Dabar populiaru
Publikuota: 2015 sausio 26d. 17:36

Astrofizikai iškėlė teoriją, kad mūsų galaktikoje gali egzistuoti milžiniška kirmgrauža

Maždaug taip turėtų atrodyti mūsų galaktika – Paukščių Takas
AFP/„Scanpix“ nuotr. / Maždaug taip turėtų atrodyti mūsų galaktika – Paukščių Takas

Remiantis naujausiais tarptautinės astrofizikų tyrimais, mūsų galaktika gali būti milžiniška kirmgrauža – kosminis tunelis, apie kurį greičiausiai girdėjote bent jau iš filmo „Tarp žvaigždžių. Šis tyrimas, kurį kartu atliko Indijos, Italijos ir Šiaurės Amerikos tyrėjai, privers mus iš naujo pažvelgti į tamsiosios medžiagos apibrėžimą, rašo sciencedaily.com.

„Jeigu sudėtume tamsiosios medžiagos žemėlapį Paukščių Tako galaktikoje su seniausiu Didžiojo Sprogimo modeliu ir jais mėgintume paaiškinti Visatos paslaptis, taip pat iškeltume prielaidą, kad egzistuoja kosminiai tuneliai, gautume rezultatą, jog mūsų galaktikoje toks tunelis yra, ir kad tunelis galėtų būti galaktikos dydžio. Tačiau tai – dar ne viskas, – aiškina Tarptautinės aukštesniųjų studijų mokyklos Trieste, (Italija) astrofizikas ir tamsiosios medžiagos ekspertas Paolo Saluccis. – Mes net galėtume keliauti šiuo tuneliu, nes, remiantis mūsų skaičiavimais, jis galėtų būti naviguojamas. Lygai toks pats, kaip matėme filme „Tarp žvaigždžių“.

Mokslininkai mano, kad kitos spiralinės galaktikos, tokios kaip šalia mūsų esanti Andromeda, taip pat gali turėti kirmgraužas.

Kirmgraužos plačiosios publikos dėmesį patraukė visai neseniai dėl Christopherio Nolano filmo „Tarp žvaigždžių“, tačiau astrofizikai jas tyrė jau labai seniai.

Kirmgrauža – vieta, kur erdvė ir laikas išsilenkia, taigi tolimi taškai, pavyzdžiui, tarp dviejų tolimų galaktikų, atsiranda arčiau vienas kito. Kirmgraužų egzistavimą bendrojoje reliatyvumo teorijoje numatė Albertas Einsteinas.

Dauguma mokslininkų mano, kad natūralus kirmgraužų egzistavimas yra sunkiai tikėtinas – tam, kad pasiektume kitoje pusėje esantį tunelį, reikėtų išlenkti erdvėlaikį, o tam prireiktų milžiniškos masės – maždaug tokios, kaip neutroninės žvaigždės.

Iki šiol manyta, kad jei kirmgraužos ir egzistuoja, jos yra mikroskopinės. Šis tyrimas pirmasis, kuriame kalbama apie milžiniškos kirmgraužos egzistavimą mūsų galaktikoje.

„Žinoma, mes neteigiame, kad mūsų galaktikoje yra kirmgrauža, tačiau sakome, kad, remiantis teoriniais modeliais, tokia hipotezė yra galima“, – sakė P.Saluccis.

Pasak astrofizikų, tamsioji medžiaga gali būti kaip kuras kirmgraužas formavimuisi ir egzistavimui.

Tyrimas išspausdintas „Annals of Physics" .

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą