-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Renginių organizatoriai: sunkiausia užduotis – estetiškai pristatyti lietuviškus patiekalus

Retas didesnis renginys apsieina be užkandžių stalo ar rimtesnių patiekalų. Kaip teigia renginių organizatoriai, skoningu patiekalų pateikimu ar patraukliai atrodančiomis nuotraukomis nesunku atkreipti dėmesį, per maistą gali būti formuojamas įvaizdis, siunčiama žinutė, kuriamos emocijos. Apie tai, kokias klaidas daro įmonės ir kokia maisto kultūra plinta renginiuose, savo patirtimi dalijasi žinomi renginių organizatoriai.
Maistas renginyje
Maistas renginyje / Renginio organizatoriaus archyvo nuotr.

Renginių organizavimo srityje dirbančių maisto tiekėjų „Food projects“ atstovė, Eglė Čekauskaitė teigia, jog maistas reprezentuoja įmonę ne tik tarp darbuotojų, svarbių svečių, bet ir nuotraukose, kurios patenka į viešumą.

Pasak pašnekovės, jai yra tekę matyti, kaip nedideliame renginyje ar pristatyme vaišės buvo pateiktos vienkartiniuose padėkluose, gėrimai – plastiko puodeliuose, o svečiai savimi rūpinosi patys. „Estetinis pateikimas ypač svarbus, nes žmonės valgo ir akimis. Maisto pateikimas labai svarbus kuriant įmonės įvaizdį, jis atspindi požiūrį į modernėjančią maisto kultūrą, pagarbą klientui. Todėl vis dažniau didelis dėmesys skiriamas ir stalo dekorui“, – pasakoja E.Čekauskaitė.

Asmeninio albumo nuotr. /Eglė Čekauskaitė
Asmeninio albumo nuotr. /Eglė Čekauskaitė

Maistas kuria emociją

Linas Zareckas, „MadeMyDay“ renginių organizavimo agentūros vadovas, pramogų versle sukasi jau 20 metų, todėl yra matęs visko. Pasak jo, ir renginiuose, ir garbingų svečių priėmimuose skoningam maisto pateikimui skiriamas vis didesnis dėmesys. „Maistas renginiuose yra vienas svarbiausių elementų tiek vertinant emocijas, tiek kaštus – dažnai tai sudaro nuo 20 iki 30 proc. visų renginio išlaidų. Renginys yra emocija, o visi renginio elementai kuria tą vieną bendrą gerą jausmą, prisiminimą“, – sako renginių organizatorius.

Asmeninio albumo nuotr. /Linas Zareckas
Asmeninio albumo nuotr. /Linas Zareckas

Pasak pašnekovų, maisto kultūra renginiuose stipriai keičiasi: daromės drąsesni, išradingesni, nebijome išbandyti gurmaniškų skonių, kad nustebintume svečius netradiciniais deriniais.

Esu ne sykį girdėjusi įspūdžius iš draugų ar pažįstamų, kurie prisiminė kokį renginį ar konferenciją, nes „maistas buvo neapsakomas“.

Kultūrinius ir meno renginius organizuojančios Kauno galerijos „Nyčės ūsai“ vadovė Elzės Hoogduijn teigimu, estetiškas maisto pateikimas verčia pasijusti ypatingais svečiais ir padeda sukurti bendrą atmosferą: grožio, džiaugsmo, šventiškumo. „Kaip sakoma: „Devil's in the details“. Tuo pačiu ir bendras įmonės ar renginio įvertinimas kyla būtent iš tų mažų detalių, kurios sudaro visumą. Esu ne sykį girdėjusi įspūdžius iš draugų ar pažįstamų, kurie prisiminė kokį renginį ar konferenciją, nes „maistas buvo neapsakomas“, – pasakoja verslininkė, teigianti, jog iš lankytojų tenka išgirsti nuostabos kupinų įspūdžių ar pagyrimų, kad gėrimai pateikiami ne vienkartiniuose induose.

Renginio organizatoriaus archyvo nuotr. /Maistas renginyje
Renginio organizatoriaus archyvo nuotr. /Maistas renginyje

Didžiausia baimė – kad trūks maisto

Renginių organizatorius L.Zareckas atvirauja, kad didžiausia renginių užsakovų baimė – maisto trūkumas: „Yra renginių, kur maisto reikia daug arba labai daug, kad stalai lūžtų nuo gausos. Tai gerai, nes kuria sotumo emociją. Tačiau ne mažiau įdomu, kai maistas pateikiamas subtiliai, netikėtai, mažomis porcijomis ir kuria išskirtinę estetiką, kultūrą.“

Renginių aptarnavimo srityje dirbanti E.Čekauskaitė vadovaujasi taisykle „geriau yra mažiau, nei išmesti likusį maistą pasibaigus renginiui“. „Kaip tiksliai paskaičiuoti reikalingą maisto kiekį, priklauso nuo renginio koncepcijos, trukmės ir paros laiko. Jei tai valandos pristatymas, svečiai pasivaišins po keletą vieno kąsnio užkandžių ir išbėgs savo reikalais. Jeigu renginys truks visą dieną ar vakarą, reikės kur kas daugiau maisto, ypač jei svečiai pradeda rinktis iškart po darbo valandų.“

Renginio organizatoriaus archyvo nuotr. /Maistas renginyje
Renginio organizatoriaus archyvo nuotr. /Maistas renginyje

Kad stalas atrodytų estetiškai, vieno kąsnio sumuštinukai vis dažniau užleidžia vietą vienkartiniams skaidriems indeliams, prancūziškai dar vadinamiems verinais. „Maistas indeliuose atitinka dvigubą, o kartais net trigubą vieno kąsnio užkandžių porciją, todėl tai yra sotesnis ir patogesnis variantas“, – apie banketinio stalo tendencijas pasakoja E.Čekauskaitė.

Iššūkis – estetiškai pateikti lietuviškus patiekalus

„Food projects“ atstovė pasakoja, kad sunkiausia užduotis įmonėms – estetiškai pristatyti lietuvišką virtuvę. „Silkė, mišrainės, mėsytės atrodo ne itin patraukliai ir svečiams paprastai nekelia apetito. Visgi kartu su profesionaliais šefais lietuviška virtuvė gali būti pristatyta netgi labai moderniai ir šiuolaikiškai, sudarant tokį pat įvaizdį ir apie įmonę ar renginio organizatorius.“

Pastaruoju metu stipriai populiarėja grilio vakarėlai, per kuriuos švenčiami įmonės gimtadieniai, formuojamos komandos.

Pašnekovė pasakoja apie vieną matytą renginį, kuriame lietuviška virtuvė reprezentuota nepriekaištingai: „Ant samanomis padengto stalo buvo patiekti sumoderninti lietuviški skoniai, pavyzdžiui, indeliuose patiektas šaltibarščių kremas arba medumi glazūruoto naminio varškės sūrio vėrinukai su gervuogėmis, vištienos verinai, primenantys šaltieną, vyne troškintas jaučio liežuvis su lietuvišku sūriu ar tiesiog vieno kąsnio šauktuose patiekta silkė. Renginio maistas išties nustebino ne tik svečius, bet ir pačius lietuvius.“

Renginio organizatoriaus archyvo nuotr. /Maistas renginyje
Renginio organizatoriaus archyvo nuotr. /Maistas renginyje

Pasak E.Čekauskaitės, renginio etiketas ir tam tikros jo dalys diktuoja ir maisto pasirinkimą. Mažiau oficialiuose renginiuose dažnai įvyksta svarbūs susitarimai todėl, jog ruošdami maistą ar ragaudami patiekalus žmonės atsipalaiduoja.

Pastaruoju metu stipriai populiarėja grilio vakarėlai, per kuriuos švenčiami įmonės gimtadieniai, formuojamos komandos. Toks pasirinkimas kuria laisvos, lanksčios ir modernios įmonės įvaizdį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius