-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Bitė“ neatskleidžia, kada siūlys 4G ryšį – esą klientams jo dar nereikia

Kompanija „Bitė Lietuva“ neatskleidžia, kada klientams pasiūlys 4G LTE ryšio paslaugas, nors kiti du didieji mobiliojo ryšio operatoriai – „Omnitel“ ir „Tele2“ – jas jau siūlo. Bendrovė mano, kad vartotojams šiuo metu tokių paslaugų nereikia, todėl investuoti į technologiją, kuria nebus naudojamasi, nėra prasmės.
Žmonės naudojasi išmaniaisiais telefonais ir planšetiniais kompiuteriais
Žmonės naudojasi išmaniaisiais telefonais ir planšetiniais kompiuteriais / AFP/„Scanpix“ nuotr.

„Bitė Lietuva“ generalinis direktorius Chrisas Robbinsas mano, kad vartotojams nesvarbu, kokia technologija jie naudojasi, o konkurentų skubėjimą pasiūlyti 4G ryšio paslaugas vadina rinkodaros triuku. „Vartotojams reikia mobiliojo ryšio, kuris būtų pakankamai spartus tam, ką jie daro – ar tai būtų el. paštas, ar tiesioginės TV transliacijos planšetiniame kompiuteryje. Technologija, suteikianti šį greitį, vartotojams yra nesvarbi“, – sako Ch.Robbinsas.

Anot jo, operatoriai technologijas apibūdinančius terminus sugalvojo tik tam, kad „turėtų apie ką kalbėti viešumoje“, o žadama duomenų perdavimo sparta 4G ryšiu yra tik teorinė ir pasiekiama idealiomis sąlygomis. Realybėje interneto greitį riboja technikos kokybė, jos amžius, prie stoties prisijungusių naršytojų skaičius, aktyvumas ir kiti faktoriai.

„Bitė“ investuoja į tai, ko reikia vartotojams, o ne į technologijos pavadinimus ir rinkodaros kampanijas, – Ch.Robbinsas.

Konkurentus jis ragina skirti daugiau dėmesio ne technologijų pavadinimams, o tam, kokią patirtį jos suteikia vartotojams.

„Bitė“ turi visas galimybes nedelsdama pradėti 4G LTE tinklo statybą. Turime tam lėšų, įrangos, reikiamus leidimus, partnerius ir žinių. Tačiau mes pažįstame savo vartotojus ir žinome, kokią patirtį jie norėtų įgyti. „Bitė“ investuoja į tai, ko reikia vartotojams, o ne į technologijos pavadinimus ir rinkodaros kampanijas“, – tikina Ch.Robbinsas.

Giriasi, bet nepaveja

Konkurentai sutinka, kad vartotojams techniniai pavadinimai nėra svarbūs, tačiau „Bitės“ vadovo žodžiuose įžvelgia veidmainiškumo. Mat pati „Bitė“ siūlomas interneto paslaugas skirsto į skirtingas kategorijas įvairiais pavadinimais, kurie vartotojams praktinės naudos nesuteikia. Pavyzdžiui, jos mobilusis internetas kompiuteryje turi „Vodafone“ prekinį ženklą, atskira skiltis suteikta „BlackBerry“ internetui, ryšys įrenginiams pavadintas „Bitė Link“, biuruose siūloma įsirengti „Internetą skirtąja linija PRO“, verslo įmonėms taip pat pristatomos paslaugos tokiais pavadinimais, kaip „WebFleet“, „Simbiotecha“, „Eljunga“, „Navirec“ ir t.t.

Tuo tarpu 3G ir 4G pavadinimų kompanija vengia, nes šiose srityse atsilieka. Konkurentų 3G tinklams uždengus kone du trečdalius šalies teritorijos („Omnitel“ – 77,3 proc., „Tele2“ – 63,9 proc.), „Bitė“ naršymui internete skirtu ryšiu padengė tik didesnius miestus (13,9 proc. Lietuvos teritorijos). Be to, kiti operatoriai jau siūlo mobilųjį 4G internetą, o „Bitė“ investuoti į tokią įrangą neskuba.

Investicijas lydi rizika

„Tele2“ komunikacijos vadovas Andrius Baranauskas teigia, kad būtent investicijos į naujas technologijas užtikrina kokybišką ir patogų naudojimąsi paslaugomis.

Mainais už ribotas investicijas gauname neįkainojamų žinių apie klientus, – A.Baranauskas.

„Mobiliojo ryšio srityje šios investicijos yra ypač didelės. Norint teikti paslaugas, reikia sukurti bazinių stočių tinklą ir lydėti klientą visur, kur jam reikia paslaugų. Suprantama, kad investicijas lydi ir rizika. Pastatę tinklą anksčiau, nei atsiranda klientų poreikis, operatoriai rizikuoja prarasti investuotas lėšas. Investavę per vėlai, jie gali pamatyti, kad visus klientus nuviliojo konkurentai, – sako A.Baranauskas. – Taip, buvome paskutiniai Lietuvoje, pasiūlę 3G ryšio paslaugas – anksčiau tiesiog nebuvo klientų poreikio. Sutaupėme milijonus, kuriuos investavome į mažesnę kainą. Šiandien poreikis akivaizdus, todėl jau kelerius metus iš eilės esame sparčiausiai tinklą plečiantis operatorius.“

Šįmet kovą „Tele2“ Lietuvoje pradėjo teikti ir 4G ryšio paslaugas. Kol kas ryšys veikia tik Alytuje, Marijampolėje, Utenoje, Jonavoje ir Mažeikiuose, bet kitąmet žadama jas pasiūlyti ir didmiesčių gyventojams (šiuo metu tokių galimybių kompanija neturi, nes reikiamą dažnį užima daugiakanalė mikrobangų televizija).

Kompanija aiškina, kad žengti į 4G ryšio rinką nusprendė siekdama geriau pažinti klientų poreikius. „Mainais už ribotas investicijas gauname neįkainojamų žinių. Stebime vartotojų poreikį, galime vertinti, kokius mokėjimo planus jie renkasi, kiek duomenų siunčiasi, kur – namie ar išvykoje – naudojasi internetu ir daugelį kitų dalykų. Tai padės mums daug geriau suprasti klientus ir teikti būtent tokias paslaugas, kokių jiems reikia. Šias paslaugas pasiūlysime iš karto, kai tik jų poreikis ims augti“, – sako A.Baranauskas.

Paslaugų neatskiria

Dar 2011 metais 4G LTE ryšio paslaugas Lietuvoje pradėjusi teikti „Omnitel“ sutinka, kad žmonėms svarbus ne technologijos pavadinimas, o jos suteikiamos galimybės. Todėl kompanija nėra atskyrusi 3G ir 4G paslaugų – jos vartotojams teikiamos kaip viena mobiliojo interneto paslauga. Prie kurios technologijos tinklo vartotojas prisijungs, priklauso tik nuo jo buvimo vietos bei turimos įrangos galimybių.

Neįmanoma užtikrinti vartotojams geros patirties tik apie ją kalbant, o ne plėtojant tinklą, – D.Maikštėnas.

„Šiuolaikiniam vartotojui priimtiną mobiliojo interneto spartą suteikia 3G ir 4G tinklai, kurie būtini norint užtikrinti gerą naudojimosi paslaugomis patirtį. Esame tikri, kad neįmanoma užtikrinti vartotojams geros patirties tik apie ją kalbant, o ne plėtojant tinklą. Todėl „Omnitel“ investuoja į geros vartotojų patirties gerinimą ne žodžiais, o plėsdama bei modernizuodama savo mobiliojo ryšio tinklą, kad vartotojas paslaugomis galėtų naudotis ten, kur jam prireikia“, – sako „Omnitel“ viceprezidentas rinkodarai ir paslaugoms Darius Maikštėnas.

Jis pastebėjo, kad mobilųjį internetą naudojančių klientų skaičius ir vartojimas auga visuose segmentuose – tiek privačių, tiek verslo, tiek ir išankstinio mokėjimo paslaugų. Pastaruosius keletą metų mobiliojo interneto naudojimas auga po 70–80 proc. per metus, be to, 4G įrangą turintys vartotojai yra linkę vartoti daugiau. „Tai paslauga, kurios poreikis jau tampa visuotiniu“, – sako D.Maikštėnas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius