Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Sumažėjus keleivių srautams, Kinijoje į dangų nekyla du trečdaliai orlaivių

Kinijos oro linijų bendrovės yra priverstos smarkiai apriboti savo veiklą dėl koronaviruso protrūkio, šalies institucijoms ėmusis griežtų priemonių suvaržyti turizmą ir dėl to mažėjant keleivių srautams.
Kinijoje plinta SARS viruso atmaina
Kinijoje plinta SARS viruso atmaina / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Šiuo metu skrydžių neatlieka apie du trečdaliai Kinijos oro linijų bendrovių lėktuvų, rašo verslo leidinys „The Financial Times“ (FT).

Kinijos Civilinės administracijos duomenimis, per laikotarpį nuo sausio 27 dienos – Naujųjų metų pagal Mėnulio kalendoriuje švenčių pradžios – iki vasario 12 dienos keleivių skaičius buvo 10,21 mln., t. y. 70 proc. mažiau nei tuo pačiu laikotarpiu prieš metus.

Civilinės administracijos duomenimis, vidutinis orlaivių užimtumas šiuo laikotarpiu buvo mažesnis nei pusė vietų.

Staigus keleivių srautų sumažėjimas privertė oro linijų bendroves sumažinti maršrutų skaičių o dalį pilotų išleisti neapmokamų atostogų. Pasak pramonės ekspertų, visoje Kinijoje neskraido iki 70 proc. orlaivių.

Trys didžiausios Kinijos oro transporto bendrovės – „Air China“, „China Eastern Airlines“ ir „China Southern Airlines“ – yra pajėgios išspręsti šią problemą, tačiau mažoms įmonėms, turinčioms didesnę skolų naštą, gali iškilti reali grėsmė, jei koronaviruso epidemija užtruks, perspėja analitikai.

„Situacija nenuspėjama, – pažymėjo analitikas Ivanas Su iš „Morningstar“. – Didžiosios oro linijų bendrovės, valstybinės oro linijų bendrovės, susidoros su sunkumais, jei koronaviruso plitimas bus sustabdytas per ateinančius 1–2 mėnesius.“

Tuo tarpu Kinijos oro linijų konglomeratas „HNA Group“, kuriam priklauso kelios oro linijų bendrovės, gali susidurti su rimtais finansiniais sunkumais, jei keleivių srautai per artimiausius tris mėnesius negrįš į normalų lygį, pranešė FT šaltinis iš Kinijos Civilinės administracijos Civilinės aviacijos mokslo technologijų akademijos.

Pasak šaltinio, HNA turi daug skolų, o didėjančios problemos gali priversti konglomeratą parduoti dar vieną savo turto dalį.

Mažoms Kinijos oro linijoms gali pritrūkti grynųjų pinigų, jei epidemija užtruks, perspėjo „UBS China“ analitikas Erikas Linas.

„Galiausias valstybei gali tekti jas gelbėti“, – pridūrė jis.

Kinijos miestų ir provincijų vyriausybės turi maždaug 20-ies regioninių oro linijų bendrovių akcijų ir tikimasi, kad palaikys jas iškilus sunkumams, rašo FT.

Visgi tai gali sukelti daryti finansinį spaudimą Kinijos vietos institucijoms, kurios jau dabar susiduria su didele skolų našta, įspėja ekspertai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius