Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Europos automobilių aukcionų spurtui – lietuvių kurtas dirbtinis intelektas

Informacinių technologinių inovacijų bendrovė „Alantic“ kartu su „Microsoft“ ir prekybą automobiliais aukcionuose vykdančia „Exleasingcar“ bendrove diegia dirbtiniu intelektu paremtą aukcionų platformą automobilių prekybai Europoje plėtoti, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Dirbtinis intelektas
Dirbtinis intelektas / Franck V. nuotr./ Unsplash nuotr.

Dirbtiniu intelektu paremti sprendimai bendrovei „Exleasingcar“ padės vykdyti daug efektyvesnę automobilių prekybą aukcionuose, tiek Lietuvoje, tiek užsienyje, o dėl to laimės visi aukcionų dalyviai.

Anot „Alantic“ IT inovatorių, kuriamas dirbtinio intelekto modelis yra artimas Švedijos mokslo tarybos Nobelio premiją gavusių JAV mokslininkų, įnešantis proveržį aukcionuose.

„Tai daugiapakopis projektas, kurio pirmieji etapai susiję su duomenų atranka, koreliacijomis ir įžvalgų modelių kūrimu, remiantis kuriuo bus toliau plėtojami ir pritaikomi papildomiems poreikiams dirbtinio intelekto sprendimų priėmimo modeliai“, – apie šiuo metu jau vykdomus pirmuosius projekto žingsnius pasakoja bendrovės „Alantic“ atstovas Marijus Strončikas.

123RF.com nuotr./Dirbtinis intelektas
123RF.com nuotr./Dirbtinis intelektas

Pasak jo, po „Exleasingcar“ duomenų analizės pagrindu įgyvendintos koreliacijos padės suformuoti dirbtinio intelekto (DI) algoritmus, spėsiančius vartotojų elgseną, jų poreikius ar lūkesčius, susijusius su norimu ar ieškomu automobiliu, taip pat atliks daugiapakopes analizes apie prognozuotinus įsigijimus, įvertins rentabilumą bei pačios kontroliuos transporto priemonės pardavimo procesą aukcione.

„Pirkimo–pardavimo procesą bus galima paversti pilnai automatizuotu ir autonominiu, išvengiant žmogiškojo faktoriaus“, – sako jis.

DI kūrimui lietuvių „Alantic“ pasirinko „Microsoft“ bendrovės „Azure“ virtualius serverius ir kitus jų įrankius, leidžiančius kurti, plėtoti ir pritaikyti dirbtinio mokymo modelius versle.

„Greiti ir tikslūs sandoriai, optimalus pirkėjų ir pardavėjų parinkimas – uždaviniai, kuriuos sudėtinga spręsti visiems aukcionų organizatoriams. Pasitelkę dirbtinį intelektą, šiuos uždavinius spręsime daug efektyviau, o tai leis mūsų įmonei ženkliai padidinti pardavimų konversiją. Nauja sistema įgalins pirkėją ir pardavėją per maksimaliai greitą laiką susigaudyti duomenų gausoje ir priimti optimaliausią pirkimo–pardavimo sandorio sprendimą“, – sako bendrovės „Exleasingcar“ atstovas Jaunius Barkauskas.

Anot jo, pardavimų procesas aukcione turi būti labai dinamiškas – kainos, pasiūla, paklausa, lūkesčiai keičiasi itin greitai, tad sprendimai turi būti priimami operatyviai ir tiksliai. Rinkoje naudojamos sistemos, dažnai dėl žmogiškojo ir sistemų riboto funkcionalumo faktoriaus, procesą sulėtina, sprendimų priėmimą apsunkina. Prekybininkai planuoja, jog DI pagalba visi šie trūkumai bus eliminuoti.

„Pardavėjai aukcione nori parduoti greitai ir už gerą kainą, o pirkėjai pirkti patikimai ir taip pat už gerą kainą. Tik ta „gera kaina“ abejoms pusėms nebūtinai sutampa ir kažkas turi priimti naujus sprendimus. Dažnu atveju sprendimą reikia priimti labai greitai ir sugebėti išvengti klaidų, o sudėtingais atvejais sprendimo priėmimas užtrunka, nes blogi sandoriai gali labai brangiai kainuoti ir niekas nenori apsirikti“, – sprendimą pasitelkti DI į pagalbą aiškina J.Barkauskas.

Pardavėjai aukcione nori parduoti greitai ir už gerą kainą, o pirkėjai pirkti patikimai ir taip pat už gerą kainą.

Pasak jo, dirbtinis intelektas gali ženkliai pagerinti aukcionų pardavimo procesą, siūlydamas matematiniais modeliais pagrįstus sprendimus, taip pastebimai greitindamas visą procesą ir eliminuodamas žmogiškas klaidas bei efektyviai apdorodamas milžiniškus kiekius kasdieninių duomenų.

DI pagalba taip pat bus įgalinti transporto priemonių parinkimo parduoti bei derybų varikliai, leisiantys grupuoti parduodamas transporto priemones, efektyvesnei jų prekybai, taip pat įvertinti parduodamos mašinos kainą, klientų susidomėjimą ja, inicijuoti derybas dėl kainos, sandorio realizavimui, remiantis vartotojų elgsena grįstomis prognozėmis, ankstesne pardavimų patirtimi.

„Šiame etape jau baigiame visų duomenų surinkimą, jų tvarkymą ir paruošimą algoritmų pritaikymui, po kurio žengsime į kitą fazę – pritaikymą dirbtiniam intelektui“, – sako M.Arėška.

Pasak jo, programavimo darbai apimantys galutinio DI įrankio sukūrimą ir duomenų integravimą į platformą yra vykdomi atskirai – patvirtinus iškeltas hipotezes ir nustačius praktinį dirbtinio intelekto algoritmų tikslumą.

Planuojama, kad DI sistemos sukūrimas ir įdiegimas į „Exleasingcar“ vykdomus aukcionus truks dar apie 9 mėnesius, o jo kūrime bei diegime dalyvauja penkių IT inovatorių darbo grupė.

UAB „Exleasingcar“ prekybą automobiliais vykdo 6 šalyse, bendrovė priklauso „Elca Holding“ įmonių grupei, yra asociacijos CARA narė.

UAB „Alantic“ specializuojasi IT inovacijomis, bendrovėje dirba 15 specialistų, tarp jos klientų – Modus Group, Mitnija, Kemi, Concretus Group, Optikos pasaulis ir kt. šalies įmonės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Užsisakykite 15min naujienlaiškius