Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Su garsiais mados namų ženklais dirbusi lietuvė: „Tai industrija, apipinta netikrumu bei meilikavimu“

Daugybė merginų svajoja tapti garsiais modeliais ir žengti žinomų prekės ženklų podiumais. Tačiau tokia laimė nusišypso ne kiekvienai. Ne paslaptis, visuomenėje vyrauja stereotipas, kad tik liekna ir nepriekaištingos išvaizdos mergina gali tapti manekene. Visgi tokią nuomonę paneigia su „Louis Vuitton“, „Max Mara“, „Chloe“ dirbusi Ugnė Čižiūnaitė (22). 15min mergina papasakojo apie mados pasaulio užkulisius, nuosavą verslą ir pasikeitusius grožio standartus.
Ugnė Čižiūnaitė
Ugnė Čižiūnaitė / Natalia Koinova, Martyno Siruso, Vinco Alesiaus nuotr.

Ugne, kada pradėjai modelio karjerą?

– Modelio darbą pradėjau būdama vos 12-kos, tačiau tai nebuvo mano gyvenimo siekiamybė, labiau hobis. Iš pradžių nuėjau į modelių mokyklėlę, o vėliau modelių agentūroje iš karto gavau pasiūlymą skristi į Japoniją. 13-kos metų jau pradėjau dirbti užsienyje.

Natalia Koinova nuotr./Ugnė Čižiūnaitė
Natalia Koinova nuotr./Ugnė Čižiūnaitė

Kaip atrodo „modelių pasaulio“ užkulisiai?

– Manau, kad modelių pasaulio užkulisiai kiekvienam dirbančiam ar dirbusiam toje srityje – skirtingi. Sukurti prabangos stereotipai užkulisiuose nelabai egzistuoja, bent jau užsakymų pradžioje. Reikia daug dirbti, mažai miegoti ir valgyti. Dažniausiai klientams svarbu atliktas darbas, jų drabužis, o ne modelio norai, tai yra natūralu.

Merginoms reikia nusiteikti, kad svarbiausias yra produktas, kurį pristato, o ne žmogus. Žinoma, šioje industrijoje gausu pliusų ir naudos – kelionės, kurios praplečia pasaulėžiūrą, mąstymą, daugybė kelyje sutiktų svarbių žmonių ir naudingų kontaktų, kurie praverčia ateityje. Tiesa, visi atrodo tarsi draugai, nors kartais vienas kitam ir nepatinka. Tai industrija, kuri apipinta netikrumu bei meilikavimu, tačiau modeliai išmoksta daug svarbių gyvenimo pamokų.

– Esi dar labai jauna, ar jautei didelę konkurenciją dirbdama šį darbą?

– Žinoma, šiame darbe konkurencija jaučiama visada ir visur. Pamenu, pirmose kelionėse į užsienį buvau viena jauniausių merginų, vyresnės nepadėdavo, o priešingai, kenkdavo. Kai dabar pagalvoju, kartais sunku net suprasti, kad tokiam vaikui reikia tiek daug iškentėti. Bet modelio darbas užaugina labai storą odą. Netikėtumų būna visokių, gerų ir blogų. Daug merginų, kurias laikome savo draugėmis, galime lengvai prarasti dėl gauto darbo pasiūlymo.

– Modelių pasaulis dažnai siejamas su alkoholiu, įvairiomis svaigiosiomis medžiagomis. Ar būnant modeliu teko su tuo susidurti?

– Šiam teiginiui prieštaraučiau. Bet kurią savaitės dieną išėjus į Vilniaus gatves, barai tiesiog perpildyti, pilni įvairiausio amžiaus merginų ir vaikinų. Manau, kad vakarėlių kultūra apskritai jau seniai įgavo didelį pagreitį, tiesiog modeliams, kurie dirba svetur, suteikiama privilegijų. Nesusidūriau su dideliu svaigalų vartojimu ar to padariniais – visos sutiktos merginos rimtai žiūrėjo į darbą, jei ryte būdavo atranka, fotosesija, vakarėliuose tikrai neužsibūdavo. O juk legendos sklando visada (šypsosi).

– Visuomenėje vyrauja stereotipai, kad modeliai laikosi dietų, turi atitikti tam tikrus standartus. Ar tau pačiai yra tekę kada nors su tuo susidurti, o galbūt gali paneigti šiuos stereotipus?

– Kadangi nebedirbu šio darbo, matau, kaip labai keičiasi rinka – viršų ima instagramas, influenceriai, o paprasto, tipinio modelio standartų ir matmenų nebereikia. Reikia įdomaus, išskirtinio veido, arba turėti didelį sekėjų skaičių socialiniuose tinkluose, kuris pagerins kliento pardavimus, susidomėjimą preke. Visa mados industrija yra „pastatyta“ ant vakarėlių, nes kontaktai, susidomėjimas atsiranda per komunikaciją, už darbo ribų. Madų pristatymai neatsiejami be pratęsimo klube. Tai – neatsiejama mados užkulisių dalis, o svaigalų vartojimas kiekvieno asmeninis pasirinkimas.

Martyno Stankaičio nuotr./Ugnė Čižiūnaitė
Martyno Stankaičio nuotr./Ugnė Čižiūnaitė

Su kuriais prekių ženklais bendradarbiavimas paliko didžiausią įspūdį?

– Galbūt įsimintiniausi buvo „Louis Vuitton“, „Max Mara“, „Chloe“. Didžiausią įspūdį paliko „Max Mara“, su šia įmone praleidau porą mėnesių už Milano, vietoje, kurioje jie turi savo biurus, fotostudijas. Fotografavome viską: vestuvines sukneles, sportinius drabužius. Tai man buvo labai didelė patirtis, garbė bei galimybė pamatyti, kaip dirba tikri profesionalai.

– Kokios naudos modeliui duoda darbas su žinomu prekės ženklu?

– Suvokimą, kas iš tikrųjų yra mada ir kokia jos reikšmė. Gavau žinių, kodėl tie ženklai taip vertinami – dėl savo medžiagų, kokybės, priežiūros. Taip pat įgavau pasitikėjimo savimi, patirties bendraujant su svarbiais žmonėmis, kontaktų bei naujų galimybių.

– Ar nebuvo sunku darbą derinti su mokslais? Jie nenukentėjo?

– Sunku nebuvo, nes keliaudavau dažniausiai pasibaigus mokslo metams, vasarą. O jeigu išvykdavau, tai porai savaičių, po kurių grįžusi, viską spėdavau išmokti. Problemų mokykloje niekada neturėjau. Manau, tai yra noro ir gebėjimo planuoti savo laiką klausimas, o tai daryti labai gerai išmokau keliaudama.

Ką nusprendei studijuoti baigusi mokyklą? Ar vis dėlto teko atsisakyti studijų dėl modelio darbo?

– Jau mokykloje žinojau, kad baigusi mokyklą niekur nestosiu, padarysiu metų pertrauką. Taip ir padariau. Per tuos metus buvau išvykusi į Aziją, kai grįžau, supratau, ką tikrai noriu veikti gyvenime. Įstojau į komunikacijos studijas viename Vilniaus universitetų, o šiuo metu mokausi 4 kurse.

– Galbūt nesuklysiu sakydama, kad prieš 4 metus atsisakei modelio karjeros? Kas tave paskatino palikti šią sritį?

– Kaip jau minėjau, šį darbą visada laikiau hobiu. Buvo daug nepatikusių dalykų, o aš norėdavau būti ten, kur yra tie žmonės, kurie viską organizuoja, planuoja ir kuria. Modeliu būdama jaučiausi žemiau jų, todėl ir nusprendžiau savo kelią pasukti į kitą pusę, o mokyklos baigimas buvo puiki proga tai padaryti.

Galėčiau sakyti, kad esi tikrai labai drąsi, ryžtinga mergina – įkūrei gimtadienių organizavimo įmonę. Papasakok, kaip kilo idėja verslui, kas padėjo jį įkurti, ar nebuvo baisu?

– Grįžusi iš Azijos pagalvojau, kad reikia įgyvendinti savo idėjas, po truputį siekti savo tikslo. Atlikus rinkos tyrimą, pasirinkau būtent gimtadienių organizavimo sritį ir ėmiausi verslo. Pradėjome dirbi su mokyklos drauge, įgavome be galo daug patirties visais aspektais. Tai tik sustiprino mano norą eiti tuo keliu. Projektą dėl naujų galimybių sustabdėme, bet jis laikui bėgant atgims į dar stipresnį verslą, deja, jau turbūt nebe Lietuvoje.

– Su kokiais sunkumais susidūrei įkūrusi verslą? Kokių pamokų įgijai?

– Turėjau puikius konsultantus – savo tėvus, kurie gerai suprato verslą. Sunkumų buvo įvairių, reikėjo sugalvoti, iš kur gauti tiekėjų, kaip tilpti į biudžetą ir sėkmingai paleisti rinkodarą. Didžiausia mano įgyta pamoka – visi kontaktai yra labai naudingi.

Asmeninio albumo nuotr./Ugnė Čižiūnaitė
Asmeninio albumo nuotr./Ugnė Čižiūnaitė

Kada supratai, kad turi verslininkės gyslelę?

– Galbūt visada žinojau, nes labai mėgstu vadovauti ir įtikinti žmones. Šios savybės puikiai tinka versle.

Kaip sekasi dabartinis verslas, ar nesusiduri su kokiais nors sunkumais?

– Jau dirbame beveik pusę metų, todėl visi sunkumai praeityje. Kaip ir kiekviename versle, problemos yra kasdienybė, bet jas išspręsti padeda tikėjimas tuo, ką darai ir pasitikėjimas savo jėgomis. Dirbti padeda ir mama, todėl šeimos stiprybė iškilusias problemas sušvelnina bei efektyviau jas išsprendžia.

– Dermatologija, kaip ir modelio darbas, susiję su grožio industrija. Ar savo ateitį taip pat sieji su grožiu? Kodėl?

– Savo ateitį sieju su daugybe dalykų, bet žinoma, kadangi suprantu grožio industriją ir žinau, kaip viskas vyksta, modelio darbe įgytas žinias panaudoti visada galiu. Ši industrija niekada neišblės ir turės įtakos daugeliui kitų industrijų, nes juk kalbame ir apie madą kaip reiškinį. O grožio, manau, kad niekad neapleisiu (šypsosi).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Reklama
Top 5 „Dreame“ dulkių siurbliai 2024
Užsisakykite 15min naujienlaiškius