Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Susisiekimo ministras: yra trys variantai, kaip padėti eksportuoti Ukrainos grūdus

Milijonai tonų grūdų iš Ukrainos galėtų būti eksportuojami traukiniais į Lenkiją, per Baltarusiją į Baltijos uostus arba jūra, atlaisvinus Odesos uosto blokavimą, Leipcige vykstančiame Tarptautiniame transporto forume kalbėjo susisiekimo ministras Marius Skuodis. Tačiau pirmos dvi opcijos, jo teigimu, turi didelių iššūkių.
Kviečiai
Marius Skuodis / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

„Ukraina yra svarbi grūdų ir kitų žemės ūkio produktų eksportuotoja. Šie produktai reikalingi pasaulinei rinkai, pakaitalų mes nerasime. Jeigu pažiūrėsime į praėjusių metų Ukrainos derlių, šalis turi beveik 30 mln. tonų grūdų, kuriuos reikia eksportuoti“, – Leipcige vykstančiame Tarptautiniame transporto forume surengtoje spaudos konferencijoje kalbėjo M.Skuodis.

„Nepaisant karo, nuolatinio apšaudymo, darbo jėgos trūkumo, kitų iššūkių, šių metų derlius gali pridėti dar 50 mln. tonų“, – kalbėjo jis.

Anot ministro, didžiausias grūdų importuotojas Egiptas importuoja 13 mln. tonų, Kinija – 10 mln. tonų. Jungtinių Tauto maisto programose beveik pusė viso maisto atkeliauja iš Ukrainos.

„Dėl Rusijos vykdomos Ukrainos laivų blokados, mes mes patiriame didžiulį maisto kainų kilimą. Tai destabilizuoja viso pasaulio apsirūpinimą maistu“, – kalbėjo ministras, išvardindamas tris opcijas, kaip eksportui skirtus žemės ūkio produktus iš Ukrainos būtų galima išvežti į užsienio šalis.

Pirmasis variantas, eksportuoti grūdus geležinkeliu į Vakarus, į Lenkiją sukeltų daug iššūkių dėl nevienodų geležinkelio sistemų, todėl tokiu būdu būtų galima išvežti ribotą kiekį grūdų.

Antroji opcija – eksportuoti produktus geležinkeliu per Baltarusiją į Baltijos šalių uostus, kurie, anot ministro, būtų pasiruošę tuos produktus perkrauti. „Tačiau žinome, ką Baltarusija daro. Ši šalis įsitraukė į karą prieš Ukrainą leisdama Rusijos kariuomenei atakuoti iš jos teritorijos. Neminint, ką turėjome prieš metus – jėga nutupdytą „Ryanair“ lėktuvą, daugybę migrantų, kurie buvo surenkami ir stumiami per ES sieną“, – kalbėjo ministras pabrėždamas, kad ši opcija neatrodo reali, nes tarptautinė bendruomenė Baltarusijai negali daryti jokių nuolaidų.

Trečioji išeitis būtų atblokuoti Ukrainos jūrų uostus, pradedant nuo Odesos. „Tai galėtų padėti spręsti kiekio problemas <...> ir tik tada mes galėsime užsitikrinti apsirūpinimą maistu“, – kalbėjo ministras.

Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Marius Skuodis
Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Marius Skuodis

Nors Rusijos sausumos kariuomenė Odesos nepasiekė, agresorės laivai blokuoja šį ir kitus Ukrainos uostus iš jūros.

Spaudos konferencijoje Lenkijos, Kanados, Jungtinės Karalystės, Jungtinių Valstijų ir Vokietijos transporto ministrai pasmerkė Rusijos veiksmus Ukrainoje ir pabrėžė infrastruktūros svarbą šalies nepriklausomybei ir vystymuisi.

Gegužės 18-20 d. vykstančiame forume daug dėmesio bus skiriama tolesnės paramos Ukrainai teikimui ir jos transporto infrastruktūros atstatymo klausimams, taip pat susisiekimo inovacijų plėtrai ir pasaulinių tiekimo grandinių diversifikavimui, atsižvelgiant į šiandienos klimato kaitos ir saugumo iššūkius.

Susitikimuose, apskritojo stalo diskusijose ir sesijose bus tariamasi dėl tolesnės paramos Ukrainai, logistikos kanalų atvėrimo šios šalies krovinių eksportui į Europos ir pasaulio rinkas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius