-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuviai kuria JAV duomenų rinką keičiantį startuolį

Lietuvoje esame įpratę, kad interneto amžiuje savo asmens duomenis saugiai galime pasiekti vos keliais mygtuko paspaudimais. Paradoksalu, tačiau interneto gimtinėje JAV dauguma žmonių vis dar susiduria su problemomis, norėdami saugiai ir greitai valdyti savo asmens duomenis. Būtent šią problemą sprendžia sparčiai augantis startuolis „Argyle“, prie kurio kūrimo svariai prisideda ir lietuviai.
Startuolis
Startuolis / 123RF.com nuotr.

„Argyle“ iš įvairių šaltinių surenka ir leidžia vartotojui patogiai valdyti savo užimtumo, atlyginimo, įsipareigojimų ar kitus duomenis. Pagrindinė „Argyle“ rinka yra JAV kur, skirtingai nei Lietuvoje, centralizuotas duomenų rinkimas ir valdymas nėra plačiai paplitęs. Tokie duomenys įprastai naudojami įsidarbinant, skolinantis iš finansų institucijos ar sudarant būsto nuomos sutartis.

Startuolį kuria ir lietuvis Audrius Zujus. Prieš penkerius metus palikęs prestižinį darbą konsultacijų įmonėje „Deloitte“ Londone, Audrius grįžo į Lietuvą dirbti su technologijomis ir šiuo metu kartu su kolegomis iš viso pasaulio vysto „Argyle“.

Organizatorių nuotr./„Argyle” bendraįkūrėjas Audrius Zujus
Organizatorių nuotr./„Argyle” bendraįkūrėjas Audrius Zujus

„Grįžęs į Lietuvą, kūriau startuolius bei dirbau laisvai samdomu technologijų specialistu, padedančiu startuoliams iš viso pasaulio į savo komandą pasikviesti tinkamas kompetencijas turinčius profesionalus. Įsikūriau finansinių technologijų ir inovacijų centre „Rockit“, kuriame susipažinau su daugybe bendraminčių, dirbančių įvairiose srityse. Tai vėliau labai padėjo ieškant naujų idėjų ir galimybių pritaikyti įvairias technologijas“, – sako A.Zujus.

Prieš kelerius metus A.Zujus pradėjo dirbti su prieš tai du sėkmingus startuolius įkūrusiu bei pardavusiu amerikiečiu Shmulik Fishman, kuris ir pasiūlė drauge su jo tautiečiu Billy Mardsen įkurti „Argyle“.

„Sudarant sutartis su darbdaviais, nuomotojais ar banku, žmonėms reikia pateikti patvirtintą informaciją apie buvusias darbo vietas, įsidarbinimo datas bei atlyginimą. Tokia praktika ypač populiari JAV. Taip pat – įsidarbinant didelėse, tarptautinėse įmonėse, saugumo ir kruopštesnės darbuotojų atrankos reikalaujančiuose verslo sektoriuose, kreipiantis į banką dėl paskolos“, – sako A.Zujus.

Anot jo, norėdami pateikti savo duomenis, žmonės susiduria su problema – informacija apie jų užimtumą bei darbo užmokestį laikoma darbdavių sistemose, kurios nėra integruotos ar pritaikytos paprastai naudotis šiais duomenimis.

Surinkti reikalingą informaciją ypač sunku dirbantiems pagal laikinas sutartis, keliose darbo vietose ar užsiimantiems individualia veikla. Paplitęs būdas – padaryti ekrano nuotrauką (angl. screenshot) su darbdavio turima informacija, tačiau tai lėta, nepatogu ir nepritaikoma masiškai.

„Mūsų sukurta platforma ir sprendžia šią problemą. Ji padeda įmonėms ir organizacijoms paprašyti prieigos prie duomenų, o vartotojams greitai ir patogiai tvarkyti savo informaciją bei ją pateikti“, – pasakoja A.Zujus.

Startuolis, dirbantis tik nuotoliniu būdu

Kurdami įrankius šiuolaikiniams darbdaviams ir darbuotojams, „Argyle“ ir patys stengiasi suteikti lanksčias darbo sąlygas ir suburti dinamišką komandą. Startuolis neturi centrinio biuro ir filialų, visi komandos nariai, įskaitant vadovus, dirba nuotoliniu būdu, o darbuotojai daugiausiai bendrauja virtualiai.

„Šiandien mūsų komandoje yra žmonės iš 16 valstybių bei labai skirtingų laiko juostų. Mes, įkūrėjai, esame pratę dirbti su komandomis visame pasaulyje, tad toks darbo modelis nebuvo naujiena. O atėjus pandemijai, nereikėjo prie jo prisitaikyti“, – sako „Argyle“ bendraįkūrėjas.

