Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Gyvybei tinkamų egzoplanetų sąraše – jau septyni pasauliai

Egzoplanetos
UPR Arecibo, ESA/Hubble, NASA nuotr. / Egzoplanetos
Šaltinis: 15min
0
A A

Gyvybei tinkamų egzoplanetų katalogą vedantys astronomai teigia, kad jame jau yra įrašyti septyni pasauliai, esantys už mūsų Saulės sistemos ribų. Dar prieš metus, kai atsirado šis sąrašas, jame tebuvo dvi tokios egzoplanetos, praneša Space.com.

Sąrašo idėja kilo Puerto Riko universiteto Planetų tinkamumo gyvybei laboratorijos mokslininkams. Jie teigia manę, kad per metus sąrašą papildys viena-dvi planetos, tačiau tokių atsirado net penkios. Dar 27 kandidatės patekti į šį sąrašą laukia verdikto.

„Atsiranda daug pranešimų žiniasklaidoje, kuriuose skelbiama apie naujai atrastas gyvybei tinkamas planetas, ir tai yra painu. Taigi naudinga turėti katalogą, kurį pasitikrinti gali kiekvienas“, – teigė laboratorijos direktorius Abelas Mendezas.

Anot jo, egzoplanetas tyrinėjantys astronomai tampa vis gudresni, todėl atradimų skaičius nuolat auga.

Bene aktyviausi egzoplanetų medžiotojai yra spektrometras HARPS (angl. High Accuracy Radial Velocity Planet Searcher) Čilėje ir kosminis teleskopas „Kepler“.

A.Mendezo komanda principingai tikrina egzoplanetų tinkamumą gyvybei remdamasi trimis matmenimis: jos mase, dydžiu ir pastovumu energijos, kurią planeta gauna iš savo žvaigždės. Paprastai šnekant, mažai tikėtina, kad didelės dujų milžinės, skriejančios aplink nepastovias žvaigždes, turėtų gyvybę; tačiau jos galėtų būti mažesnėse, uolingose planetose, skriejančiose aplink stabilias žvaigždes.

Tačiau astronomai įspėja, kad informacija yra preliminari, kadangi apie tokias planetas surinkta labai mažai informacijos.

Be to, kartais astronomai randa planetų, bet jų stebėjimų rezultatų negali patvirtinti nepriklausomos komandos, naudojančios kitas priemones. A.Mendezas tokius atvejus vadina „kebliais“, tačiau kadangi egzistuoja planetos egzistavimo tikimybė, ji lieka įrašyta kaip kandidatė.

Siūlome pasižiūrėti į septynias sąraše esančias egzoplanetas:

VIDEO: Gyvybei tinkamos planetos.

Domitės mokslo ir informacinių technologijų naujienomis? Prisijunkite prie Mokslas.IT socialiniuose tinkluose „Facebook“, „Google+“ ir „Twitter“. Patirkite netikėtų atradimų!

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą