Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Wizz Air“ vadovas J.Varadi: maršrutai nutraukiami ne dėl konkurencijos su „Ryanair“

Konkurencija tarp „Wizz Air“ ir „Ryanair“ seklioje Lietuvos rinkoje keleiviams tik kelia ūpą – bilietų kainų karai, išpardavimų akcijos, stumdymasis dėl populiariausių maršrutų. Tai – laisvos rinkos vaisiai, kuriuos apkartina nutraukiami maršrutai. Pernai „Wizz Air“ nustojo skristi šešiomis kryptimis iš Lietuvos, kai kurie skrydžiai liko sezoniniai, dingo lūkesčių nepateisinę maršrutai.
Jozsef Varadi
Jozsefas Varadi / Luko Balandžio / 15min nuotr.

„Wizz Air“ vadovas Jozsephas Varadi, neseniai Vilniuje dalyvavęs „Air Convention Europe 2019“ renginyje, vis tik nesieja nukarpytų skrydžių su „Ryanair“ konkurencija. Pasak jo, orlaivių trūkumas bei „Boeing“ bėdos su „Max“ lėktuvu privedė prie situacijos, kad kai kuriuos maršrutus tenka atšaukti ir kreipti lėktuvus į pelningesnes vietas.

Apie tai – 15min pokalbis su Vengrijos skrydžių bendrovės vadovu.

Mes turite numatyti prioritetinius maršrutus, taigi perkeliame turimus orlaivius kitur. Todėl kartais tenka kai kuriuos maršrutus nutraukti, – sako J.Varadi.

– Kaip jūs apibūdintumėte konkurencinę kovą su „Ryanair“ Rytų Europos, Baltijos šalyse, kai nauji skrydžiai tomis pačiomis kryptimis paskelbiami tą pačią valandą arba kitaip bandoma išstumti konkurentą? Maršrutus nutraukia tai „Ryanair“, tai „Wizz Air“.

– Mes su „Ryanair“ konkuruojame jau daug metų, ir ne tik Lietuvoje, bet ir Lenkijoje, Vengrijoje, ir kitur. Bet maršrutų nutraukimas nėra susijęs su šia konkurencija, tai nėra pasekmė konkurencinės kovos su „Ryanair“.

„Ryanair“ ir „WizzAir“ avialinijos
„Ryanair“ ir „WizzAir“ avialinijos

Mūsų konkurentai taip pat uždaro daug maršrutų konkuruodami su mumis, bet taip pat ir dėl kitų priežasčių. Mes toliau investuojame į maršrutus ir siekiame, kad jie būtų pelningi, bet jei jie tokie netampa, mes priimame tam tikrus sprendimus. Taip veikia verslas.

– „Wizz Air“ praėjusiais metais nutraukė šešis maršrutus iš Vilniaus, šįmet taip pat neskrendama kai kuriomis kryptimis. Kokią jūs matote maršrutų plėtros ateitį Lietuvoje?

– Šiuo metu susidarė tokia situacija, kad trūksta orlaivių, ir tai susiję ne su mūsų politika, o su „Airbus“, kurie nepateikia orlaivių laiku dėl susidariusios paklausos. Todėl mes turite numatyti prioritetinius maršrutus, taigi perkeliame turimus orlaivius kitur. Todėl kartais tenka kai kuriuos maršrutus nutraukti. Tokia situacija, beje, gali tęstis ir toliau, kitais metais, ir tai dėl orlaivių tiekimo sutrikimų.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Jozsefas Varadi
Luko Balandžio / 15min nuotr./Jozsefas Varadi

Mes Vilniuje, žinoma, liekame, tačiau susiklosčius tokiai situacijai turime tinkamai paskirstyti orlaivius. Į Lietuvą žiūrime su ilgalaike perspektyva.

– Ar jūs pastebite, kaip maršrutų geografiją ir skrydžių dažnį keičia gyventojų migracija? Pavyzdžiui, skrydžių į Londoną kai kur jau mažėja, o štai į Ukrainą – auga, ir ne tik dėl turizmo.

– Migracijos kryptys visada keičiasi, ir tai vyksta jau daugybę metų, migracijos srautai keitėsi per amžius. Žmonės tai migruoja į Vakarus, tai į Šiaurę, taigi tai keičia ir srautus.

Kalbant konkrečiai apie Lietuvą, tai čia yra trys skirtingi keleivių srautai – tie, kurie vyksta dirbti ir čia grįžta aplankyti artimųjų, taip pat auganti ekonomika augina turizmą, todėl vis daugiau Lietuvos gyventojų skrenda svetur. Ir dar vienas – Lietuva tampa vis patrauklesnė turistams, o tai augina atvykstamąjį turizmą.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Jozsefas Varadi
Luko Balandžio / 15min nuotr./Jozsefas Varadi

Ką mes stengiamės nuveikti? Tai suprasti šiuos srautus, stebėti pokyčius, numatyti būsimą keleivių elgesį, pasirinkimus.

– Kokią matote galimą įtaką skrydžiams, jei įvyks kietasis „Brexit“?

– Nemanau, kad kuris nors „Brexit“ scenarijus galėtų paveikti skrydžius tarp ES ir Didžiosios Britanijos. Jei spalio 31 d. įvyks atsiskyrimas, keleiviai nepastebės to. Galbūt dėl „Brexit“ atsiras daugiau konsolidavimo galimybių, „Wizz Air UK“ galbūt taptų konsoliduojančia platforma Jungtinėje Karalystėje. Mus domintų galimybė užpildyti rinkos nišas, kurios atsirastų, jei viena ar kita oro bendrovė pasitrauktų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius