Iki 2033 metų, kai aš švęsiu savo šimtąjį gimtadienį, šalyje bus plačiai taikomas draudimas naudoti automobilius, ypač Londono centre.
„U3-X“ - segvėjaus ir vienračio derinys. |
„Iki 2033 metų, kai aš švęsiu savo šimtąjį gimtadienį, šalyje bus plačiai taikomas draudimas naudoti automobilius, ypač Londono centre. Transporto priemonių forma stipriai pasikeis. Dauguma jų bus elektrinės ir savo veikimo principu primins dabar naudojamus segvėjus“, – pasakojo R. Rogersas.
Šiuo metu svarstomi planai dalį Braitono gatvių skirti pėstiesiems. Dar 2011 m. buvo pateiktas siūlymas dalį centrinės Oksfordo dalies padaryti pėsčiųjų zona, tačiau jis buvo atmestas. Londone planuota pėstiesiems skirti Parlamento aikštę ir jos prieigas.
Devintojo praėjusio amžiaus dešimtmečio viduryje R.Rogersas aktyviai reiškė nepasitenkinimą, kad miesto ateitį lemia komerciniai rinkos dalyvių poreikiai, bet ne visuomenės interesai.
1986 m. jis siekė, kad visa Trafalgaro aikštė būtų paversta pėsčiųjų zona. Šalia einančią judrią gatvę architektas siūlė perkelti po žeme. Taip būtų sukurtas didelis parkas ant Temzės upės kranto. Pasiūlymas buvo atmestas kaip nepraktiškas.
Šį pasiūlymą R. Rogersas pakartojo 2005 m. primindamas, kad miestas turi būti draugiškas žmogui ir skirtas vaikščiojimui bei važinėjimui dviračiais. Šį kartą buvo atmestas ne visas pasiūlymas. Idėja gatvę gražioje miesto dalyje paslėpti po žeme jau greitu metu gali virsti realybe.
wikipedia.org nuotr./Trafalgaro aikštė |
Automobilių draudimas Londono centrą turėtų paversti saugia ir malonia gyvenimui zona. „Praeityje mes padarėme daug klaidų nebandydami įsivaizduoti Londono transporto ateities. Ką mes darysime su laisvomis miestų teritorijomis? Tikėkimės, kad jos taps žmonėms, o ne automobiliams skirtais plotais“, – sakė R. Rogersas.