Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Svečiuose pas padangių tyrinėtoją

Kaunietis Kęstutis Fedirka sunkiai įsivaizduoja savo gyvenimą be radijo bangomis valdomų lėktuvų. Prieš 4 metus nusipirkęs pirmąjį modelį, vyras juo naudojasi kiekvieną dieną tiek buityje, tiek įgyvendindamas įvairiausius projektus.
K.Fedirkos pilotuojamas radijo bangomis lėktuvas gali skristi visais metų laikais.
K.Fedirkos pilotuojamas radijo bangomis lėktuvas gali skristi visais metų laikais. / Eriko Ovčarenko/dienraščio „15 minučių“ nuotr.

„Viskas prasidėjo nuo to, kai prie Kauno marių pamačiau žmogų, pilotuojantį radijo bangomis valdomą lėktuvą. Pasiklausiau, kur jis tokį gavo, ir įsigijau pats. Vėliau nusipirkau įrangą, kurią primontavus prie lėktuvo, galima filmuoti ir fotografuoti žemę iš oro. Taip gimė mintis sukurti internetinę svetainę, kurioje galėčiau patalpinti gražiausius miestų vaizdus, kurie būtų mieli tiek lietuviams, tiek užsieniečiams“, – sakė K.Fedirka.

Jo pomėgis atkreipė ir žymių Lietuvos žmonių dėmesį. Vienas iš jų – Virgilijus Alekna, kuris kartą, treniruodamasis pajūryje, pamatė K.Fedirkos lėktuvą, neatsispyrė ir pats paprašė juo pasinaudoti.

„Smagiausia užsidėti videoakinius ir pilotuoti lėktuvą. Tada atrodo, kad tu pats skrendi“, – apie savo pomėgį pasakojo kaunietis. Vyras prasitarė, kad dėl savo aistros jam jau teko pakloti apie 20-30 tūkst. Lt.

Gauna įtartinų pasiūlymų

Lietuvoje yra 3 forumai, kuriuose diskutuojama apie radijo bangomis valdomus lėktuvus. Ten užklysta patys įvairiausi žmonės. Kai kurie turi neteisėtų pasiūlymų. „Ne vienas rusakalbis yra mane kalbinęs, domėjosi, ar galėtų lėktuvas skraidinti 5 kg sveriantį krovinį. Įtariu, kad tuo buvo domimasi dėl narkotikų kontrabandos“, – pasakojo K.Fedirka. Tačiau, anot pašnekovo, joks protingas žmogus nežarstytų patarimų įtartiniems asmenims. Tuo tarpu su policija K.Fedirka bendradarbiautų, bet ši kol kas į jį nesikreipė. „Užsienyje policija bendradarbiauja su modeliuotojais. Maži lėktuvai gali nuskristi prie nusikaltėlių, nesukeldami pavojaus pareigūnų gyvybėms. Lietuvoje teko bendradarbiauti su žurnalistais, dalyvauti miestų šventėse, ieškoti kitų modeliuotojų pamestų lėktuvų“, – darbus vardino K.Fedirka.

Komiškos situacijos nutinka tuomet, kai lėktuvai užstringa medžiuose ir gaisrininkai atvažiuoja su kopėčiomis jų „nukabinti“. „Išskirtiniais atvejais būna, kad lėktuvas dingsta aukštai danguje. Tada tenka ieškoti: pasiimu vaizdo medžiagą, kuri buvo įrašyta ant žemės esančiais įrenginiais, pagal ją ir ieškau lėktuvo. Jei vietovė nepažįstama, tenka pasitelkti į pagalbą žemėlapius“, – pasakojo K.Fedirka, juokais pridūręs, kad žmonos su lėktuvu nesekiojantis, tačiau jį naudojantis kaip apžvalgos įnagį.

„Netoli namų yra parduotuvė ir ten nuolat išsirikiuoja nemažai automobilių, nėra kur savojo pastatyti. Tai pakylu su lėktuvu, pasižiūriu, jei nėra mašinų – tada važiuoju apsipirkt“, – šypsojosi K.Fedirka.

Šiuo metu kaunietis kuria nekomercinį interneto projektą lithuania-photo.com. Vyras viliasi, kad kitomis akimis į gimtinę galės pažvelgti ne tik lietuviai, bet ir užsieniečiai. „Laikui bėgant čia bus galima užeiti pasižiūrėti bet kurio Lietuvos miesto vaizdų – bus sudėtos jų nuotraukos. Maži lėktuvai turi daugiau privalumų nei tikrieji. Su jais galima daug žemiau skristi, to daryti nerizikuotų joks kitas lėktuvas, ar sraigtasparnis. Ypač tai aktualu virš miestų, pastatų“, – sakė K.Fedirka.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius