Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Uostamiestyje per metus iškils 33 mln. Lt kainuosiantis Klaipėdos universiteto laivas-laboratorija

„Vakarų Baltijos laivų statykloje“ pirmadienį oficialiai pradėtos Klaipėdos universiteto laivo-laboratorijos statybos. Mokslinių tyrimų laivas, kainuosiantis per 33 mln. Lt, į vandenį turėtų būti nuleistas po metų.
Laivo statybų pradžią įprasmino speciali lentelė, ant kurios pritvirtintos sėkmę simbolizuojančios monetos.
Laivo statybų pradžią įprasmino speciali lentelė, ant kurios pritvirtintos sėkmę simbolizuojančios monetos. / Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr.

Laivo statybų oficiali pradžia pažymėta tradicine ceremonija: laivo užsakovai ir statytojai ant simbolinės plokštelės priklijavo sėkmę nešančias monetas. Plokštelė su įrašu pritvirtinta prie korpuso. Stebint ceremonijos svečiams suvirintos būsimo katamarano dalys. 

Po beveik pusantrų metų trukusių viešųjų pirkimų procedūrų džiaugiamasi, kad naująjį laivą statys Lietuvos laivų statybos specialistai.  Tai didžiausias lietuvių užsakymas, kurį yra gavę Klaipėdos uosto laivų statytojai per pastarąjį dvidešimtmetį.

Laivas-laboratorija yra Klaipėdos universiteto vystomo Jūrinio slėnio projekto dalimi. Kaip teigė universiteto rektorius Vaidutis Laurėnas, naujasis laivas įprasmins ir Lietuvos, kaip jūrinės valstybės, strateginius bei mokslinių jūrinių tyrimų poreikius. 

Klaipėdos universitetui priklauso mokomasis burlaivis „Brabander“, tačiau jis naudojamas būsimųjų jūrininkų mokymams. 

Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr./„Vakarų Baltijos laivų statykloje“ pradėtos naujojo mokslinio laivo statybos.
Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr./„Vakarų Baltijos laivų statykloje“ pradėtos naujojo mokslinio laivo statybos.

Naujasis laivas bus skirtas okeanografiniams tyrimams, vienu metu galės veikti kelios tyrimų sistemos. Laive bus įrengtos dvi stacionarios laboratorijos, skirtos geologiniams, biologiniams, fizikos ir cheminiams tyrimams.

Laivo įgulą sudarys 6 žmonės, ljame dirbs 18 mokslininkų. Laivas bus katamarano tipo, maždaug 12 m pločio ir 38,7 m ilgio. Jo maksimalus greitis – ne mažiau 12,5 mazgo, plaukiojimo nuotolis – 2500 jūrmylių. 

Anot „Vakarų laivų gamyklos“ direktoriaus Arnoldo Šileikos, pasirinktas katamarano tipas – neatsitiktinis. Taip siekiama užtikrinti maksimalų laivo stabilumą: „Tai itin svarbu laboratorijoms, nes jūroje nuolat banguoja, o joms būtinas stabilumas.“

Naująjį laivą norima užbaigti 2014-ųjų gruodį. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius