Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vežėjai susikibo dėl 6,5 mln. eurų: kaulija iš „Linavos“, bet ji nesijaučia niekam skolinga

„Linava“ iš tarptautinės vežėjų asociacijos IRU atgaus per 6,5 mln. eurų. Kai kurie vežėjai siunta, mat tikina, kad šie pinigai priklauso jiems ir „Linava“ šiuos pinigus turėtų padalinti. O pastaroji juos panaudos draudimo įmonės steigimui. Negana to, teiginius, esą kažką yra skolinga vežėjams, vadina šmeižtu ir reikalauja atskleisti žurnalistų informacijos šaltinius.
Vilkikai kelyje „Via Baltica“
Vilkikai kelyje „Via Baltica“ / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Valdžia nauja, o bėdos – senos. Anksčiau „Linavos“ opozicijoje buvęs dabartinis jos prezidentas Erlandas Mikėnas piktinosi tvarka, kaip asociacija tvarkosi su savo pinigais, kaip vežėjams yra dalijamos lėšos.

Dabar kritikos strėlės sminga į jį, mat asociacija nesiruošia vežėjams grąžinti už TIR knygeles permokėtų lėšų. E.Mikėnas tikina, kad „Linava“ nieko vežėjams nėra skolinga ir atiduoti nieko neprivalo.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Erlandas Mikėnas
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Erlandas Mikėnas

Vilkikų savininkai jau ne kartą skundėsi drakoniškomis draudimo kainomis – kai kurie draudikai per metus už transporto priemonę esą paprašo ir iki 20 tūkst. eurų. Dėl to „Linava“ jau seniai paskelbė apie planus kurti savo draudimo bendrovę, o dabar jau, regis, atsirado ir pinigų – tai 6,5 milijono IRU Lietuvai sugrąžintų eurų, kurių dalis jau yra pervesta „Linavai“.

Tačiau ne visi vežėjai sutinka, kad draudimo bendrovės steigimui būtų panaudoti būtent šie pinigai, kuriuos, tikėjosi jie, pavyks susigrąžinti.

„Linava“ nuo klausimų apskritai išsisukinėja, kalba apie šmeižtą ir primygtinai prašo žurnalistų atskleisti savo informacijos šaltinius dėl „Linavos“ gerovės.

Netikėtai pasipildė biudžetas

2017 metais „Linava“ iš Ženevoje įsikūrusios tarptautinės vežėjų asociacijos IRU gavo jau per 4 milijonus eurų, ir viliasi netrukus gauti dar apie pusantro milijono. Visi šie pinigai, remiantis ankstesne praktika, turėjo būti sugrąžinti vežėjams, nes tai yra jų pinigai, kuriuos įmonės sunešė į tarptautinę asociaciją, pirkdamos TIR knygeles.

Gruodžio viduryje vykusio kongreso metu vežėjai buvo informuoti, kad pernai IRU pervedė „Linavai“ 2,4 mln. Šveicarijos frankų (apie 2,01 mln. eurų) – tai draudimo bendrovės AON pinigai, kuriuos draudikui teko grąžinti asociacijoms teismui pripažinus, kad AON padarė žalą TIR sistemos nariams, pirkusiems TIR knygeles 1996–2000 metais.

Dar 3,7 mln. frankų (3,22 mln. eurų) į „Linavos“ sąskaitą įkrito tuomet, kai IRU auditas nustatė neteisingai apskaitytas draudimo įmokų lėšas už paduotas TIR knygeles per 1995–2015 m. Dar 1,3 mln. frankų (1,13 mln. eurų) turėtų į „Linavos“ sąskaitą įkristi netrukus.

Taigi per „Linavą“ vežėjams sugrįš apie 6,5 mln. eurų. Kai kurios įmonės tikėjosi, kad šias lėšas, kaip ir 2011 metais iš IRU gautus 2,5 mln. eurų, jie pasidalins – smulkesni gaus po kelis tūkstančius, o stambesni vežėjai ir po keliasdešimt tūkstančių eurų.

Kongresas galėjo priimti nutarimą išdalinti šiuos pinigus žalą patyrusiems TIR sistemos vartotojams, tačiau to nepadarė. Juolab kad precendentas jau yra – 15min išsamiai aprašė, kaip anksčiau iš IRU gauti pinigai buvo grąžinami vežėjams. Tuomet dabartinis „Linavos“ prezidentas Erlandas Mikėnas buvo asociacijos opozicijoje ir piktinosi pinigų grąžinimo tvarka.

IŠSAMIAU SKAITYKITE ČIA: „Linavos“ schema: Lietuvos vežėjų milijonai nusėda bankrutuojančiose bendrovėse

Tačiau „Linava“ sujaukė tokius vežėjų planus ir sumąstė už juos kurti draudimo bendrovę. Šių metų asociacijos biudžete numatyta 6,5 mln. eurų „nenumatant jokių asociacijos kongresui teisių šią draudimo bendrovę toliau valdyti ir kontroliuoti“.

Tai piktina kai kuriuos vežėjus, ypač tuos, kurie nepritaria draudimo bendrovės steigimui.

Vežėjas pinigus tikėjosi įsidėti į kišenę

Nedidelę transporto įmonę turintys Gedas (tikrasis vardas, pavardė ir interesai redakcijai žinomi) nesidžiaugia „Linavos“ sprendimu 6,5 mln. eurų ne išdalinti vežėjams, o panaudoti juos draudimo įmonės steigimui.

„Sutinku, kurkite bendrovę, kas norite. Bet tada kvieskime vežėjus, kurie yra galingi, turi po 1000 automobilių ar po 500. Aš jiems sakiau – jūs turite 60 stambių vežėjų, susimeskit po 100 tūkst. eurų, ir turėsite 6 mln. eurų įstatinio kapitalo, už juos ir kurkit draudimo bendrovę“, – 15min dėstė Gedas.

Pasak jo, pinigai yra imami iš TIR sistemos, o ne visi vežėjai yra į ją įnešę pinigų, tarkime, keleivių vežėjai, taip pat į Rytus nevažiuojantys, o Vakaruose dirbantys vežėjai TIR knygelių neperka, todėl jiems iš IRU sugrąžinti pinigai ir nepriklauso. Dėl šios priežasties, jo manymu, sąžininga būtų pakviesti vežėjus prisidėti savo lėšomis prie tokios įmonės steigimo, jeigu tik jiems toks naujas draudikas atrodo reikalingas.

„Šitie didieji dabar nori įkurti draudimo bendrovę. Tai kur teisybė? Arba tada turėtume bent jau žinoti, kad mūsų draudimo bendrovėje yra tiek ir tiek akcijų, jeigu noriu, aš parduodu tas akcijas. Bet žmogus turi jaustis savininku. Dabar iš jo atėmė pinigus ir nubalsavo, kad už jo pinigus nori kurti draudimo bendrovę“, – kalbėjo vežėjas.

„Linava“ reikalauja atskleisti šaltinius

15min pasiteiravo „Linavos“, kodėl asociacija iš IRU susigrąžintų lėšų nusprendė neatiduoti vežėjams ir ar būtent tie pinigai bus panaudoti draudimo įmonės steigimui. Tačiau asociacija visus 15min jai paminėtus faktus vadina šmeižtu, tikina, kad nėra „jokių pinigų“ ir reikalauja atskleisti savo informacijos šaltinį.

„Reaguodami į Jūsų klausimą, visų pirma, norime atkreipti Jūsų dėmesį į tai, kad Jums galimai sąmoningai teikiama klaidinga ir tikrovės neatitinkanti informacija, kuria siekiama menkinti „Linavos“ reputaciją. Tiksliau, visiškai nepagrįstai ir klaidingai yra teigiama, jog Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ iš Tarptautinės vežėjų sąjungos gavusi vežėjų pinigus, kurių jiems negrąžina. Tai netiesa. Apskritai, toks elgesys Lietuvos nacionalinei vežėjų automobiliais asociacijai „Linava“ būtų visiškai nepriimtinas ir nesiderintų su jos puoselėjamomis vertybėmis“, – laiške 15min rašo asociacijos astovas spaudai Vytautas Kleinauskas.

Taip pat nėra ir jokių kitų pinigų, kuriuos Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ privalėtų grąžinti savo nariams, – aiškina asociacija.

Laiške taip pat teigiama, kad IRU nėra grąžinusi „vežėjams pinigų, kuriuos būtų gavusi „Linava“.

„Taip pat nėra ir jokių kitų pinigų, kuriuos Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ privalėtų grąžinti savo nariams“, – rašoma laiške.

Toliau rašoma apie pagarbą savo nariams, tikinama, kad, jeigu asociacija tik turėtų vežėjams priklausančių pinigų, tai iškart juos ir grąžintų. Tačiau tokių lėšų esą nėra gavusi, o savo turto dalinti nesiruošia. Draudimo bendrovę „Linava“ žada steigti išskirtinai iš savo turto.

„Galiausiai, atsižvelgdami į aukščiau pateiktą informaciją, maloniai Jūsų prašome aiškiai nurodyti ir atskleisti asmenis, kurie Jums pateikė klaidingą ir tikrovės neatitinkančią informaciją apie „Linavą“. Ši informacija yra būtina, ne tik siekiant užkirsti kelią galimam „Linava“ teisių pažeidimui, bet ir skatinti glaudesnį „Linavos“ narių bendradarbiavimą", – rašoma „Linavos“ laiške.

15min uždavė „Linavai“ ir daugiau papildomų klausimų, tačiau asociacija į juos atsakyti nesiteikė.

Vyksta pokalbiai dėl įmonės steigimo

Lietuvos bankas preliminariai kalba su „Linava“ dėl draudimo bendrovės steigimo, tačiau kol kas asociacija dar nėra pateikusi oficialaus prašymo.

„Norint steigti draudimo bendrovę, reikėtų atkreipti dėmesį į teisės aktuose numatytus reikalavimus, pavyzdžiui, draudimo bendrovės įstatinis kapitalas negali būti mažesnis kaip 1 mln. eurų, draudimo įmonės steigėjai ir akcininkai privalo būti nepriekaištingos reputacijos, o vadovai – dar ir turėti kvalifikaciją bei patirtį, leidžiančią tinkamai eiti pareigas“, – 15min sakė Vilija Petronienė, Lietuvos banko Licencijavimo skyriaus viršininkė.

Minimalaus kapitalo reikalavimas bendrovei, vykdančiai transporto priemonių vairuotojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo veiklą, sudaro ne mažiau nei 3,7 mln. eurų, – aiškino Lietuvos banko specialistė.

Pasak jos, įsteigus draudimo bendrovę, ji turi turėti pakankamai nuosavų lėšų, kad galėtų tenkinti kapitalo reikalavimus.

„Pavyzdžiui, minimalaus kapitalo reikalavimas bendrovei, vykdančiai transporto priemonių vairuotojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo veiklą, sudaro ne mažiau nei 3,7 mln. eurų“, – teigė specialistė.

Ji pridūrė, kad „su draudimo bendrovę norinčios steigti „Linavos“ atstovais vyksta preliminarūs pokalbiai, tačiau oficialaus prašymo steigti draudimo bendrovę nesame gavę.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius