Neigiamos įtakos turėjo silpnas pasaulio prekybos augimas praėjusiais metais, siekęs vos 0,9 procento.
Silpnesnis verslas ir vartotojų pasitikėjimas kartu su sumažėjusiais eksporto užsakymais taip pat prisidėjo prie oro transportu gabenamų krovinių apimties mažėjimo.
IATA pažymėjo reginti ženklų, kad verslo pasitikėjimas ir užsakymų skaičius 2020 metais gali didėti.
Taip pat pareiškime teigiama, kad dar per anksti kalbėti apie tai, kokias ilgalaikes pasekmes sukels apribojimai, susiję su koronaviruso protrūkiu.
„Kalbant apie galimą koronaviruso įtaką pasaulio ekonomikai, atsidūrėme nežinomoje teritorijoje. Visi įvesti apribojimai, žinoma, kliudys ekonomikos augimui. Ir, be abejo, 2020 metai bus dar vieni oro krovinių rinkai sunkūs metai“, – teigė organizacijos vadovas Alexandre‘as de Juniacas.
Visuose pasaulio regionuose, išskyrus Afriką, praėjusiais metais sumažėjo oro krovinių srautai. Įskaitant Azijos ir Ramiojo vandenyno regioną, rodiklis susitraukė 3,5 proc., Viduriniuose Rytuose – 3,4 proc., Šiaurės Amerikoje – taip pat 3,4 proc., Europoje – 1,1 proc., Lotynų Amerikoje – 5,3 procento. Afrikoje šis rodiklis padidėjo 10,3 procento.
Gruodį, palyginti su tuo pačiu 2018 metų mėnesiu, oro krovinių apimtys pasaulyje sumenko 2,7 procento.
IATA atstovauja 290 oro linijų bendrovių visame pasaulyje, kurioms tenka apie 82 proc. viso oro kelionių.