Pasak A.Zujaus, pagrindinis iššūkis, su kuriuo susiduria įmonės, kurių darbuotojai bendradarbiauja internetu – kokybiška komunikacija ir informacijos sklaida. Kai dirbama ir biure, ir nuotoliniu būdu, darbuotojų, neužsukančių į biurą, nepasiekia visa reikalinga informacija. Dėl šios priežasties jie netampa pilnaverte komandos dalimi, kaip dirbantieji gyvai biure.

„Argyle“ visa informacija valdoma taip, kad būtų prieinama visiems, nesvarbu, kur jie dirbtų. „Darbo vieta nėra svarbi, kol drauge sėkmingai siekiame rezultatų“, – teigia A.Zujus.

Šiuo metu „Argyle“ komandą sudaro nariai iš Lietuvos, Latvijos, Švedijos, Lenkijos, Austrijos, Jungtinės Karalystės, Portugalijos, Ispanijos, Meksikos, Brazilijos, Tailando, JAV ir Naujosios Zelandijos. Pasak A.Zujaus, žmonės randa būdų bendrauti ir megzti darbinius santykius, nepaisant to, fiziškai jie yra greta ar ne.

Vos per metus – dvi stambios investicijos

Startuolis neapsiriboja tarptautine komanda – veikiant globalioje rinkoje, ne tik darbuotojų, bet ir investuotojų paieška vyksta pasauliniu mastu. Pasak A.Zujaus, kiekviena sėkmingai dirbanti įmonė gali konkuruoti globalioje rinkoje. „Manau, jog nuspręsti iš pradžių orientuotis tik į vietinę rinką būtų klaida – negali žinoti, ar tai, ko pasimokei dirbdamas joje, bus pritaikoma globaliai“, – sako jis.

Nepaisant ypač atsargaus investuotojų elgesio, „Argyle“ pavyksta sėkmingai pritraukti lėšų ir pandemijos metu. Vienas iš tokių – „Bain Capital Ventures“, dirbantys su Shopping.com, „LinkedIn“, Jet.com ir „Serving Money“. 2019 m. rugsėjį startuolis pritraukė 2,6 mln. dolerių investicijų, o šiais metais sulaukė 20 mln. dolerių finansinės injekcijos.

Plečiantis programėlės naudotojų ratui ir funkcijoms, startuolio misija ir vizija išlieka ta pati – tapti didžiausiu elektroninius užimtumo bei uždarbio patikrinimus su vartotojų sutikimu siūlančiu paslaugų tiekėju, galinčiu pasiekti ir pateikti duomenis iš bet kokios įmonės ar organizacijos.

Šio tikslo „Argyle“ siekia nuosekliai kurdami įmonės kultūrą. Viena iš svarbiausių vertybių – skaidrumas. „Svarbu kurti atvirumo kultūrą nuo pat pradžių“, – pabrėžia A.Zujus.

Pasaulį keičiančias komandas suburia Vilniuje

Finansinių technologijų ir tvarių inovacijų centro „Rockit“, kurį palaiko „Swedbank“, vadovė Šarūnė Smalakytė teigia, kad čia susibūrusi bendruomenė leidžia drąsias idėjas paversti inovatyviais, pasaulį keičiančiais produktais.

„Mūsų bendruomenę kuria įvairių sričių profesionalai, ne kartą sulaukę pripažinimo Lietuvoje ir pasaulyje. Matyt, ji tuo ir išsiskiria, jog žmonės čia ne tik išsinuomoja darbo vietą, bet bendrauja, o vėliau ima ir kartu dirbti, kurti Lietuvą garsinančius produktus. „Argyle” yra viena tokių sėkmės istorijų. Kai Audrius pradėjo dirbti su šiuo startuoliu, pirmiausia kvietė prisijungti žmones, kuriuos gerai pažinojo ir kuriais pasitikėjo. Džiugu, kad šiandien, net dešimt startuolio darbuotojų yra „Rockit“ bendruomenės nariai”, – teigia Š.Smalakytė.

Organizatorių nuotr./„Rockit“ vadovė Šarūnė Smalakytė
Organizatorių nuotr./„Rockit“ vadovė Šarūnė Smalakytė

Jai antrina A.Zujus, kurio nuomone Vilniuje dirbantys žmonės yra pasaulinio lygio specialistai. „Čia suburta bendruomenė yra labai stipri. Bene su visais „Argyle“ dirbančiais lietuviai susitikau „Rockit“. Tai yra lyg traukos centras, traukiantis smalsius protus ir suburiantis pasaulį keičiančias komandas“, – sako A.Zujus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius