.

Anot „LTG Cargo“, krovinių gabenimas tarp Ukrainos ir Klaipėdos bei darbas su abiejų šalių klientais yra vienas iš integracijos su Europa ir verslo ryšių diversifikavimo siekių.

„Lietuvos geležinkeliai“ nedidelius ukrainietiškų grūdų kiekius per Lenkiją į Klaipėdos uostą pradėjo gabenti pernai gegužę.

„LTG Cargo“ nurodo, kad pernai šiuo maršrutu pervežta 84 tūkst. tonų žemės ūkio produkcijos, o pirmąjį šių metų ketvirtį – 7,7 tūkst. tonų. Su dabartiniais pajėgumais bendrovė per metus galėtų pervežti 200 tūkst. tonų šio krovinio.

„Vertinant dabartines infrastruktūros Lenkijoje ir Ukrainoje galimybes bei Lenkijoje taikomas fitosanitarijos patikros procedūras, klientams pageidaujant bendrovė per metus galėtų pervežti iki 200 tūkst. tonų žemės ūkio produkcijos“, – nurodo bendrovė.

Anot jos, siekiant didinti pervežimus per Lenkiją ieškoma įvairių sprendimų, o efektyviau išnaudojant infrastruktūrą bei krovinių patikrą per metus pervežamų produktų kiekis galėtų augti iki 350 tūkst. tonų, o vėliau – iki milijono tonų.

„Numačius platesnio masto investicijas į infrastruktūros pajėgumų vystymą, per kelerius metus iš Ukrainos į Lietuvą būtų galima pasiekti apie 1 mln. tonų siekiančias žemės ūkio produkcijos pervežimų apimtis. Pervežimų tarp Lietuvos ir Ukrainos per Lenkiją plėtra yra „LTG Cargo“ prioritetas“, – tikina bendrovė.

Kroviniai gabenami ir atgaliniu maršrutu: pernai iš Lietuvos į Ukrainą per Lenkiją pervežta 120 tūkst. tonų naftos ir jos produktų, o per tris šių metų mėnesius – 72 tūkst. tonų.

Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos „Bega“ generalinis direktorius Laimonas Rimkus praėjusią savaitę BNS sakė, kad „Lietuva geležinkeliams“ nevykdant pažadų dėl žemės ūkio produkcijos pervežimų, jų krova uoste smarkiai sumažėjo.

Įmonės vadovo manymu, per beveik metus Lietuva nesugebėjo susitarti dėl sklandaus ukrainietiškų grūdų pervežimo į Lietuvą per Lenkiją, dėl dabar neišnaudoja geros galimybės padidinti uoste mažėjančią krovą.

Susisiekimo ministras Marius Skuodis teigia, kad ukrainietiškus grūdus geležinkeliu sklandžiai gabenti į Lietuvą per Lenkiją trukdo krovininio transporto eilės Ukrainos–Lenkijos pasienyje, tačiau nuolat ieškoma sprendimų, kaip šių krovinių srautą padidinti.

Svarbiausias šio maršruto iššūkis yra skirtingos geležinkelių vėžės – Ukrainoje ir Lietuvoje tebenaudojama rusiška, o Lenkijoje – europietiška vėžė, dėl to pasienyje tenka keisti sąstatų riedmenis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Lidl“ parduotuvėse – išskirtinės „UEFA EURO 2024“ kortelės: kviečia surinkti visą kolekciją
Reklama
Lauko baldų ekspertas P.Kelbauskis pataria, kaip lengvai įsirengti lauko terasas ir nepermokėti
Reklama
Sutelktinio finansavimo ir tarpusavio skolinimosi platformos – ką reikia žinoti renkantis, kur investuoti
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius